On-orthodoxe hulpmiddelen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Re: On-orthodoxe hulpmiddelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 15:10

tja als je dat op mijn poepert smeert wil ik ook wel lopen hoor Haha!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:43

ik denk ik ook wel. Wij hebben wel eens een hond die van tafel jatte op het moment dat je niet keek een boterham met sambal laten eten, alleen vond het kreng het nog lekker ook.
Mijn merrie heb ik trouwens al van alles geprobeerd om haar af te leren om leer te vreten iemand hiervoor nog ouderwetse tips. Dingen als peper sabbelt ze er gewoon van af.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:44

leer te vreten??? eeeh gewoon je zadel/ hoofdstel niet in de buurt hangen? of zie ik dat verkeerd Clown

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:47

ja maar ze doet het ook als ze even moet wachten en er staat een barkruk met leer in de buurt. Voordat ik er erg in heb is er een hap uit, of een hap uit het zadel van een ander paard nemen als ze toevallig langs komen. Ze vindt het echt heel erg lekker (heel raar paard ik weet het).
Ze vreet gelukkig nog niet aan mijn zadel want dat is van kunststof en dan vreet ze alleen aan de beugelriemen als ze de kans krijgt.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:50

* proest * een barkruk Haha! krijg hele aparte idee-en nu Tong uitsteken

Ik zou met leren bit gaan rijden, als ze het zooooo lekker vind Haha!

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 16:53

willemieke schreef:
Bij dravers die hun kin op de borst drukken en er van tussen gaan ( werkt trouwens ook voor andre type prd) doen ze een stukje regenpijp om de keelriem. Dan kunnen ze niet achter de teugel/bit kruipen.

Die regenpijp werkt erg goed. Is alleen niet voor het er van tussen gaan maar omdat ze anders tekort lucht krijgen, dichtslaan, en omvallen.

Lastige paarden lieten ze vroeger inderdaad even een dagje flink ploegen..waren de babbels wel weg..

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:01

Paarden die veel bijten een keer in een sigaar laten bijten.
Nog nooit geprobeerd maar het schijnt goed te werken Vork
Ik bijt het paard gewoon terug in zijn oor. Werkt ook heel goed Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:17

suleilitha schreef:
Nog een creatieve, al ben ik daar geen voorstander van. Zoals iedereen wel weet is het gemberen van tuigpaarden niet meer toegestaan. Enkele "slimmerds" lossen dat op met donkere sambal, dat lijkt net mest. En de werking is net als die van gember.

hahahaha dat gebeurd nog steeds, echt waar Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 17:18

Hihi, ik zie het nog voor me op een keuring, mensen die de sambal-brandal in potjes uit de broekzak haalden. Lik sambal onder de steert, rode zakdoek erover en gaan met die banaan, eh... paard.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:26

@Splinter ja ik neem mijn paard iedere week mee naar het café lekker gezellig. Ze komt netjes naast me zitten en drinkt beschaafd een biertje ik moet alleen nog er iets op vinden dat ze de barkruk niet meer op eet. Sigaar *LOL*
Ze eet behalve leer nog meer rare dingen zo heb ik ooit een keer een barbiehoofd in de mest gevonden en ze drinkt cola en water uit een flesje (de cola heeft ze stiekem gepakt nadat ik haar water uit een flesje heb leren drinken). Zodra we gaan springen en ik hindernissen op ga bouwen moet ik constant wegduwen omdat ze eerst op de balken gaat staan en vervolgens de balken op gaat vreten. Ze eet ook plastic bekertjes en heeft een grote hap uit een voorbijflapperend stuk landbouwplastic genomen. Ik denk dat als dit paard ooit voor zichzelf zou moeten zorgen in de natuur ze binnen een dag of wat dood zou zijn omdat ze alles opeet wat los en vast zit. Ze heeft nu geen voerbak meer van breekbaar plastic of met metalen onderdelen want ook dat verdwijnt in haar maag.
Dus iemand die wat weet om te helpen dat je paard geen vreemde dingen meer eet kan zijn tips aan mij geven want ik ben bang dat ze zich dood eet en geloof me een longeerlijn als een draad spaghetti uit de bek van je paard trekken is geen pretje.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:35

[quote="InekeH87en geloof me een longeerlijn als een draad spaghetti uit de bek van je paard trekken is geen pretje.[/quote]

Het is natuurlijk heel erg vervelend en idd doodeng, maar als je het zo schijft......... sry kan er niks aan doen ............ Omg ROFL

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 19:43

de mensen aan de kant stonden toen ook hard te lachen nadat we een beetje van de schrik waren bekomen. En ze heeft ook altijd zo een schuldig koppie zo van ik kon er niks aan doen het was sterker dan mij zelf. Net als een hond waaraan je kan zien dat hij iets heeft gedaan dat niet mag, ze loopt dan bijna kruipend weg maar toch stiekem kijken wat ik aan het doen ben.