Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ladygiroc schreef:Overgangen is voor paarden die niet aan je been zijn ed. Dat werkt bij dit soort hete paarden dus averechts.
Misschien moet het hele topic even lezen. Dit paard gaat niet vanzelf zakken. Ze wordt al een paar jaar met losse teugel gereden met als resultaat onderhals. Dus sorry maar heb niet veel aan je antwoord.

)
griebels schreef:Ladygiroc schreef:Overgangen is voor paarden die niet aan je been zijn ed. Dat werkt bij dit soort hete paarden dus averechts.
Misschien moet het hele topic even lezen. Dit paard gaat niet vanzelf zakken. Ze wordt al een paar jaar met losse teugel gereden met als resultaat onderhals. Dus sorry maar heb niet veel aan je antwoord.
Overgangen worden ook gereden om je paard sterker van achteren te maken zodat ze makkelijker vw-nw kunnen gaan lopen. Je hebt dus ontzettend veel aan dit antwoord.
Geloof dat jij nog veel moet leren
Je moet ook wat duidelijker zijn of je nu een ex-renpaard hebt, of een draver.
Een volbloed is namelijk op de voorhand getraint en het kost ze veel moeite om over te schakelen naar de achterhand (vandaar dus die overgangen)
Ik ga nu eerst verder lezen voordat ik antwoord

Ladygiroc schreef:Ze heeft ook erg veel moeite met het dragen van achter. Maar als ik ze al niet rustig onder me kan houden en ze niet lekker door de rug wil komen kan ik ook niet verder.
het is namelijk geen kunstje het is een natuurlijk gegeven 

Ladygiroc schreef:@ griebels, die onderhals is inmiddels met heel veel longeren weg. Daar heb ik dus ook absoluut geen last van. Maar hoe rij ik een paard terug wat niet reageert op me zit? Wachten tot ze stopt kan ik heel lang wachten.
KiWiKo schreef:ELK paard reageert op je zithet is namelijk geen kunstje het is een natuurlijk gegeven
suleilitha schreef:Ik ben er trouwens nog steeds niet uit of dit een draver of een volbloed was
TS, zat diegene die jij aanduidt als jockey erop of erachter?
Ik heb zelf ooit de eer gehad een uitgekoerst renpaard te rijden, een zomer lang en het viel me op dat die juist supereenvoudig op de zit terug was te nemen. Immers, tijdens de race ZIT de berijder niet maar staat vooroverhangend in de beugels. Verlichte zit betekent voor zo'n paard: Gaan!
Ik hoefde maar ietsie zwaarder te zitten, desnoods iets meer naar achter in het zadel en het beessie kwam gelijk al terug...
griebels schreef:KiWiKo schreef:ELK paard reageert op je zithet is namelijk geen kunstje het is een natuurlijk gegeven