Juliette86 schreef:Maare ik ben weg hierdeze onderzoeken zijn wetenschappelijk onderbouwd, dus significante verschillen, meerdere onderzoekers, testgroepen van voldoende formaat, uitgebreid literatuuronderzoek en ga zo maar verder.
Het gaat er om dat er al snel word geroepen "wetenschappelijk bewezen" terwijl er dan geen fatsoenlijke bron beschikbaar is, ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe ze onderzoek hebben uitgevoerd, op hoeveel paarden etc. Als jij beweerd dat het onderzoek goed is uitgevoerd, hardstikke mooi maar bewijs het dan maar. Want voor zover ik weet komt deze tekst regelrecht van PN en ondanks dat PN beweerd de waarheid te verkopen, moet je hun "wetenschappelijke onderzoeken" wel even met een korreltje zout nemen.
Laats gingen ze ook onderzoeken hoe goed paarden kleur konden onderscheiden, drie paarden werden getest maar 2 vielen af. Bleef er nog één paard over die bewees net zo goed in het donker kleur te kunnen zien als mensen. Allemaal hardstikke leuk maar wie weet was dat paard wel nachtblind of iets dergelijks, en toch zou het dan al "wetenschappelijk bewezen" zijn.
deze onderzoeken zijn wetenschappelijk onderbouwd, dus significante verschillen, meerdere onderzoekers, testgroepen van voldoende formaat, uitgebreid literatuuronderzoek en ga zo maar verder.