Mijn nieuwe aanwinst sinds gisteren @work

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sannie1980

Re: Mijn nieuwe aanwinst sinds gisteren @work

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:48

Ziet er goed uit Jrussel! Ik hoop dat je veel plezier met hem gaat beleven, maar dat gaat vast lukken.
Rijtechnisch commentaar: probeer hem niet teveel zichzelf te laten opkrullen.

nb: hij heeft wel hanetred, krampbeen zie je niet in het rijden Knipoog

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 23:12

ik ga hier even op inhaken hoor, een krampbeen zie je wel degelijk terug met rijden. en aangezien ik hier een keurings rapport heb liggen van een DA die er neem ik aan voor gestudeert heeft en daar op vermeld staat krampbeen denk ik toch wel een klein beetje dat dat het toch wel is.

maar ook dat is wederom een discussie die hier niet thuishoort en waar een heel mooi topic over bestaat genaamd hanetred of krampbeen.

allemaal super bedankt voor de tips en de leuke reacties ik ben er zeer blij mee en neem alles even mee en even kijken hoe of wat.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:14

wat gebeurde er op foto 7??
op de achtergrond Knipoog

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 23:19

latnahc2 schreef:
wat gebeurde er op foto 7??
op de achtergrond Knipoog

paardje struikelde over eigen voetjes Knipoog

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:22

Ik vind het erg grappig om te lezen dat bepaalde mensen het beter weten als de oude of nieuwe eigenaar. Het is geen discussie waard,het is namelijk geen hanetred.

Sannie1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:37

Kramperigheid
Bij kramperigheid krijgt het paard een overdreven prikkel vanuit het zenuwgeleidingssysteem De gedachte is dat dit onder andere veroorzaakt zou worden door subtiele schade aan het ruggenmerg/ruggenwervels in de lage rug. Kramperigheid komt meestal tot uiting als reactie op aanraken van het paardenbeen bijv. voor optillen van de hoeven. Kenmerkend hiervoor is dat één of beide achterbenen overdreven hoog worden opgetrokken en daar ook enige tijd (spastisch) wordt gehouden. Ook gaat het bewuste been vaak trillen en heeft het paard duidelijk moeite om een goede balans te vinden. Er zijn grote verschillen waar te nemen in de ernst van de aandoening. Het ene paard zal al problemen vertonen als hij zijn voet tien centimeter op moet tillen, terwijl de ander pas bij de uitvoering van een hoge buigproef in de problemen komt. De indruk is dat bepaalde fokkerijlijnen vaker ‘kramperige' paarden geven. Kramperigheid laat zich niet persé zien in beweging en er zijn dan ook zeker paarden die in de sport naar tevredenheid presteren. Meestal wordt kramperigheid niet beter in de loop van de tijd, soms heeft het zelfs juist de tendens te verergeren.

Hanetred
Ook hanetred is een aandoening aan het achterbeen, die zich juist het beste laat zien in beweging. Het achterbeen wordt (met een rukbeweging) overdreven hoog opgetild en snel weer neergezet, meestal alleen in stap. Hanetred wordt niet erger naarmate het paard ouder wordt. Het kan een aangeboren aandoening zijn maar het kan ook plotseling ontstaan.

Voor zowel de hanentred als het krampentrekken geldt dat de bewegingen geheel buiten de wil van het paard om optreden (onwillekeurige bewegingen). Paarden die last hebben van één van deze kwalen (en dan vooral krampentrekkers) kunnen ook duidelijk zenuwachtig worden van zichzelf, omdat ze geen controle hebben over hun ledematen. Omgekeerd geldt ook dat de aandoeningen duidelijk vaker voorkomen bij zenuwachtige paarden.

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:42

Jeetje, ik dacht al drie pagina's!! Maar zie een hoop geneuzel over verhuizen en rijden en een onzinnige discussie over krampbeen/hanetred....

Oude en nieuwe eigenaar kennen elkaar en paard en nieuwe eigenaar ook. What's the fiets problem???????

Jrussel, geniet lekker van je kanjer!!! En Snack, laat banketstaaf joh.... Lachen

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:43

ik kan de foto's niet zien..

Athena1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:44

Ik ook niet...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:45

Omdat de foto's niet meer online zijn en TS problemen heeft met de fotoserver, wat niet makkelijk op te lossn is, hier een slotje.