Kiki Nrps merrie @ rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tat_jana

Re: Kiki Nrps merrie @ rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:06

ik heb even een foto opgesnord van een aantal dagen er voor van het loswerken Lachen
het ziet er hier al veel ontspannender uit, al mag ze naar mijn idee wat actiever en wat lager lopen Lachen

Afbeelding

overgens zijn m,ijn beugels hier te kort en licht er een ander zadel op Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Tat_jana op 07-11-08 15:07, in het totaal 1 keer bewerkt

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:07

wat mij ook opvalt is dat jij boven je paard uitstijgt? Begrijp je wat ik bedoel? Je moet meer met je middenrif gaan zakken om een betere aansluiting te vinden. Wat je zegt over voor meer loslaten en meer been is denk ik in jouw geval niet de oplossing. Voor actief vragen in een volte bijvoorbeeld op rechts binnenbeen voor de stelling en buitenbeen iets achter de singel voor het voorwaarts gaan. Het gaat niet om het tempo maar om de actie van het achterbeen, deze moeten er meer onder komen. In het begin zal dat voor op weerstand komen maar dat geeft niet, het hoofdje gaat vanzelf wel zakken als je meer rust in het contact krijgt. probeer ook op de volte van hand te wisselen en dan van draf naar stap en weer naar draf. Wel actief laten aandraven maar bij je houden door op de volte te blijven en te blijven vragen...niet zagen he Knipoog

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:14

montignac, ik begrijp helemaal wat je bedoelt en vindt het er nogal knullig uitzien ook Tong uitsteken.
mijn probleem is ook te vinden bij me zelf.. ik durf haar niet goed los te laten in mijn zit omdat ik destijds zo hard van een paard ben afge **** dat ik eigenlijk er opzit alsof ik er elk moment af wil springen.
dit is uiteraard een punt waar ik met mijn instructrice aan wil gaan werken.

voorderest ben ik het wel en niet eens met jou meer vragen etc..
hoe meer ik ga vragen ( nee niet zagen Tong uitsteken ) hoe meer zo gaat protesteren en krijg haar er ook niet doorheen.
ik zie als mijn buurmeisje haar rijdt ( dat gaat alleen voorwaards dan zakt zei vanzelf in de hals na een tijdje.
dus ik ben echt teveel aan het vragen om te krijgen wat zei moet doen

overgens heb ik al weer een paar dagen niet gereden omdat het bak licht kapot is en ik tot 5 uur werk.

we longeren wel gewoon met het kleine beetje licht dat we hebben van de lantaarns Lachen.
dus we hebben nu de hele week gelongeerd en vooral met de nadruk op het lang en laag en actief op de achterbeen en niet op de voorbenen hangen dit ging erg goed dus ik hoop morgen op te stappen en haar sneller lekker aan het lopen krijg Lachen

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:17

maar weet je dat als het paard wel zelf gaat zakken en jij vanuit daaruit wilt gaan oppakken dat het eigenlijk de tegenovergestelde situatie wordt? Het maakt ook niet uit of ze gaat protesteren. Gewoon rustig met je handen blijven en als ze toegeeft ook iets toegeven maar wel contact houden. Als je dat doet in de volte en je vraagt meer naar een kant dan kan ze gaan kantelen met haar hoofd maar dan kun je haar wel beter oppakken en ietwat rechtstellen. Het heeft tijd nodig en vooral geduld. Ik ben benieuwd hoe het gaat na een aantal lesjes want ook ik leer daar nog steeds ontzettend veel van...

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 15:22

jaah ik ben echt van alles aan het proberen met haar. diverse trucjes. er zal vast iets zijn waardoor ze wel wil doen wat ik van haar vraag.
en ik ben idd ook benieuwd naar de lessen Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:51

het is wel een plaatje hoor!

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:57

Leuke pony Knipoog

Vind het er alleen veel te gespannen uitzien
Probeer je pony is een keer goed los over de rug te rijden.

Succes ermee!!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:34

Tat_jana schreef:
even feedback op Ashley__ iets meer power bedoelde ik dat ze iets meer power van achter moest hebben hihi Tong uitsteken

overgens staat het weekend voor de deur dus ik zal morgen even kijken of ik wat mooie loswerk foto's kan maken en daarna kan laten zien hoe ik haar meer ga op pakken Lachen.

ik hoop ook dat jullie dan meer te spreken zijn over ons Lachen

overgens wilde ik ook hier melden dat er zeer binnekort een instructrice bij mij op stal komt die mij wekelijks een uur les komt geven.
dus dan hoop mik helemaal vooruitgang te gaan boeken.

groetjes

Ow oké Clown Dan kun je vergeten wat ik daarover heb gezegd Tong uitsteken

Ik ben nu ook wel te spreken over jullie, er zijn alleen nog ontzettend veel punten waar jullie aan moeten werken. En heel goed dat je dan 1 keer per week les krijgt, dat helpt jullie wel denk ik Ja

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 16:37

haha bedankt Lachen
ik ben zoiezo blij met alle reacties Ja

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:40

Nog even over die foto hier boven aan de pagina: Wat een verschil!! Jij zit ontspannen, 'stijgt niet zo boven je pony' en je pony loopt best ontspannen. Maar is dat een loswerk/rij foto??

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 18:48

het was geloof ik het instap ontspan gedeelte ofzo ik weet het niet precies maar aan haar te zien is de foto in het begin geweest Lachen

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 19:24

He Tat! Die laatste foto ziet er al wat ontspannender uit he, gewoon even hard trainen!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:56

Hee tatjana Lachen

Ziet er niet heel spectaculair uit, maar oefening baart kunst!
Misschien een idee-tje om een aantal rondjes in te stappen, en daarna voltes rijden en er echt goed op je been rijden en goed in laten buigen Knipoog
Als je het voor elkaar krijgt dat ze goed op je been reageert kun je je daarna meer richten a/d ontspanning.
Je ziet en merkt zelf ook dat ze wat gespannen loopt, en dat is zeker niet in 1x op te lossen, maar als je goed oefent kom het wel goed Lachen!
Heb er vertrouwen in!
Oja als ze in galop gaat scheuren, probeer je handen niet vast te zetten maar zet er gewoon op de volte, en des noods je handen iets hoger zodat je ook die knik krijgt Knipoog

Nou hoop dat je er iets aan hebt en ik heb het vertrouwen in jullie Cool

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 22:57

haha thnx angela..
alleen kiki scheurt niet Tong uitsteken . die wil het liefst op de plek galoperen dus die moet meer voorwaards en dan neerwaards Lachen.

verder licht alles nu plat, kiki zit behoorlijk vast in haar rug en wordt ookk boos als ik op wil stappen Lachen.

dus komt er eerst iemand bij om haar te helpen Lachen

groetjes

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 08:52

Leuke pony !! Veder moet je der op letten om je handen niet vast gaat zetten. En let op je tenen. Veder is het commentaar al gegeven volgens mij.

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:39

niet zo strak en kort rijden,hij loopt naar mijn idee vol spanning.
ook lijkt het alsof je je handen vastzet
waarom heb je de martingaal eraan?

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 10:52

als je de begin post goed doorleest kun je dat terug lezen Lachen .
ik rijdt namelijk nooit met martingaal Knipoog.

verder heb ik ook al gezecht gestopt te zijn met rijden omdat kiki vast zit in haar rug.