Ben ik te zwaar?Ziet mijn paard af van mijn gewicht?zie foto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Re: Ben ik te zwaar?Ziet mijn paard af van mijn gewicht?zie foto

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:37

lolokanarie schreef:
neen hij zei duidelijk, misshcien zou je Asa beter verkopen want je bent net ietsje te zwaar voor haar. Julie hebben al zoveel kilomters samen dat haar rug begint in te zakken door uw gewicht. En ik was daar natuurlijk niet goed van e

Als haar rug zichtbaar teveel belast is, dan is het tijd voor betere en andere arbeid.
Dat ligt dan niet zozeer aan je gewicht, maar aan de manier waarop jullie trainen misschien?
Zie jij zelf ook dat de bespiering van de rug terugloopt?

Ik ben dan wel lichter, maar rijdt ook niet iedere dag. Veel afwisselen; rijden, dubbele lijnen, gewoon aan de longe, buitenrit, beetje balkjes lopen, wat springen.... Niet iedere dag dressuren iig.... zeker niet wanneer dat zichtbaar op het moment geen goed doet.
Nogmaals; wat denk je zelf? Zie jij iets aan haar rug?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:38

Thats_Me schreef:
Dat vind ik wel een hele rare uitspraak. Ga eens verhaal halen bij hem, wie weet heb je het verkeerd begrepen. Zo niet zou ik aanraden opzoek te gaan naar een andere trainer, want dergelijke uitspraken vind ik toch wel ver gaan Nagelbijten / Gniffelen

Wanneer het WAAR zou zijn, dus bij iemand die echt flink zwaar is, vind ik het juist goed dat een trainer er iets van zegt.
Helaas zijn sommige combinaties de trainers wel een doorn in het oog, maar durven ze niet eerlijk te zijn.
Dat vind ik eigenlijk nog erger.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:45

Laat je niet opfokken meis, en zoek fijn een andere trainer. Wie commentaar heeft op een ruiter van 65 kilo op een paard van 1.65 is, met alle respect verder, echt niet goed bij zijn hoofd.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:50

Urielle schreef:
Laat je niet opfokken meis, en zoek fijn een andere trainer. Wie commentaar heeft op een ruiter van 65 kilo op een paard van 1.65 is, met alle respect verder, echt niet goed bij zijn hoofd.

Tja, misschien trekt hij een rare lijn: "Oh, die bespiering op de rug lijkt niet in orde.... resume: het meisje zal te zwaar zijn".
Ofwel, de vraag is eigenlijk: is er iets te zien aan die rug? En zo ja, wat kun je eraan doen?

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:56

ECHT :NIET eerder te licht:p

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 21:07

Ninx schreef:
Tja, misschien trekt hij een rare lijn: "Oh, die bespiering op de rug lijkt niet in orde.... resume: het meisje zal te zwaar zijn".
Ofwel, de vraag is eigenlijk: is er iets te zien aan die rug? En zo ja, wat kun je eraan doen?

Ik kan me best voorstellen dat het dier rugproblemen heeft, dat hebben er zoveel. En zeker als het een jonkie is en er zit geen gram spier op...
maar als je vervolgens als trainer zijnde de schuld gaat steken op het geringe gewicht van de amazone dan heb ik echt mijn twijfels bij de kwaliteiten van die trainer. Geef dan een advies zoals jullie idd al aandragen, dubbele lijnen of een pessoa oid.

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:52

mltex schreef:
pfff ben je serieus of wil je aandacht?

Whahaha, mijn idee ook.

Ik krijg het idee van een knipoog richting de pennymeisjes die dit soort topics plaatsen....

Maar als ik verder lees krijg ik weer het idee dat de TS dit echt serieus afvraagt?!

Zoals al gezegd, heel snel die trainer (als je m al een trainer mag noemen) bij t grof vuil donderen! en een andere zoeken! Haha!

panchogekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 22:54

Nou qua lengte vind ik het in ieder geval meevallen! Ja qua gewicht weet ik het niet zo goed. Maar ik moet je zeggen, ik ben ietsjes zwaarder maar ik rijd ook op zulke paarden! en dat gaat ook goed! Dus ik vind het een beetje onzin..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:01

Het is voor je paard het best als je ongeveer 10 tot 15 procent van je paard het lichaamsgewicht weegt dus dat zit wel goed, je bent echt niet te zwaar.

edit: heb ik een keer in ik geloof de Bit gelezen, dus pin me er niet op vast als ik het mis heb... Knipoog
Laatst bijgewerkt door supertinkie op 09-11-08 23:12, in het totaal 1 keer bewerkt

