Sender ( WeltmeyerII x Ramiro) @ dressuurtraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

inge82

Re: Sender ( WeltmeyerII x Ramiro) @ dressuurtraining

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:23

Hoi!

Allereerst, wat een onwijze mazzelkont ben je om zo'n paard te mogen berijden. Daar kan je echt een hele hoop van leren lijkt me.

Leuk om te lezen dat je het allemaal zo serieus neemt en dat je bereid bent om echt wat te doen met het commentaar (daarmee bedoel ik niet het belachelijk aanvallende commentaar). Ook fijn dat je commentaar met je instructrice kan bespreken!

Persoonlijk denk ik dat je met een iets trotsere houding al heel veel verbetering zal zien. Ik heb de indruk dat je af en toe een beetje te veel in stoelzit zit. Probeer een rechte lijn van schouder, heup en enkel te maken. Voor je gevoel moet je, vooral in het begin, dan je onderbenen overdreven naar achteren leggen (zie bijvoorbeeld laatste foto om een indruk te krijgen hoever ongeveer). Wat hierbij kan helpen is om je hamstrings (achterkant bovenbenen) op te rekken zodat je meer lengte in je bovenbeen krijgt.

Ik las dat je al met wat langere beugels rijdt, dat zal vast ook werken om wat trotser te zitten.

Heel veel succes! Ben benieuwd naar je volgende topic.

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-08 14:51

@ Laverite: heb stiekem even in je profiel gespiekt, en WAW jij hebt ook echt n ontzettend gaaf paardje Vingers aflikken

Bedankt voor je commentaar!
Ben echt blij dat er nu wat meer positieve, en opbouwende commentaren komen!

Zoals je zegt ( en waar sommige niet over nadenken): op de foto's zat ik er ongeveer de 10ex op ( we zijn beginnen rijden begin oktober ergens...) en dan kan het er nog niet spectaculair uitzien. Ik ben zelf ook een B ruiter en heb nog n hele hoop te leren. Het paard is opgeleid tot hoog niveau maar ook zéér fijngevoelig en dat maakt het net zo moeilijk...
Ik ben heel blij datk de kans gekregen heb om mezelf als ruiter beter te ontwikkelen. En uiteraard ben ik ook heel gelukkig dat ik met deze kanjer mag rondrijden Haha!
Ik zet me er dan 100% voor in en ik ben er wel van overtuigd dat dit zn vruchten zal afwerpen.

Idd ik hoor hier vaak terug komen dat ik hem meer van achteren naar voor moet proberen te rijden. Daar hebben we nu de laatste lessen op gewerkt en het tempo, aanleuning,...is al veel constanter. Mijn handen waren gisteren tijdens de les ook al iets stiller ( instructrice heeft slechts 50x me hier moeten op wijzen, ipv 100x Haha! ).

Foto's van binnen X aantal weken/maanden/.. komen er waarschijnlijk wel ( al moet ik mn instructrice hier nog wel even van overtuigen Tong uitsteken )

@ Sjorsie : Bedankt voor de tips.
Heb nog geen zitles op hem gekregen. Wel proberen we wel een onafhankelijke zit te creeëren en word er heel sterk op mn houding en zit gelet. Maar misschien is n zitles wel eens goed voor mij!
Ben zelf ook nog n beetje onzeker tijdens het rijden en vandaar dat ik er wat gespannen opzit. Ga mn best doen een beetje trotser te rijden Haha!

@ Inge82 : Thanks!
Ik besef ook elke keer weer datk heel veel geluk heb dat ik deze kanjer als leerpaardje mag 'gebruiken' Knipoog
En inderdaad ik kan hier enorm veel van leren!

Mijn instructrice is op de hoogte van dit topic en leest ook telkens de reacties mee. Die bespreken we dan achteraf Haha! In sommige kan ze zich best vinden, in sommige dingen dan weer helemaal niet Tong uitsteken ( op zn zachtst uitgedrukt..)
Ik heb dit topic geplaatst om nuttige commentaren te krijgen, en die heb ik van sommige echt al ontvangen. Daar ga ik dus ook mee aan de slag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 14:57

Ik vind veel reacties niet helemaal passend bij het nivo waarop de ruiter rijd. Meer op het achterbeen is hardstikke leuk en een welgehoorde term. Maar de amazone is nog heel druk bezig met heel ander hoofdstuk.

