Stom stadspaard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Faithfull_

Re: Stom stadspaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:10

Moet hij niet even wennen? Knipoog Is ieder geval wel best stom voor jouw ja..Probeer gewoon schriktraining te doen en zoveel mogelijk te blijven wandelen, daarna met tuig desnoods. Dan vraag je iemand naast je te lopen, en ga je ook schriktraining doen. Net zolang tot ie weer bom proof wordt

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:25

Arm paardje... Helemaal weg uit zijn 'natuurlijke' leefomgeving. Je zou voor minder van de kaart zijn Ach gut

Dat hij minder schrik heeft als je er naast loopt begrijp ik wel. Dan kan hij je volgen. Er op is toch iets anders voor een paard...
Ik denk dat het een kwestie van tijd gaat zijn. Het zal wel wennen... Ooit wordt het wel een goede bosknol Lachen.

Succes!!!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:05

goh das wel irritant hoor ik verzorg n shetje en n welshje als ik alleen met de shet naar buiten nou dat gaat nog wel....

maar alleen met de welsh die ontploft van alles
als ik samen ga (met n vriendin erbij) durft de een niet langs een paaltje, nou ander voorop, durft ook niet langs een paaltje samen galloperen ze er vrolijk langs!

de welsh zoekt echt steun bij de shet echt als ie iets engs hoort zie je gewoon dat ze zo dicht mogelijk bij de shet wil lopen(niet verdrukkend )

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:57

schriktraining klinkt als een goed idee. geef hem de tijd om echt te wennen aan zijn omgeving. Al die natuur, is ook niets voor een paard =).
Beste wat je kan doen is, rijden en zelf lekker rustig blijven. Als hij ergens van schrikt zeggen "ohja, joh, een boom... is ook eng" en er dan geen aandacht aan schenken, als jij niet bang bent zal hij ook in gaan zien dat het eigenlijk alleen maar mooi en leuk is. Maar hij moet er gewoon even aan wennen.
probeer eens een natuurpaard de stad in te krijgen. Zelfde probleem.

Natuur is voor een paard als hij het niet gewend is net zo eng als stadse dingen voor een paard.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 15:36

Schriktraining? En dan moet ik zeker boomstammen in de bak leggen, want paraplu's, zeiltjes, sliertjes ed kent hij allemaal. En ik ben zelf helemaal niet bang, ja ik schrik van de plotselinge opzijmanouvre, maar bang ben ik niet. En ik zeg wel honderd keer is niet eng, ik lach hem vierkant uit, ik negeer het. Maar hij blijft het gewoon doen.
En daar baal ik van.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:50

Kan je hem niet een poosje onder brengen in een begrazings project van natuurbeheer?
Met soortgenoten die wel tegen een boomstam kunnen Clown

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 16:52

Dat is zoiets als de kat op het spek binden. Om antwoord te geven op je vraag: NO WAY.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:56

pardon? Nors opkijken

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:00

Het is een fjord en is nu al behoorlijk rond. Als ik hem op een begrazingsproject zet dan zie ik hem nooit meer terug. Bovendien lost dit het probleem niet op. Als ik wandel is er niks aan de hand, ja goed hij kijkt af en toe, maar als hij bv 6 maanden in de natuur staat heb ik er met rijden nog niks aan.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:06

Gewoon vol blijven houden! Dat paard waar ik op reed en ook van die maffe sprongen maakte in het bos, was nota bene een jachtpaard! Dus voor jou stadsknollie is er echt nog wel hoop hoor Knipoog

Felinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:22

In het topic spreek jij van ''de allergewoonste dingen''.
Voor jou zijn het misschien de normaalste dingen, maar voor je paard absoluut niet.
Blijf vol houden en hou er vertrouwen in.
Je paard doet dit niet om te klieren, hij vind dit echt eng.
Ga anders een keer gewoon te voet (niet erop, ernaast) naar het ''enge'' toe.
Is zien wat hij dan doet.
Heel veel succes.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:27

Felinee schreef:
Ga anders een keer gewoon te voet (niet erop, ernaast) naar het ''enge'' toe.
Is zien wat hij dan doet.
Heel veel succes.

Dan is er niets aan de hand zei IL.
Lezen is ook een vak Lachen.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 17:28

Helemaal niks doet hij dan

Edit; je was me voor Haha!

Even een filmpje, vandaag gefilmd, stukje wandelend in het bos. Let vooral op zn: oh dat is enghouding. wat is dus totaal afwezig was Knipoog

Afbeelding

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:35

Heb hetzelfde gehad, mijne kwam uit het centrum van Den Haag naar mij op de Veluwe. Geef het gewoon tijd, kost engelengeduld ja, maar uiteindelijk went hij. En aan de hand voelen ze zich altijd zekerder dan wanneer je op hun rug zit en ze je niet kunnen zien, daarom gaat dat vaak wel goed. Mijn angsthaasje schrikt echt niet vaak meer, een enkel keertje nog maar, maar dan zijn 't meestal de kaboutertjes die iets te enthousiast met hun rode mustjes zwaaien.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:42

Op dat filmpje is hij een volleerd bospaard Lachen.

Het enige wat je met dat paard kunt doen is regelmatig onder het zadel het bos in gaan en daar wat aan schriktraining (lees: gewoon buitenrijden) doen Knipoog.

Ik heb ooit ook een paardje gereden die angstig was voor omgevallen bomen. De angst verminderde wel maar ze bleef voorzichtig (aarzelen) bij het zien van het beangstigende object. Maar het was wel goed te doen. Geef het diertje tijd, het komt wel ok Lachen.