Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Loody schreef:Waarom zou je je pony leren om over putten te lopen, kan heel gevaarlijk zijn hoor...
Snap dat niet zo goed?..
aerdenhout1 schreef:Ik heb net even in je profiel gekeken ( had ik natuurlijk veel eerder moeten doen) en zie dat je pas 11 jaar bent. Op deze leeftijd heb je nog niet de ervaring van de oudere ruiters en mag er best nog wel wat mis gaan.
Je hebt trouwens een hartstikke leuke pony! Goed blijven kijken hoe de wat meer doorgewinterde paardenmensen het allemaal doen en dan kom je er wel meid! Heel goed dat je vragen hebt, dat geeft aan dat je het graag allemaal wil leren en goed wil doen! Je zegt dat Bonny snel leert...geef jezelf dan ook maar een klopje op je schouder! Compliment hoor!!!!

suleilitha schreef:Heb je iets aan de tips tot nu toe gehad, Femmiel?
Delphi2 schreef:Je kan op thuis natuurlijk een leuk parcourtje maken met "spannende en moeilijke dingen" zoals zeiltjes, paraplu's, planken en balkjes, lintjes, labyrinthen etc. waar je haar dan langs, over,door gaat leiden, jij laat zien dat het niet eng is en je beloont haar alleen voor goed gedrag, zo leert ze dat jou kan vertrouwen en dat komt altijd van pas. En rustig aan beginnen niet te spannend en te veel doen in het begin. En daarnaast ook op zoek naar goede instructie!!
)
.
. 
aeolusnr1 schreef:Je blijft maar zeggen, geef me een paar oefeningen om te doen, ik ga nog een beetje proberen aan de longe, ........ en nog van die dingen.
Zonder les komt daar echt niks van hoor, dan word het eigenlijk nog erger, je gaat je paard zelfs leren wat niet moet op die manier.
Neem een instructeur die je persoonlijk thuis komt helpen, die kan dan zien wat je kan en op die manier dingen laten doen door jou onder zijn toezicht, en die moet je dan gewoon door de week verder oefenen.
Bij de volgende les gaat hij dan weer verder, dus komen er andere oefeningen bij.
Als je dat gewoon alleen zo gaat proberen kan je net zo goed denken da je met een paar tips vanhet internet binnnenkort met de space-shutle kan gaan vliegen als comandant.

.
juudje84 schreef:ik zou als ik jou was niet alleen lopen aanmodderen, ook zoals hier ergens staat een hindernis baan met zeiltjes en dingen maken, niet doen alleen, wat als t niet lukt of nog erger mis gaat, ben je steeds meer verder weg van je doel met je pony.
zorg dat je begeleiding krijgt!
ik weet niet wat de reden is dat je geen les hebt maar denk eraan dat je zonder les/begeleiding zeer weinig leert, meestal alleen de verkeerde dingen, hier vanuit bokt of internet kan niemand je wat leren je moet iemand naast je op de grond hebben staan.