Loopt ze zo al goed? (foto)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-03 22:55

En touwtje is hetzelfde als een weerstandbiedende hand. Je pony zal snel genoeg leren dat als hij nageeft, de druk weg is.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-03 22:57

Okee bedankt Haha!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:01

wat heeft het soort frontriem nu te maken met hoe een paard loopt?
Ik koop ook geen super duur hoofdstel hoor... Andrew kauwt er toch maar op zodra hij kan... Als het maar past!

Verder zou ik als ik jouw was inderdaad proberen meer je handen naar voren te houden met het rijden, dan heb je beter gevoel en kun je beter verlengen of verkorten als dat nodig is, nu zitten je handen te dicht bij je lichaam... Lijkt me ook niet goed voor je evenwicht.
Longeren met touwtje vind ik ook vriendelijker dan met bijzet teugels, mits je ze niet te strak doet!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 02:13

Met die schoenen kwam je bij mij de les wel in hoor, maar dan gingen wel gelijk de beugels van het zadel af...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 10:03

annegti schreef:
Met die schoenen kwam je bij mij de les wel in hoor, maar dan gingen wel gelijk de beugels van het zadel af...

Geweldig!!!
Doe je dat echt?? Zo ja, echt super!

Vroeger op de manege zat een meisje altijd heel hard in de mond van de pony te trekken. En ondertussen liep ze overal te verkondigen dta ze zo goed kon rijden etc
Toen heeft de instructeur gewoon de teugels eraf gehaald.
Meisje keek beduusd: "zo kan ik toch niet sturen??"
Instructeur: "je kan toch zo goed rijden??" Haha!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 11:35

stef"]
[quote="annegti schreef:

Geweldig!!!
Doe je dat echt?? Zo ja, echt super!

Vroeger op de manege zat een meisje altijd heel hard in de mond van de pony te trekken. En ondertussen liep ze overal te verkondigen dta ze zo goed kon rijden etc
Toen heeft de instructeur gewoon de teugels eraf gehaald.
Meisje keek beduusd: "zo kan ik toch niet sturen??"
Instructeur: "je kan toch zo goed rijden??" Haha!
[/quote]
Geniaal! Zo zouden eigenlijk elke instructeur moeten zijn!

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 19:33

Ik heb nog nooit of heel zelde vast gezeten in mijn beugels, maar zonder beugel geen probleem hoor Lachen Als ik dan maar niet moet licht rijden Knipoog

Met touwtje's logeren help volgens mij echt super goed ze gebruikt echt haar rug.
Met rijden gaat het voorwaarts neerwaart ook wel aardig alleen in galop oud ze haar hoofd hoog, maar in draf enzo wel erg goed. Lachen

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-03 19:46

avantilover schreef:
Ik heb nog nooit of heel zelde vast gezeten in mijn beugels,

Eens moet de eerste keer zijn. Of je het na kan vertellen is een 2e.

Ik weet dat het topic hier niet over gaat, en ik heb het vroeger ook echt wel gedaan, maar ik weet nu gelukkig beter

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-03 20:00

En ik blijf ook bijna altijd nog in het zadel zitten *LOL* Tja ik ben iemand die het op een harde manier leert zei iemand, mischien is dat ook wel zo. Ik vind het echt zo fijn rijden. Lachen

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 00:03

stef"]
[quote="avantilover schreef:
Ik heb nog nooit of heel zelde vast gezeten in mijn beugels,

Eens moet de eerste keer zijn. Of je het na kan vertellen is een 2e.

