4-jarige Zaire (Rousseau x Krack C.) @ dressuurwork

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

thea_

Re: 4-jarige Zaire (Rousseau x Krack C.) @ dressuurwork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 11:15

Mooi paard:D

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-08 21:30

Paard is zelfs voor die open mond naar Utrecht geweest. Geen enkele dierenarts heeft een verklaring. Maar ze heeft er geen last van en ze heeft het áltijd al gedaan..

Met sporen rijden gaat bij haar nou eenmaal het beste Knipoog
En er zijn zoveel jonge paarden die met sporen worden gereden. Het paard is sinds augustus vorig jaar onder het zadel. Ze was ruim 1 jaar onder het zadel toen ik met sporen begon te rijden Knipoog

Verder heb ik heus wel eigen ideeen over het rijden van (jonge) paarden. Ik praat daar met veel verschillende mensen over die allemaal vanuit een andere hoek kijken. Dus neem niet zomaar aan dat ik naar degene luister die de baas van het paard is.. Knipoog
Ook was het paard absoluut niet teugelkreupel. Ze kreeg er nl altijd na de galop last van. Ze had zulke losse banden dat haar knieen gewoon losschoten als het waren. ook hier hebben meerdere DA naar gekeken en er zijn veel foto's van gemaakt. Het waren gewoon te lange/losse banden.. Na haar groeispurt heeft ze er heel toevallig NOOIT meer last van gehad.. Trek dus niet zomaar conclusies zonder er het fijne van te weten Knipoog

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:14

niet te veel tegen houden laat hem wat losser ,dan zal de impuls ook verbeteren

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:05

volgens mij ben je te streng met je hand doe de teugeld is wat losser dan loopt hij ook een stuk meer met zijn neus naarvoren en niet naar geld zoeken he Knipoog

succes verder

queenie_evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 12:43

prachtig paard, mischien een werkpuntje: je handen wat meer dragen.. voor de rest heb je een nette houding Lachen

sandervd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:06

ziet er goed uit, mooi paard ook.
probeer iets losser in je handen te zijn. ik weet niet of ze dan wegschiet aangezien ze nog jong is?
voor de rest ziet het er al heel netjes uit

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:46

Magnummm schreef:
Paard is zelfs voor die open mond naar Utrecht geweest. Geen enkele dierenarts heeft een verklaring. Maar ze heeft er geen last van en ze heeft het áltijd al gedaan..

Oke maar zegt utrecht dan ook dat je paard ademt door zn mond??

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:47

Niet specifiek dat ze er door ademt, wel dat ze dat wss doet door luchttekort.. Ik weet het ook allemaal niet, het is niet mijn paard. Ik was er niet bij toen ze naar Utreecht ging.. Lachen

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:50

Erg leuk paard om te zien! Probeer het paard iets meer uit te schuiven aan de voorkant. naarmate je verder komt in de africhting in de dressuur kan je het paard wat meer gaan sluiten, let hierbij wel op dat het niet achter de loodlijn komt. Als je merkt dat het paard zich gaat opkroppen meteen gaan schakelen in het tempo. Als tip voor je houding: je zit al mooi rechtop en als je je benen nog iets meer om het paard houdt ga je nog meer in balans zitten.

Succes! Lachen

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:53

Dankje BenB, ik ben echt ontzettend veel bezig met haar houding. Ze wil echt zo graag zo opgekropt lopen en ik ben al blij als ik haar een beetje uit kan laten schuiven. ik moet zeggen dat ze de afgelopen week al wel beter is gaan lopen, ze krijgt meer lengte in haar hals en ze loopt dus niet zo opgekropt.. Lachen

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:58

Ahh dat is super! Lachen

Vaak is het als nadeel dat als een paard licht wordt in de hand dat je dan nageeflijkheid (het uitschuiven) verliest. Probeer de schakelingen maar, zeker bij een jong paard werkt dit erg goed als basis in de africhting.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 21:59

Ja ik ben ook veel bezig met schakelen, ook om haar achterhand er onder te brengen en om haar wat ruimer te brengen in de hals.. Ze wil idd soms achter de teugel gaan lopen, met der kin op de borst en dan heb je niks meer in je handen. Dan moet ik haar echt naar voren toe rijden en dan komt ze eerst weer even wat omhoog maar dan heb ik iig weer druk in mijn handen en van daaruit kan ik weer naar de lage lijnen rijden Lachen

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:27

Pracht paard!
let wel op dat ie niet te diep komt

Dors04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 14:22

wat me gelijk opviel is dat je met sporen rijdt
een jong paard moet op je benen Leren reageren
dat kan die niet als hij geen tijd en ruimte krijgt zonder sporen te rijden
weet niet of je ze echt gebruikt
maar als je hem er echt mee prikt enzv dan rij je misschien over 10 jaar wel met sporen van 10 cm bij voor maat
haha niet dat ze bestaan Tong uitsteken

volgensmij zijn je spoortjes nu ook al niet de kleinste die er zijn

mooi paard en het ziet er voor de rest goed uit voor een 4 jarige!
sucses verder en de B gaat vast goed komen

Blesje_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:37

Leuk paard!

Ze mag idd af en toe wat meer lengte in de hals krijgen, maar daar ben je al druk mee bezig lees ik Lachen
Verder kun je misschien je handen wat meer dragen, maar verdeis er niet veel aan te merken op je houding,

En over die mond; mijn pony doet het ook, heel apart.
We hebben de tandarts, dierenarts, iedereen erbij gehad en niemand weet wat het is.
Ach, ik vind het niet meer erg; nadeel is wel dat het er af en toe wat onvriendelijk uitziet en mensen vaak denken dat het aan de amazone ligt terwijl dit niet het geval is.
Ze doet het namelijk ook aan een lange teugel of als ik er niet op zit Clown

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:44

Ik zie in tegenstelling tot de meesten hier wel absoluut het fijne erin.
Ik vind haar niet in elkaar getrokken of iets dergelijks. Tuurlijk loopt ze wat achter de loodlijn maar voor een jong paard is dit een prima trainingshouding als ze daar zelf graag in loopt. Ik vind dat ze op de meeste foto's fijn nageeft, te zien aan de aanspanning van de hals en ze lijkt mij erg fijn en licht te rijden.
Let op dat als ze je hand volgt dat niet teveel neerwaarts wordt maar de hand naar voren volgt. Anders gaat ze teveel uit balans en komt ze wat op de voorhand.

Lijkt mij een erg fijn paard met toekomst.

Magnummm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-08 17:49

Dors04; ik heb zo mijn redenen voor die sporen. En nee, groot zijn ze niet. En nee, ik gebruik ze nauwelijks Knipoog Ik rij haar ook pas sinds een paar maandjes met sporen, heb lang genoeg zonder gereden. De rest ook bedankt voor de reacties Haha!

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 18:06

Supermooi paardje, ik weet niet of het al gezegt is maar je handen zouden iets rechterop mogen. Succes verder!

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-08 21:45

Leuk paardje! Jullie passen goed bij elkaar Haha!
Het ziet er erg lekker en ontspannen uit. Op sommige foto's zie ik nog wel wat spanning. Maar dat zullen vast momentopname's zijn Clown