Zirocco @ work in the sunshine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vilouma

Re: Zirocco @ work in the sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:08

hij loopt zeker heel goed.
ik vind dit als ik hem zo zie lopen vind ik het M waardig,ik zie op de paar oppak foots wel een klei beetje spanning.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:13

Haha, maakt ook niet uit. Alle paarden lijken enorm onder mij heb ook maar van die korte stompjes. Verkopen doe ik niet, al heb ik wel een heel leuk aanbod/reactie gehad. Nee, deze blijft zo'n fijn paard.

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:25

Ik vind het een prachtig paard met hele mooie gangen Lachen
Hij glanst ook als een gek zeg, in de zon. Ik heb verder geen commentaar, nog wel een vraagje; waar heb je dat dekje weg als ik vragen mag? Ik ben nog altijd op zoek naar een mooi zwart dekje met bies Haha!

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 17:04

DjunDjun schreef:
Ik vind het een prachtig paard met hele mooie gangen Lachen
Hij glanst ook als een gek zeg, in de zon. Ik heb verder geen commentaar, nog wel een vraagje; waar heb je dat dekje weg als ik vragen mag? Ik ben nog altijd op zoek naar een mooi zwart dekje met bies Haha!

Dekje is van BR het is gemaakt van fluweel een blijft daarom ook mooi zwart van kleur.

WillyoWonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:33

Ik ga mee met iedereen die zegt dat er nog te veel spanning in he paard te zien is op enkele foto's. Leuk dat je zo fanatiek aan de gang gaat met je prachtige paardje. Maar soms moet je weer even een paar stapjes terug gaan om daarna weer meer stapjes naar voren te gaan. Je hebt nog alle tijd!

Inseperable

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:33

baloo schreef:
Ik vind dat het er heel netjes uitziet Haha!
En het commentaar geef je zelf al Knipoog

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:14

Citaat: "Maar soms moet je weer even een paar stapjes terug gaan om daarna weer meer stapjes naar voren te gaan"
Geloof ook dat je soms tegen de grens moet rijden, anders kom je niet echt verder, mocht die het niet aankunnen ga je vanzelf sprekend terug naar de basis.

LadyJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:10

Leuk diertje! En hij loopt zo te zien ook netjes. Mssn een tip om je hakken beter uit te kunnen drukken: Je beugels (tijdelijk) een gaatje korter en je hele onderbeen naar achteren plaatsen. Echt, in het begin is het ff wennen en mssn krijg je wel spierpijn, maar het werkt echt, door je onderbeen naar achter te plaatsen komen je schouders heup en hak op 1 verticale lijn en je zult zien dat je hele balans nog veel beter wordt. Ook je ellebogen mooi bij je lichaam houden, dan is het hele plaatje compleet!!

Succes, kom je straks wel tegen in het M!

Tryggurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 18:56

De en e foto is hij net iets té laag en de ander iets té hoog opgericht maar verder je hakken uitdrukken en rijden met de kuiten en verder: netjes

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-08 19:31

LadyJane schreef:
Leuk diertje! En hij loopt zo te zien ook netjes. Mssn een tip om je hakken beter uit te kunnen drukken: Je beugels (tijdelijk) een gaatje korter en je hele onderbeen naar achteren plaatsen. Echt, in het begin is het ff wennen en mssn krijg je wel spierpijn, maar het werkt echt, door je onderbeen naar achter te plaatsen komen je schouders heup en hak op 1 verticale lijn en je zult zien dat je hele balans nog veel beter wordt. Ook je ellebogen mooi bij je lichaam houden, dan is het hele plaatje compleet!!

Succes, kom je straks wel tegen in het M!

Bedankt voor de tip, zal eraan gaan werken. En euh Bloos ik rijdt B met 8 winstpunten, dus heb nog ff te gaan voor ik in t M zit Clown

Martii_L_P_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:47

Halloo!!
probeer je paard niet te ver achter de looplijn te laten lopen
en je handen wat lager
verder echt super netjes !! Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:01

Eerste foto's zien er goed uit en daarna zie ik net zoals velen teveel spanning. Meer in de oprichting, prima (zou mijn keus nog niet zijn maar ok), alleen daarna zit er nog veel spanning in.. het neusje mag er wat mij betreft meer uit. Dat zal al een veel fijner beeld geven. De laatste twee foto's voor het uitrijden vind ik er al een stuk beter uitzien Lachen Verder mooie knol en leuke combi (hou wel je been lang..)

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:01

Udo2001 schreef:
doom: Dat klopt ook zie ik zelf op de foto spanning, met deze foto ben ik zelf helemaal niet tevreden. Maar je kunt altijd wel de beste foto's neerzetten, maar iedereen heeft in de training wel dingen die verbetert kunnen worden en het is gewoon realiteit dat nog niet alles vlekkeloos veloopt.

mee eens!
ik vidn hem goed lopen voor ene 4 jarige,op de spanning na dik L waardig.
mijn 4 jarige heeft ook niet de perfecte halshouding,af entoe te kort in de nek.
gewoon lekker aan werken;)
komt goed!

AnoukB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:02

Ik vind dat het reuze mee valt met die 'spanning' die op de foto's te zien zou zijn. Vind het super dat je het zo kunt afwisselen. Veel ruiters hebben die controlen helemaal nog niet zo over hun paard. (Ik ook niet hoor!)
Het vwnw ziet er super uit!, lekker ontspannen!
Tuurlijk is der in de oprichting wat meer spanning, maar dit is niet meer dan normaal.
Der is na mijn mening niks mis mee om dat al wat te oefenen.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 19:07

Sjonniej schreef:
Ik leid uit deze foto's af dat het gespannen is. Zo vind IK het eruit zien, dat jij dat niet voelt is een ander feit. Ik weet niet wat jij voelt, maar ik zie alleen deze foto's. Maar ik zal het proberen uit te leggen.
Ik zie in eerste instantie een gespannen plaatje, als ik verder ga kijken zie ik een paard wat onplezierig kijkt, zijn rug reg strak houd en zijn nek in een rare houding heeft. Gevolg hiervan is dat hij achter de loodlijn valt, om het mogelijk te maken voor zichzelf. Het beeld op de eerste en laatste foto's is echter heel fijn, losse rug, fijnere uitstraling van het paard.

Het is, naar mijn idee, absoluut nog niet nodig om een paard te laten begrijpen wat oppakken is. Niet naar deze houding. Hij kán namelijk nog niet lopen zoals jij hem probeerd in te stellen. Waardoor hij o.a. achter de loodlijn kruipt en zijn rug vastzet.
Ik zou dit paard daarom liever wat lager ingesteld zien, zodat hij zijn rug kan blijven gebruiken, zoals hij bij het los/uitrijden wel doet. Je zal merken dat hoe verder hij in opleiding komt, hoe meer hij op het achterbeen zal komen en hoe meer hij zijn hals opricht.

Ik ga helemaal mee . Ook mag je paardjes iets meer naar voren met zn hoofdje dus niet zo ver achter de loodlijn. Verder mooi paardje succes