Ik weet dat het topic hier niet over gaat, en ik heb het vroeger ook echt wel gedaan, maar ik weet nu gelukkig beter
[/quote]
Stef!!
Nogmaals mooie meis Avanti:
Is het nu zo belangrijk dat je mooie gympen aan hebt?
Paardrijschoeisel is echt niet voor nix uitgevonden!!En vind ik veel mooier als die ordinaire gympen.
Evenals een cap!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 01:43

avantilover schreef:
En ik blijf ook bijna altijd nog in het zadel zitten *LOL* Tja ik ben iemand die het op een harde manier leert zei iemand, mischien is dat ook wel zo. Ik vind het echt zo fijn rijden. Lachen

Harde manier leren? je kan het ook stronteigenwijs noemen. Maarja, jou leven....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 01:47

Vind het gewoon linke soep om zo iemand te zien rijden. Maarre ben dan ook wel weer zo dat je ook moet lichtrijden en als het zo uitkomt ook balkjes moet lopen en een kruisje springen zonder beugels... Wil gewoon dat degene die op paard zit schoenen aan heeft met een hak en met springen iig een cap op z'n kop. Dressuur valt nog een keer over te praten.

Da's net zo iets als zwepen in de laarzen... Heb ik ook gruwelijk de pest aan... Als je hem toch niet gebruikt gooi dat kreng dan aan de kant.

Als je goed wilt leren paardrijden doe dat dan op een veilige manier en niet half gebakken.... De veiligheid van jezelf en je paard heb jezelf in de hand. Een keer als je het het minste verwacht gaat het mis en zit jezelf met de brokken. Da's toch gewoon dom.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 02:08

Als je een keertje op een paard rijdt zonder de goede kleren aan: alla, het zij zo. Als er dan nog iemand is met een fototoestel en je op dat moment op de kiek zet....het zij zo.

Maar Avantilover: veiligheid voor alles. Zorg dat je goed schoeisel aan hebt, en wees nu niet zo dwars en zeg: het rijdt zo lekker dus laten we het zo. Je kunt je kont wel tegen de krib gooien, en zeggen: het rijdt wel lekker, maar net als al het materiaal wat je voor je paard gebruikt is er wel degelijk over nagedacht wat het beste materiaal voor de ruiter is.
Jij zult niet zo gauw een niet passend zadel op je paard leggen...eentje waar je het paard mee bezeerd. Ik zeur niet over de frontriem die niet past...maar doe ons een plezier en probeer het eens met een paar schoenen met hak. En desnoods een helm op, en je haar in een staart. Het plaatje van de ruiter met paard hoeft beslist niet perfect te zijn. Maar jij stapt toch ook niet in een achtbaan als je er niet 100% zeker van zou zijn dat hij veilig is en aan de normen voldoet?

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 02:21

avantilover"]
[quote="Natasha"][quote="stitch schreef:
ik vind het wel hele mooie schoenen hoor wel een beetje klein maar nog steeds mooi Tong uitsteken

gewoon gevaarlijk, rijden met zulke schoenen.
En met je haar zo los, wat je naar een kant moet gooien om nog wat te zien ,en er mooi uit te zien Lips are sealed ga je automatisch al scheef op je paard zitten.
[/quote]

Nee hoor het zijn van die adidas schoenen met vlakke zool, best veel rijden daarmee, ik druk mijn hakken uit dus ik vind het echt niet gevaarlijk.
Meestal heb ik me haar ik een knot Nerd maarja vind ik zo fijn als we gaan crossen die wind door je haren Haha! Maargoed weet ik dan ook weer. Lachen
[/quote]

Wat is voor jou het belangrijkst??

* Met je mooie lange sluike haartjes in wat takken blijven hangen en er een flinke pluk uitgerukt krijgen
* Met je fijne Adidas gympies zonder hak door de beugel heen glijden en het bos op zn kop zien

of
* met rijden even een staart of vlecht doen, en de wind door je haren voelen als je naar huis fietst
* normale rijschoenen en chaps of laarzen aanschaffen en veilig rijden

