Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Armani88 schreef:met welk doel dit topic, omdat ze bij mij op stal zeggen dat het er al zo goed uitziet, en dit wou ik met de mede bokkers delen maar ik weet nu wel zeker dat ik helemaal geen zin meer heb om dan ook maar iets nog te delen met jullie en dit forum.

het lijkt me een vrij onmogelijke opgaven op een paard dat nog in de groei is en steeds meer spieren krijgt. Tenzij je het elke week na laat kijken maar ik denk dat er erg weinig mensen zijn die dat laten doen.
leer het je zelf zo aan en je hebt er later alleen maar profijt van.
powerzoe schreef:Tjonge jonge zeg wat een gedoe. Ze zegt toch dat ze de martingaal er om heeft omdat de pony wat fris is. Ze heeft deze er niet altijd om. Ik rijd mijn jonge pony ook met een martingaal dus zie het probleem hier niet van. De spoortjes... Ja daar heeft ieder zijn eige menig over. Maar als de pony goed loopt op deze kleine knopjes en niets groters nodig heeft zie ik geen probleem.
sporter schreef:En een passend zadel op een paard van 3,5?het lijkt me een vrij onmogelijke opgaven op een paard dat nog in de groei is en steeds meer spieren krijgt. Tenzij je het elke week na laat kijken maar ik denk dat er erg weinig mensen zijn die dat laten doen.

Adil18 schreef:Jeetje, wat een poespas, zou voor mij al veel te werk zijn allemaal![]()
Maar een mexicaanse neusriem, sporen en een zweep!? WAAROM!? Mag dit paard niet de kans krijgen te snappen wat jij van hem wilt zonder dat daar meteen het grove geshut aan te pas moet komen...?
Ik weet niet door wie jij bent ingelicht over de functie van de mexicaanse neusriem, maar de inwerking van deze neusriem is VEEL scherper dan die van een normale engelse neusriem.
Sorry, maar met al die frutsels aan mijn kop en lijf zou ik het als 3-jarige ook op een lopen zetten
powerzoe schreef:Tjonge jonge zeg wat een gedoe. Ze zegt toch dat ze de martingaal er om heeft omdat de pony wat fris is. Ze heeft deze er niet altijd om. Ik rijd mijn jonge pony ook met een martingaal dus zie het probleem hier niet van. De spoortjes... Ja daar heeft ieder zijn eige menig over. Maar als de pony goed loopt op deze kleine knopjes en niets groters nodig heeft zie ik geen probleem.
Dus dat heb je slim bekeken.Adil18 schreef:sporter schreef:En een passend zadel op een paard van 3,5?het lijkt me een vrij onmogelijke opgaven op een paard dat nog in de groei is en steeds meer spieren krijgt. Tenzij je het elke week na laat kijken maar ik denk dat er erg weinig mensen zijn die dat laten doen.
OMG, het is juist bij het inrijden al van groot belang een passend zadel te hebben...!
Armani88 schreef:dankje kijk hier heb ik veel meer aan, dan aan die andere reacties.
Armani88 schreef:eerlijk gezegt loopt hij mij met een gecombineerde eerder weg dan met dit hoofdstel.
en mijn zadel ligt op dit moment perfect op hem
Citaat:dankje kijk hier heb ik veel meer aan, dan aan die andere reacties.

Adil18 schreef:powerzoe schreef:Tjonge jonge zeg wat een gedoe. Ze zegt toch dat ze de martingaal er om heeft omdat de pony wat fris is. Ze heeft deze er niet altijd om. Ik rijd mijn jonge pony ook met een martingaal dus zie het probleem hier niet van. De spoortjes... Ja daar heeft ieder zijn eige menig over. Maar als de pony goed loopt op deze kleine knopjes en niets groters nodig heeft zie ik geen probleem.
Als je met 3,5 al sporen nodig hebt om met je paard te kunnen "communiceren" ben ik benieuwd wat je nodig hebt tegen de tijd dat de pony een jaar of 10 is...
powerzoe schreef:Heb meerdere pony's beleerd met kleine spoortjes en hebben nooit groter hoven hebben.Ik rijd ze eerst altijd zoder spoor en als ze dood zijn op me been doe ik er kinder knopjes aan. Ik ga er van uit dat ze de pony heeft beleerd zonder spoor en nu omdat ze pony nog vrij dood is op het een een KLEIN spoortje omdoet. Als deze pony hier goed op loopt en straks de hulpen goed kent kunnen de spoortjes waarschijnlijk wel weer af
sporter schreef:Ja dus jij laat om de paar weken je zadel nakijken als je met een jong paard bezig bent?

Armani88 schreef:powerzoe schreef:Heb meerdere pony's beleerd met kleine spoortjes en hebben nooit groter hoven hebben.Ik rijd ze eerst altijd zoder spoor en als ze dood zijn op me been doe ik er kinder knopjes aan. Ik ga er van uit dat ze de pony heeft beleerd zonder spoor en nu omdat ze pony nog vrij dood is op het een een KLEIN spoortje omdoet. Als deze pony hier goed op loopt en straks de hulpen goed kent kunnen de spoortjes waarschijnlijk wel weer af
precies !!! de eerste paar maanden heb ik zonder sporen gereden maar hij is totaal niet aan het been vandaar deze manier om hem hierop allert te maken. de sporen zijn het korts wat ik kon vinden in de winkel
sporter schreef:Dit is ook weer onzin. Je gaat ervan uit dat je dus steeds een grover hulp middel nodig hebt hoe verder je komt?
Vraag ik me toch af hoe je rijdt.
Adil18 schreef:sporter schreef:Ja dus jij laat om de paar weken je zadel nakijken als je met een jong paard bezig bent?
Dat hoeft niet, als je maar vanaf het begin af aan zorgt voor een goed passend zadel. Wij hebben gelukkig de mogelijkheid uit meerdere zadels te kiezen. Wanneer je dit niet hebt zou ik op jonge leeftijd een zadel aan laten passen en die verkopen als er een nieuw zadel moet komen. Dat doen heel veel mensen bij ons.
En goed onderhouden zadel van een jaar oud heb je snel verkocht, en voor jouw paardje kun je dan iets anders halen
Het is maar een optie