Lekker doorblijven oefenen hoor TS! En maak het jezelf niet te moeilijk en ga vooral niet met allerlei termen gooien want je moet het stap voor stap leren!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:04

Het is toch hartstikke fijn om een paard te rijden dat al veel kan? En de opmerking dat je aan dit paard niet ziet dat hij hoog niveau heeft gelopen. Och, ik ben zelf ook maar een matige ruiter, maar had een paard dat ZZ-licht heeft gelopen. Als ík er op zat, zag je dat niet aan hem af hoor (hij had al snel door dat hij véél méér kon dan ik en maakte daar handig gebruik van Lachen ), maar als dan mijn instructrice er op stapte, nou, dan was dat niveau in één klap terug. Dus... gewoon lekker genieten en vooral veel leren van je paard en dan komt het helemaal goed! Veel succes verder met dit leuke paard!

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:12

Dankjewel! Ja Wat lief.
Wat heb jij geluk met je instructrice zeg, ook dat jullie samen de reacties lezen en bespreken, wat tof! Ja

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 15:37

Vuyatela schreef:
Thanks Elke!! Je hebt groot gelijk...
Jij kent mn 2PKtje hé...Is inderdaad n groot verschil tussen die 2. En dat maakt het voor mij vaak nog extra moeilijk.
Als je in november evtl langskomt kan je het zelf even zien ( en als je wil even voelen Knipoog ).
.

Graag! Maar denk dat ik al blij mag zijn dat ik hem uberhaupt kan aaien met mijn gebroken poot.
Uw eigen knolleke is meer mijn klasse hahaha (als ik hem tenminste vooruit krijg, dat is nu echt het enige paard dat ik niet in galop krijg zie)

Verder heb ik verleden jaar ook een amazone die prix saint george reed eens op candy laten rijden
wow, toen kon mijn pony opeens verrekt veel, ik wist wel dat ze alle oefening tot M2 kende, maar ze liepen zo soepeltjes alle kanten uit...
Toen ze eraf stapte, zei ze heel droog: "nou, alle knopjes zitten er wel op hoor!"
en ik moet met een knalrode kop toegeven dat ik er nog geen 1 gevonden had...

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:01

Ja genoeg commentaar; hou je benen lang , hak uitdrukken ofwel enkel loslaten en voeten niet naar buiten steken (helicopter),tenen naar binnen draaien overdreven voor jou.
Heb jij geen spierpijn in je kuiten na t rijden??

Als jezelf al een stuk gemakkelijk kunt zitten op je paard komt de rest vanzelf!!

Sucses en veel plezier Knipoog

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 08:23

Zo weer n hoop (leuke) reacties hier Ja

@ Pipo : dankjewel!
Ik vond sommige commentaren ook wel n beetje onterecht, omdat je ook naar het totale plaatje moet kijken : B ruiter stapt op hoog opgeleid paard en rijd er nu een tiental x mee rond...Tsja dan kan je ook geen wonderen verwachten lijkt me Nagelbijten / Gniffelen

Met mijn eigen paard zijn we momenteel wel druk bezig met hem meer op de achterhand te plaatsen omdat hij heel vaak( meestal ) de neiging heeft om op zn voorhand te duiken. Dus ik weet hoe dit voelt en hoe ik dit probleem kan oplossen. Maar ik had bij dit paard eigenlijk n heel ander gevoel...

Ik ga zeker blijven dooroefenen en zoals je zegt alles stap voor stap. Het is al moeilijk genoeg zo! Knipoog

@ Chevax : bedankt! Lachen
het is idd ongeloofelijk fijn om een paard te rijden dat al héél veel kan. Het is niet enkel een uitdaging maar ik leer er ook nog eens heel veel van.
Dit paard heeft dus wel degelijk dit nivo gelopen. Als mijn instructrice bv. op mijn paard stapt veranderd hij ook op slag naar n fris , werkwillig 'dressuur'paardje Gaaaap . Het paard is nog steeds n spiegel van jezelf, en het lijkt me ook logisch dat hij niet zo spectaculair bij mij zou lopen dan bij haar...goh dan zou het pas heel makkelijk zijn!
Ga der zeker nog van genieten!

