Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Achterom

Re: Amon, knappe en lieve crusado, bitloos dressuur!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:05

Jullie zijn echt een super stel zo Lachen
Gefeliciteerd dat hij nu eindelijk van jou is Ja
Wat betreft het zadel: ik denk eigenlijk echt dat het voor jou niet geschikt is, een boomloos zadel. Ik zie eigenlijk hetzelfde bij jou gebeuren als bij mij gebeurde: je gaat knikken in je heupen vanwege de combinatie breed paard en korte benen. Verder wordt het dan haast onmogelijk om je hakken op 1 lijn te krijgen met de rest van je voet omdat je de neiging hebt om je benen naar achteren te trekken, ondanks het feit dat je voor het plaatje nog steeds in een stoelzit zit.
Bij mij was de enige oplossing toch een boomzadel, zodat ik mijn benen gewoon kon laten afhangen zoals het hoort. Want als je moeite moet doen om de juiste houding aan te nemen in een zadel, dan is het zadel gewoon niet geschikt voor jou...

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:16

Je moet je misschien eens afvragen of de houding die we aangeleerd krijgen wel de juiste is Knipoog
Volgens een aantal is het juist een heel vervelende onnatuurlijke houding voor zowel ruiter als paard.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:20

Shyla25 schreef:
Je moet je misschien eens afvragen of de houding die we aangeleerd krijgen wel de juiste is Knipoog
Volgens een aantal is het juist een heel vervelende onnatuurlijke houding voor zowel ruiter als paard.

daar zou ook best weleens wat in kunnen zitten Lachen

Een boomlooszadel is ook gewoon heel erg wennen, de eerste keer dat ik in zo'n zadel stapte had ik het gevoel er aan de andere kant weer af te donderen. Nu zit ik er steviger op dan op een boomzadel.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 14:23

geerke schreef:
het valt mij op dat ieder paard (in je profiel)lekker loopt als jij er op rijdt!!!dat zegt toch ook wel wat...je kunt gewoon rijden..

Bloos Wauw, wat een compliment! Dankje!

En allemaal weer bedankt voor de reacties! Beugels zitten nu een gaatje langer (maar helpt weinig) en neusriem twee gaatjes hoger (helpt wel)!

Wendy: Zou je best gelijk in kunnen hebben hoor, dat een boomloos zadel voor mijn beentjes en lijf niet geschikt is! Ja Maar op dit moment kan ik gewoon geen boomzadel voor hem kopen, ten eerste ivm het geld, ten tweede omdat er waarschijnlijk alleen een zadel met boommaat 102 ofzo op hem past.. Nagelbijten / Gniffelen En dat zal de komende tijd nog wel veranderen. Dus dan koop ik er liever een als zijn conditie ongeveer gelijk blijft Lachen

Arabesk: maar dit is niet de eerste keer dat ik erin zit, haha, rijd al een hele tijd op Amon met dit (en andere boomloze) zadel! Ik zit ook wel lékker, maar niet góéd! Lachen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:27

Gefeliciteerd met de aanschaf van je eigen paard!!

Nou vraag ik me af he.. Is dit niet de Amon die hem gepeerd was in de Loonse en Drunense duinen? Bloos

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:34

Myukii schreef:
En allemaal weer bedankt voor de reacties! Beugels zitten nu een gaatje langer (maar helpt weinig) en neusriem twee gaatjes hoger (helpt wel)!

Wendy: Zou je best gelijk in kunnen hebben hoor, dat een boomloos zadel voor mijn beentjes en lijf niet geschikt is! Ja Maar op dit moment kan ik gewoon geen boomzadel voor hem kopen, ten eerste ivm het geld, ten tweede omdat er waarschijnlijk alleen een zadel met boommaat 102 ofzo op hem past.. Nagelbijten / Gniffelen En dat zal de komende tijd nog wel veranderen. Dus dan koop ik er liever een als zijn conditie ongeveer gelijk blijft Lachen
Arabesk: maar dit is niet de eerste keer dat ik erin zit, haha, rijd al een hele tijd op Amon met dit (en andere boomloze) zadel! Ik zit ook wel lékker, maar niet góéd! Lachen

