Wanneer een scherper bit?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Wanneer een scherper bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-08 20:14

lindake schreef:
Miss_Malfoy schreef:

Dat heeft hij ook nog, maar daar heb ik niet genoeg aan.
Hij is gewend aan 2 hele sterke eigenaren, die kunnen hem nog omtrekken als hij wat probeert.
Helaas ben ik een lachtertje voor hem...

Paardrijden is geen krachtspel... Jammer dat de eigenaren hun kracht gebruiken om het paard in het gareel te houden... Ik denk dat er veel op het rijtechnische gebied moet verbeteren.

Als je echt een veiligheid wil, gebruik dan een pelham (met 2 teugels). Deze werkt enkel sterk in op momenten dat je het echt nodig vind... Neem daarnaast ook lessen om het rijtechnisch allemaal goed op een rijtje te hebben Lachen.

Toch nog even reageren..
Ik rijd inmiddels al weer een week met een gewoon bit.
Rijtechnisch is alles prima op orde, alleen op het moment dat hij iets ziet waar hij van kan schrikken doet hij dat met z'n wedstrijdbit gewoon.
Met de pessoa vraag ik binnenstelling, laat 'm een oefening doen en hij is alweer relaxt.
Ik neem iedere week een half uur privéles, dus dat is ook dik in orde.
Ik baal alleen dat ik 'm op de pessoa geweldig voor elkaar heb, over de rug, licht contact, en hij laat het bitje lekker los.
Maar met een gewoon bit moet ik bijna vechten, zo verschrikkelijk, ik vind hem er ook echt niet lekker op lopen.
Alleen ik moet wel, omdat ik met de pessoa niet mag starten en dat wil ik toch graag doen. Maar vooruit, ik rijd hem nog maar een paar maanden, wie weet komt het nog.
Lastige is ook dat hij qua bouw een springpaard is, net niet overbouwd, dusja..

nutella

Re: Wanneer een scherper bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-08 20:39

Ik heb een pittig paard, m.n. buiten. Maar kan hem prima rijden op een bitloos hoofdstel. Of anders een hoofdstel met een gebroken trens.