Blondie en ik @ les

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mowoah

Re: Blondie en ik @ les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 22:33

Handen breed zetten heeft niks te maken met het druk zetten op de teugels. Je kunt je paard namelijk ook laag en rond losrijden zonder dat er veel druk staat op de teugels, vaak heb je dan ook wat langere teugels en kan het voorkomen dat je handen dan wat breed staan.
Je handen moet je echter niet vastzetten op je bovenbeen, probeer kleine ophoudingen te maken en te "spelen" met je handen, zo voorkom je dat je je handen vast zet.

TS, probeer veel links- en rechtsom te rijden, veel figuren en aan haar soepel maken. Blijf spelen met je hand en hou je benen eraan, ook als ze snel loopt, als het goed is gaat ze het ritme van jou drijven of lichtrijden volgen en komt ze vanzelf terug. Werk veel met je benen en houding, wanneer ze lekker ontspannen is zoekt ze je hand vanzelf op.
Het valt me op dat je verkrampt zit, ontspan! Dan loopt je paard waarschijnlijk al wat lekkerder en voor jou is het ook fijner.

Succes

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 22:38

Dank je wel Lachen
Hier kan ik wel iets mee, duidelijke uitleg Ja
Ik zal het eens gaan proberen, veel figuren rijden en spelen met mijn handen.
Dank je wel Lachen

kabaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 09:15

Probeer je handen niet zo op je zadel of schoft teleggen Probbeer
recht op tezitten
handen hogen

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-08 10:06

Ik zal er op letten Ja