@ Laverite : jaah ik ben echt met mn ** in de boter gevallen! Go jij! Go jij!

@ Foxy : ROFL dat verhaaltje van je!
Nou moet zelf niet veel zeggen want toen ik na mn vakantie in juli terugkwam, en nadat mn instructrice er mee gereden had, bleek mijn 2 PKtje plots vlot wissels en arbeidspirouettes te kunnen Verward Tot op heden zoek ik ook deze knopjes nog!

Blijven oefenen : wedden dat je hem de volgende keer wel in galop krijgt? Met zn blote billen nu heeft hij het vooral koud en wil héél graag vooruit
Knipoog

@ vivana : Nou nee eigenlijk nooit last van spierpijn Bloos
Maar nuttige tips!! Zet em bij op mn lijstje en ga er mee aan de slag!

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 08:34

Is het misschien een idee om zelf wat zitlessen te nemen? Bij het zien van de foto's en het filmpje krijg ik de indruk dat je er wat krampachtig op zit om je balans te kunnen houden. Daarom val je misschien ook wat achterover..? Zonder balans kan je niet onafhankelijk zitten en ook niet optimaal op je paard inwerken. Dat je hem nog niet helemaal aan de praat krijgt, is daarom niet onlogisch Lachen

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 12:05

Pletje123 schreef:
Is het misschien een idee om zelf wat zitlessen te nemen? Bij het zien van de foto's en het filmpje krijg ik de indruk dat je er wat krampachtig op zit om je balans te kunnen houden. Daarom val je misschien ook wat achterover..? Zonder balans kan je niet onafhankelijk zitten en ook niet optimaal op je paard inwerken. Dat je hem nog niet helemaal aan de praat krijgt, is daarom niet onlogisch Lachen

Bedankt voor de tip.
Het idee om eens zitlessen te nemen is in dit topic reeds voorgesteld en het lijkt me inderdaad een goed idee. Ik durf mezelf nogal eens teveel opspannen ( krampachtig zitten dus) en daarom gaat het soms ook niet al te vloeiend Bloos

Moorke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:12

Ziet er leuk uit! Ik zou gewoon b starten, dan train je ook ergens voor en weet je wat je beter moet doen.

Je probleem dat je teveel hulpen in 1 keer wilt geven herken ik bij mezelf ook. Mijn paard was bij de vorige eigenaresse ook heel erg snel op de hulpen en bij mij helemaal niet.. Ik zou echt heel veel trainen om zo weinig mogelijk hulpen te geven, en zonder sporen. Als dat je lukt is de rest niet meer zo moeilijk.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:40

Ben jaloers!!! Wat geweldig om op zo'n paard te rijden.
Zou gewoon 1 ding tegelijk doen, eerst lekker zitten, ontspannen rondrijden, en de rest komt later wel als jullie er samen aan toe zijn. Heel veel succes!

Rijdt je instructrice er trouwens de rest van de week op?

Larissa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:44

Echt een leuk paard:)

Vuyatela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 15:29

@ Moorke : Dankjewel Lachen
Bedoeling is idd om gewoon B te starten omdat ik me daar gewoon beter bij voel ( zou nl. ook een hogere klasse met hem 'mogen' starten, maar doe dit bij voorkeur niet).
In het begin gaf ik hem volgens mij 101 hulpen tegelijk en dan wist de arme beest ook niet meer wat hij er mee aan moest Ach gut ( * zie filmpje*) .
Maar dat is nu echt al n heel stuk verbeterd!

@ Alet74 : haha! Ja is idd geweldig om op hem te mogen rijden Ja
We doen het tijdens de lessen idd stap voor stap en elke keer gaat het weer n beetje beter ( soms ook niet...maar das paardrijden natuurlijk!) en we groeien steeds meer als combinatie.

@ Larissa_ : dankjewel Hyper!