??????????????????????????????? Verder no comments! Lips are sealed

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 10:51

Bloos Ojee nu krijg ik op mijn kop Knipoog

Zoals ik al zie me haar zit bijna altijd vast. Lachen En mooi zijn mijn gympen nu niet meer *LOL* Pikzwart dus daarvoor trek ik ze niet aan hoor Knipoog Maar ff vraagje thermolaarzen hebben toch ook geen hak?
Maargoed om jullie (en om van het gezeur af te komen Tong uitsteken ) Beloof ik dat ik m'n haar in een staart ofzo doe. Ik heb trouwens net een leuk petje gekocht en dan moet het wel.
Maar cap no way.
Van schoenen wou ik altijd eigenlijk nog van die stalschoenen waar je meekan rijden, ik zie ze alleen altijd in van die debiele kleuren *LOL*

En de veiligheid van mijn paard zet ik nooit of wil ik nooit op het spel zetten hoor Scheve mond

Met opzich wel lief van jullie hoor Haha!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 11:14

avantilover schreef:
:Van schoenen wou ik altijd eigenlijk nog van die stalschoenen waar je meekan rijden, ik zie ze alleen altijd in van die debiele kleuren *LOL*

Bij divoza en horselover hebben ze hele leuke degelijke schoenen hoor, donkergroen, donkerblauw, bordeaux, zwart, bruin...
Soort bergschoen model

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-03 11:22

Thx ik zal ff kijken of er nog wat bij zit Lachen

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 20:49

oeee...bij ons kom je zowieso al niet in de les Bloos ....
cap....
schoenen met hak of eigenlijk beter gezegd laarzen...
haar vast....

en dan volgens mij loopt ie helemaal niet nageeflijk of in de aanleuning.
volgens mij zet je je hand vast en kan je pony nergens anders lopen als waar ie daar loopt.....
maar dat is zoals het op die foto eruit ziet dan........

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-03 20:52

Jesus na 1000x keer weet ik dat echt wel, Boos! Dus je hoeft het niet voor de zoveelste keer te herhalen.... Lips are sealed
En het is ook geen les he.....
Het topic mag nu wel weer naar beneden, nu heb ik alles wel zo gehoord Slapen Lips are sealed
Zet later wel meer foto's neer.

Maar eerst ben ik bezig met de tips van Cassidi nu hoeven jullie er niet meer op te reageren a.u.b.

Bedankt voor de reactie's vooral Cassidi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-03 02:47

Inderdaad, volgens mij is de kwestie van de schoenen nu wel zo'n beetje duidelijk geworden. Misschien hoeven we het daar nu niet meer over te hebben?

RoCKyLoVE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:52

misschien ze je er met cap er wel uit als een paddestoel maar er was eens een mevrouw en die reed altijd buiten.. hij paard kwam omhoog en zij viel er achterover af.. pok met haar koppie op de stenen... dood...

Je haren los kan mij niks boeiuh.. Maar een cap is echt super belangrijk..
Je kan niet voorspellen wat een pony doet..
Maarja voor de rest zien jullie er goed uit.. en ik kan ook geen frontriem van 50 euro betalen Tong uitsteken Lachen

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 21:36

Bedankt Lachen Tja dat risico neem ik dan, verder heb ik wel hele lieve schatten die niet stijgeren enzo helemaal verkeermak zijn, natuurlijk is er nog risico tja dan neem ik dan maar.

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:02

avantilover: kom je wel eens bij waalzicht....... hihih woon er vlak bij in de buurt... staat ook me 2 verzorg pony's

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:02

zag het op je profiel

Larissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 22:03

Heel topic is gelijk verspilt aan die schoenen, jammer van het topic...
Als ik het zo bekijk mag ze wel wat dieper buigen -want zo loopt ze zo (volgens mij Knipoog ) nog niet aan de teugel- zoals je zelf ook aangeeft. Ook moet je je handen 'rechter' houden. Ze tilt haar benen goed op en dat is wel duidelijk te zien op de foto en sloft niet zoals sommige pony's wel eens doen, volgens mij zien kun je aardig rijden met die pony en luistert ze ook heel goed. Oefen nog iets meer met je pony en dan gaat het steeds beter. Oefening baart kunst. Verder heeft iedereen wel wat aan te merken op je kleding maar dat moet je zelf weten... Veel succes nog met het rijden.