Als hij straks wat afgevallen is zal je ook netter kunnen zitten Pling
Heb je al gekeken naar een oplossing met verschillende inlages?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 14:50

Ik kan sowieso wel even kijken naar de kniewrongen, daar wat hogere voor pakken en iets verder naar achteren.. En inlages zou ik iemand anders voor moeten laten kijken, daar heb ik geen verstand van, en wil wel dat zijn rug heel blijft Tong uitsteken

En hij is inderdaad het beroemde Drunense duinen-paard, haha! Ja

Amon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:02

Joyce, in de plastic tassen zitten nog een stel extra inlages Knipoog Maar of dat op dit moment zal helpen betwijfel ik, vrees toch echt dat Amon een stukje minder rond moet zijn eer de zit wat beter wordt. Het is n.l wel mogelijk om in dit zadel een redelijk goede houding te hebben, maar dan moet alles wel een beetje mee zitten.
Heb Joyce ookal aangeraden om, t.z.t. als Amon stabiel is in zijn figuur, eens te gaan kijken naar een goed boomzadel. Dat zal wel een hele klus worden, want voor ik hem kocht(toen Amon nog een officieel Tong uitsteken dressuurpaard was) hebben er een heel scala aan dressuurzadels opgelegen, en het enigste wat bij hem goed lag was een KN zadel met de breedste boommaat.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:27

Wauw Joyce, wat een verschrikkelijk super uber gaaf paard zeg!
Wauw! Lovers

Heel veel plezier ermee Ja

Zaranka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 01:44

Hoi

Een tip Haha!
Suikerbalans geven van de groene os.

Hij heeft op dezelfde plekken vetophopingen zitten als bij die van mij, erik laarakker heeft me toen geadviseerd suikerbalans te geven en dat helpt super !
Bij mij was haar suikerhuishouding niet goed.

jasmijnlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 02:02

wat een leuk paardje, mooi dik is niet lelijk Haha!
wat me opviel en met name de foto's uit je profiel dat je jouw rug heel erg hol maakt en je bibs naar achteren duwt. probeer meer te gaan zitten ( beetje moeilijk uit te leggen )
verder beugels gaatje langer en dan komt het helemaal goed Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 11:13

Shyla25 schreef:

En wie zijn die 'aantal'?
Het grappige is juist dat als je ontspant, je eigenlijk automatisch goed zit Knipoog

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 14:50

jasmijnlover schreef:
wat een leuk paardje, mooi dik is niet lelijk Haha!
wat me opviel en met name de foto's uit je profiel dat je jouw rug heel erg hol maakt en je bibs naar achteren duwt. probeer meer te gaan zitten ( beetje moeilijk uit te leggen )
verder beugels gaatje langer en dan komt het helemaal goed Knipoog

Ik weet absoluut wat je bedoelt hoor Ja Lachen Maar tijdens het rijden schiet het er zo vaak bij in om goed op mijn eigen houding te letten Tong uitsteken

Zaranka: Bedankt voor de tip! Voorlopig is het gewoon een kwestie van afvallen, de eerste paar kilo's moeten er gewoon zo afgaan, als het dan op een gegeven moment nog steeds zo'n probleem is, zal ik dat zeker in mijn achterhoofd houden!

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:25

Amon_ schreef:
Heb Joyce ookal aangeraden om, t.z.t. als Amon stabiel is in zijn figuur, eens te gaan kijken naar een goed boomzadel. Dat zal wel een hele klus worden, want voor ik hem kocht(toen Amon nog een officieel Tong uitsteken dressuurpaard was) hebben er een heel scala aan dressuurzadels opgelegen, en het enigste wat bij hem goed lag was een KN zadel met de breedste boommaat.

Misschien dat een Massimo zadel dan iets is. Die gaan t/m boommaat 46 Tong uitsteken

Gaaf paard hoor! En ondanks de stoelzit vind ik het er heel netjes al uitzien.

MurloveFrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 22:34

Ziet er leuk uit!
mooi paardje jullie passen wel echt bij elkaar denk ik Haha!

zelf rijd ik ook altijd boomloos naja sinds een tijdje want van em andere zadel is de boom gebroken Boos!
maar goed zelf rijd ik ook wel bitloos alleen dat wat minder want hij is zooooo ongelovelijk sterk dus niet altijd even fijn Bloos
bij ons op stal rijd eigenlijk iedereen zo, naja we hebben wel gewoon hoofdstellen en een normaal zadel zeg maar maar ik vind het erg fijn bitloos en of boomloos!

hihi, heeeeel verhaal
naja heel veel sucses met je paardje en blijven oefenen Haha!

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 12:48

heey amon!
wat leuk dat hij nu van jou is.. Haha!
Amon is een supper leuk paard en je kan er aardig wat van leren volgens mij!

ik ken amon omdat hij bij ons op school heeft gestaan en ik wel eens met de eigenaar naar buiten ben geweest! grappig om hem weer te zien..
heel veel plezier met hem!!

Tallie_Ho schreef:
Nou vraag ik me af he.. Is dit niet de Amon die hem gepeerd was in de Loonse en Drunense duinen? Bloos

haha jaa dat is deze amon Tong uitsteken
hij was toen nog van de vorige eigenaar..

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-08 13:30

Wat toevallig, hij heeft inderdaad bij Maaike gestaan, op het Wellant (?) college! Ja

Als ik voor een boomzadel ga kijken, ga ik inderdaad eerst voor de Massimo dressuur kijken, maar nogmaals, dat gaat écht nog wel even duren Tong uitsteken

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:34

GATVERDAMME!!!!!!!!! Wat een heerlijk paard en wat een super koppel zijn jullie.... dat is echt een goed plaatje.
Die slanke lijn heeft tijd en geduld nodig! Komt goed!
Leuk man, fijn dat je rustig aan doet en kalmpjes uitbouwt.

Geniet ervan! En zorg dat je hem je leven lang bij je houdt!

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 13:43

Heey Dats Amon!:P
Die heeft een jaartje ong. Bij mij op School Gestaan!'
hij is heel lief! Alleen Te dik Tong uitsteken

BertinaBvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:17

Mijn oude stal Lachen

Leuk dat je amon daar hebt staan Lachen

Die stoelzit heb ik ook een beetje n mijn boomloze zadel
Maar inderdaad met wat langere beugels gaat dat al beter

Voor het afvallen:
Norm had daar ook altijd last van
wat bij hem eigenlijk goed werkt is lange stukken galoperen (wat dus in jouw geval ook god is voor de galop training )
Dus lekker lange einden op het strand galoperen Lachen

Hij is echt gaaf !
Nog heel veel plezier van je paardje

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:43

ik heb even in je profiel gespiekt, maar ik zie dat je op andere paarden eigenlijk geen stoelzit hebt, dus ik denk dat het ook kan komen door de breedte van het paard en idd door het zadel Knipoog Gewoon lekker af laten vallen dus, en dan een ander zadel kopen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:48

Wat een knapperd zeg!

Ik vind het rijden er leuk uit zien! Ja Jullie hebben duidelijk veel plezier samen! Dit zou ik wel vaker willen tegenkomen op HAW. Lachen

Ga zo door zou ik zeggen! Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:49

Wat gaaf dat hij nu jouwn eigen paard is!! Het is en blijft een prachtig paard! Wel enorm veranderd de afgelopen jaren, ook in uiterlijk idd! Hij is ondanks zijn overgewicht nog steeds een knap ding, laat staan straks als hij weer wat kilootjes kwijt is!

HEel veel plezier met hem, en succes met zijn trainingen Lachen

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:52

Hey wat een leuk paard. Ja zoals gezegd een beetje dik, maar daar werk je aan, dus komt goed.
Verder vind ik het er goed uitzien, veel succes!!

droppie<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:21

haai dat paard stond bij mij op school maar ik ben ziek
dus ik wist niet dat die al verkocht was mar ziet er leuk uit heet hij nog steeds amon ???
nou heel veel plezier met dat mooien paard !
gr joelle