Anique & Beauty weer @ work na 6 maanden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MyHorseGirl

Re: Anique & Beauty weer @ work na 6 maanden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 16:07

Wat doe je je zelf aan, om idd zo'n topic te openen.

Ze hebben het hier niet zo op een slof.. en als er met slof gereden wordt, dan krijg je al het commentaar op je af, wat je maar op je af kunt krijgen Knipoog

Maar even ontopic: Ziet er voor zo'n 2e keer best wel goed uit, niet echt ontspannen, en je handen mogen wel wat hoger, wat meer recht op, beugels langer, en het is gelijk een heel ander gezicht!

RvS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:24

probeer in galop als hij sterk is, veel terug te gaan zitten.
ik ga geen commentaar geven op je sneakers/slof e.d, daar is wel genoeg op gehamerd lijkt mij.
probeer je paardje veel figuren te laten rijden, veel overgangen (tegen op de voorhand lopen).
probeer je beugels idd ook een stuk of 5 gaten langer te doen..
succes ermee.
ben benieuwd naar je volgende topic!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:27

Ts, je weet het allemaal wel perfect hé.
Ik vind het zo irritant als iemand alles ontkent en het zelf allemaal het beste weet.
Plaats dan gewoon geen topic als toch niks waar is wat er gezegd wordt.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 17:57

hij loopt op sommige fotos te diep,ook ben je wel erg streng met de binnenhand.

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 19:57

Niine schreef:
Heb je nou zelf een slof gemaakt van een halstertouw? Denk dat dit net zo`n topic gaat worden als de vorige keer, al is het al wat beter. Nikes, `soort van slof ` ,zal wat worden.

Voorderest kan ik niet veel zeggen over het rijden door die slof, al vind ik het nog niet zo heel verkeerd uitzien, zit wel verbetering in.

Had ik het niet voorspeld. Verder, als je een topic plaatst kun je reacties verwachten. Als jij alles wegpraat, ontkent of zelfs zegt dat het onnozel is, waarom plaats je dan foto´s.

Wie een topic plaatst krijgt reacties, zeker met zo´n foto´s en als je daar niet tegen kunt moet je het niet plaatsen, punt.

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:12

Pff heb alles gelezen en Jeetje..
Als eerste,
Het lijkt wel of TS zich nergens wat van aan wil trekken en alles zo goed weet en iedereen hier heeft het bij het foute eind.
Meid neem de tips mee met je werk met je paard en sla ze hier niet zo in de wind. Als je geen advies wil post hier dan ook niets!
Verder ben ik totaal niet tegen slof! Maar gebruik dan wel een slof en geen aan elkaar geknopt halster.Ja ik weet het je rijd er nu niet meer mee maar toen wel!
Neem les met je paard zal een een stuk schelen ,beugels langer, Probeer anders eerst te longeren met dubbele lijnen zodat die zich goed gaat ontspannen en stap dr dan pas op.
Je zit veel te gespannen en je paard loopt daardoor ook gespannen. Hij hoeft niet meteen aan de teugel leer hem eerst gewoon de basis en dan komt het vanzelf wel hoor. Eerst lekker laag en rond en op jou tempo en de ontspanning en dan komt het mooie plaatje vanzelf wel.
Veel overgangen rijden en aan je eigen zit werken de rest volgt vanzelf!

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:46

AniiQue schreef:
@Miracle_ ik gebruik geen hulpteugels op beauty want ze zijn nu niet meer nodig was die keer alleen maar voor zelf beetje meer veilig te voelen aangezien hij tijd helemaal doorflipte alles is er nu af. Lachen
beugels idd moesten langer, meisje wat andere pony van me rijd had gerede vergeten langer te maken Bloos

Ga je nou ook nog anderen de schuld geven van jou te korte beugels? Asjeblieft zeg, ben je dan zelf te lui ze langer te maken?

Eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat je nu opeens wél laarzen hebt, en nu opeens wél de hulpteugels eraf zijn. Ik krijg het idee dat je dat zegt om van dat gezeur af te zijn, want waarom heb je dan niet een kee rlater foto's laten maken?

Ik ben wel benieuwd naar nieuwe foto''s met laarzen en zonder hulpteugels.

Verder vind ik dat er veel spanning in zit, je kijkt naar beneden, je beenligging is niet fijn en je binnenhand is super streng. Als ik jou was zou ik maar eens les gaan nemen bij iemand die er goed verstand van heeft.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:05

Je bedoelt het allemaal goed, en het is een leuke pony, maar de manier waarop je nu bezig bent is niet goed.
Zoek goede begeleiding, dan zijn voor jou en je pony best leuke doelen te bereiken. Wat nu op de foto's te zien is, ziet er niet erg hoopgevend uit.
Een slof is een hulpteugel, als je daarmee wil rijden, zorg dan voor een goede slofteugel, en leer eerst eens hoe je daarmee kan rijden op een manier dat je de slof gebruikt op het moment dat er even gecorrigeerd moet worden zonder dat je op dat moment het "gevecht" aan wil gaan. Verder niets.