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:01

sjee wat hheb ik dan een medeleijden met de 3 jarige die ik nu rijd, geheel zonder spieren en dan knal ik me er boven op met mijn ruim 65 kilo en 174. gewicht is meestal niet het probleem, als je goed meezit met een paard kan het geen kwaad ook niet als je 15 kilo zwaarder bent.
wellicht is het een idee om je training wat gevarieerder te maken, pessoa werk/ dubbele lijnen, zodat je paard goed lang / laag over de rug gaat lopen, en daar dus een betere bespiering krijgt, de intensiteit van je training 6 van de 7 vind ik vrij hoog.
je kan best 6 dagen trainen, maar ik zou daarvan zeker 1 dag gaan longeren en bijv a1 dag naar buiten. verder veel lang laag werken .
en euh, zoek een andere instructeur dieeis niet bij zijn hoofd, het gemiddelde gewicht van een volwassen nederlander is meer dan 65 kilo hoor

KailehS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 23:02

dan zijn inderdaad wel erg veel mensen te zwaar voor hun paard Knipoog! Ik vind jullie een prima stel zo.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:36

ROFL Te zwaar Haha!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:39

Urielle schreef:

Hier ben ik het helemaal mee eens!

Kom op zeg.. dan zouden veel mensen niet meer kunnen rijden op hun paardje

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:56

Als ik jullie zo zie lijk je mij echt niet te groot of te zwaar Knipoog

Waarschijnlijk is hij stiekum verliefd op jouw paardje en wil hij haar graag zelf kopen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:08

Buitenzorg schreef:
mltex schreef:
pfff ben je serieus of wil je aandacht?

Whahaha, mijn idee ook.

Ik krijg het idee van een knipoog richting de pennymeisjes die dit soort topics plaatsen....

Maar als ik verder lees krijg ik weer het idee dat de TS dit echt serieus afvraagt?!

Zoals al gezegd, heel snel die trainer (als je m al een trainer mag noemen) bij t grof vuil donderen! en een andere zoeken! Haha!

en de opmerkingen over het niet serieus zijn worden niet beantwoord
indien het tegendeel waar was dan was de ontkenning er ook wel geweest
een beetje volwassen persoon kan zelf ook wel inzien dat dit natuurlijk makkelijk kan

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:15

onzin!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:26

Urielle schreef:
Ninx schreef:

Ik kan me best voorstellen dat het dier rugproblemen heeft, dat hebben er zoveel. En zeker als het een jonkie is en er zit geen gram spier op...
maar als je vervolgens als trainer zijnde de schuld gaat steken op het geringe gewicht van de amazone dan heb ik echt mijn twijfels bij de kwaliteiten van die trainer. Geef dan een advies zoals jullie idd al aandragen, dubbele lijnen of een pessoa oid.

tja, misschien is het anders geformuleerd en is dit erg blijven hangen bij de ts.
Normaal gezien is het natuurlijk geen probleem dat gewicht bij zo'n paardje. Bij een (jong) paard met rugproblemen,weinig spieren en vlees op het lijf, kun je denken om deze eerst anders (rustig) te trainen.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:30

Ik vroeg me ook even af of je dit serieus meent, 65 kilo, das niets, mocht willen dat ik dat woog, ik weeg 95 kilo en vraag me niet eens af of ik te zwaar ben (ok..wil niet zwaarder worden voor mijn paard..) hij is niet van porselein hoor, als 65 te zwaar is, kan denk ik 80% wel stoppen met paardrijden..

eureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:56

wat een onzin zou lekker een andere trainer zoeken!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:57

Als jij te dik bent dan vermoord ik mijn haflinger met mijn gewicht! Weeg heel wat kilotjes meer dan jij en mijn huppelhaf is 1.45m Knipoog

turbo_12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:05

nouja zeg, waar maak jij je nou druk om? nergens voor nodig!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:07

Dan ik dus nooit meer rijden, nee hoor onzin laat je niks wijs maken.

xLiekee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 16:18

Jij te zwaar? Echt niet hoor!

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:39

wees niet bang hoor je past nog makkelijk op je paard.. een paard van 6 jaar moet wel veel meer kunnen hebben dan 70 kilo..Lachen

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:56

Wat een onzin zeg! Der zijn wel dikkere mensen die op minder stevig gebouwde paarden rijden.

Gewoon lekker doorgaan met rijden en je nergens druk over maken, zéker niet over je gewicht!