Peter mijn arabier/andalusier @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rachaell

Re: Peter mijn arabier/andalusier @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:16

Djilan schreef:
Weet je zijn afstamming? Ik herken er nl helemaal geen kruising andalusier in. Het lijkt mij eerder een volle arabier.

Op de 4e foto vind ik dat je een nette houding hebt Lachen. Op een aantal andere druk je inderdaad je hak te ver uit en ligt je been niet recht onder je bovenlichaam.

Verder op de 2e foto wat spanning in de kaak. Op de andere foto's zie ik dat ook terugkomen. Denk dat als hij wat meer van achteren naar voren gaat lopen er ook meer ontspanning gaat komen. Net als het zadel dat te ver naar voren ligt. Hoort echt achter het schouderblad en dan zal hij meer ruimte krijgen in het voorbeen Lachen

Algemene indruk is netjes, dat komt vast helemaal goed straks met de onderlinge wedstrijden!

Nee! Jammer genoeg weet ik zijn afstamming niet, was het maar zo.. Sigaar Ik heb alleen een paspoort van hem en daar staat in dat zijn moeder een schimmelarabier was..
bedankt voor het commentaar Haha!

mickey1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:22

Wat een geweldig mooi dier is dit!!! Goed ik vind je beenhouding echt mooi om te zien, eigenlijk geen commentaar.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 13:05

vind laatste foto uitvergroting waard.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 14:42

Vannochtend is de zadelmaker geweest en die zei dat mijn zadel gewoon goed lag, hij kon niets vinden wat erop wees dat zijn zadel niet goed lag Haha!

WillyoWonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:48

Goed dat je de zadelmaker hebt laten komen want het leek er idd op dat je zadel niet goed lag. Verder leuk paardje. (grappige naam: Peter voor zo 'n "exotisch" paard)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:51

Of het zadel paste konden we vanaf de foto niet zien ;) Hij ligt op de rijfoto's alleen te ver naar voren (op de schouders dus). Geen idee hoe de zadelmaker hem erop heeft gelegd tijdens het passen natuurlijk.

Rachaell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 14:58

Djilan schreef:
Of het zadel paste konden we vanaf de foto niet zien Knipoog Hij ligt op de rijfoto's alleen te ver naar voren (op de schouders dus). Geen idee hoe de zadelmaker hem erop heeft gelegd tijdens het passen natuurlijk.

Dus je bedoelt dat ik hem gewoon meer naar achter moet leggen met opzadelen?

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:09

Netjes! Mooi paardje ook!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:12

Rachaell schreef:
Djilan schreef:
Of het zadel paste konden we vanaf de foto niet zien ;) Hij ligt op de rijfoto's alleen te ver naar voren (op de schouders dus). Geen idee hoe de zadelmaker hem erop heeft gelegd tijdens het passen natuurlijk.

Dus je bedoelt dat ik hem gewoon meer naar achter moet leggen met opzadelen?

Ja precies :)
Als je het zadel erop legt moet je hem met de zweetbladen net na de schouder leggen. De schouder heeft dan veel meer bewegingsvrijheid omdat het gewicht van zadel en ruiter er niet op rusten.

lonniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 15:54

Leuk paardje, enige commentaar is je handen
iets meer dragen.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 17:04

Wat een leuke kruising! Haha! Grappig, nog nooit gezien een Arabier X Anda. Vind m echt mooi, rijden ziet er ook goed uit en het meeste is al gezegd.