Maar neem ajb les van iemand met verstand van zaken, het is jammer van de pony en van jouw rijden als je op deze manier doorgaat.

Succes!

kinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:36

hoe zit die slof vast met halstertouwen ?
mooi paard !:D

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 13:26

Silence schreef:
Ts, je weet het allemaal wel perfect hé.
Ik vind het zo irritant als iemand alles ontkent en het zelf allemaal het beste weet.
Plaats dan gewoon geen topic als toch niks waar is wat er gezegd wordt.

Ik ben het hier totaal mee eens Knipoog
Je ontkent alles , maar toch maak je fouten

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:07

beeetje overdreven wel weer allemaal?

Ik zie niet echt het probleeem met de 'hulpteugel' hij zit op geen een foto akelig strak, zoals je bij andere wel een ziet.. het is inderdaad niet slim zonder laarzen.. en Beugels langer maken ik inderdaad niet veel werk!

maar een leuk paardje! komt vast goed Lachen

liefs.

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 17:42

kinuh schreef:
AniiQue schreef:
@Miracle_ ik gebruik geen hulpteugels op beauty want ze zijn nu niet meer nodig was die keer alleen maar voor zelf beetje meer veilig te voelen aangezien hij tijd helemaal doorflipte alles is er nu af. Lachen
beugels idd moesten langer, meisje wat andere pony van me rijd had gerede vergeten langer te maken Bloos

Ga je nou ook nog anderen de schuld geven van jou te korte beugels? Asjeblieft zeg, ben je dan zelf te lui ze langer te maken?

Eerlijk gezegd geloof ik er niks van dat je nu opeens wél laarzen hebt, en nu opeens wél de hulpteugels eraf zijn. Ik krijg het idee dat je dat zegt om van dat gezeur af te zijn, want waarom heb je dan niet een kee rlater foto's laten maken?

Ik ben wel benieuwd naar nieuwe foto''s met laarzen en zonder hulpteugels.

Verder vind ik dat er veel spanning in zit, je kijkt naar beneden, je beenligging is niet fijn en je binnenhand is super streng. Als ik jou was zou ik maar eens les gaan nemen bij iemand die er goed verstand van heeft.

Als je niks fatsoenlijks zegt, zeg dan niks
En te lui? er staat toch VERGETEN

_lauraa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:24

silence als ik jou was zou ik je commentaar maar voor je houden want zelf kan je al helemaal niet rijden en toen jij een topic had geplaatst had je hem snel verwijderd omdat je te veel commentaar kreeg is wel al lang geleden ma doet er niet toe en ik snap best dat de ts er een slof aan deed want als paarden stil gestaan hebben halen ze soms gekken dingen in hun hoofd en met slof heb je net wat meer te zeggen

kinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 18:32

hoe zitten die halstertouwen nou vast ?
met een knoop ofzoo ?
ik snap niet hoe je daar lekker mee kan rijden,
het lijkt me alleen in de weg zitten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:36

Sorry hoor Laura, maar dat is totaal niet waar.
Topics worden niet eens verwijderd als er teveel commentaar is naar de zin van de TS.

Das jouw mening dat ik niet kan rijden, moet je zelf weten....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:46

Jammer dat iedereen zo doorzeurd over die slof.
Eén of twee keer zeggen is toch genoeg?
Ze rijdt op een hengst, die (met uitzondering) wat drukker zijn dan merries of ruinen.
Ik rij ook met kortere beugels als ik op een druk en springerig paard zit.
Denk dat iedereen dat voor zichzelf moet weten.
Oké, het zadel is misschien voor haarzelf iets te klein, maar hij lijkt goed te passen op het paard.
Is dat niet het belangrijkste?
Zomaar een nieuw zadel kopen is niet voor iedereen weggelegd.
Foto 3 is idd te diep en ziet er niet lekker uit.
Maar foto 4 en 5 (zie het losse teugeltje) zijn, naar mening al een stuk beter.
Waarom kijken we alleen naar de minpunten van deze foto's en niet naar de dingen die goed gaan?

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 20:05

typisch het zeikerige bokt!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 21:11

De openingspost voldoet hier niet aan de nieuwe regels van HAW, daarom gaat er een slotje op.
Lees eerst even [HAW] Welkom op HAW- gewijzigd 29 mei 2008 aandachtig door, inclusief de links die erin staan, dan kun je een nieuw topic openen wat wel aan de regels voldoet.

Moderatoropmerking:
En voor degenen die hier hebben gereageerd, het advies om nog eens even http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:FAQ_HAW#Ho ... ren_op_HAW door te lezen, want respectvol werd er hier nu niet echt gereageerd.