Tess v.Manno dressuurwork in anky Terra

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xXIris

Re: Tess v.Manno dressuurwork in anky Terra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 10:53

Nieuws,, Tong uitsteken. het gaat super ze loopt lekker laag!

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 10:58

ik vind het er veel netter uitzien dan de vorige keer. Mooi paard trouwens!
benen iets wat meer aansluiten, voor je uit kijken handen omhoog en lekker ontspannen(heb er zelf ook moeite mee hoor;))

offtopic: waar heb je je rijlaarzen vandaan:P?

xXIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-08 11:05

xx_ladyilse schreef:
ik vind het er veel netter uitzien dan de vorige keer. Mooi paard trouwens!
benen iets wat meer aansluiten, voor je uit kijken handen omhoog en lekker ontspannen(heb er zelf ook moeite mee hoor;))

offtopic: waar heb je je rijlaarzen vandaan:P?

Het zijn jophurs met chaps Lachen

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:13

ohh:P leek net echt op rijlaarzen...vond ze erg leuk!

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:20

Het ziet er allemaal wel heel gespannen uit, waarschijnlijk gaat ze steeds harder als je toestaat en daarom hou je der zo tegen ( denk ik)
Probeer toch of je meer lengte in de hals kan krijgen en of ze wil zakken vanuit de schoft, dan kan je er ook naar toe werken om haar meer over de rug te laten lopen. Heel veel gaan schakelen en halve overgangen rijden zodat je uiteindelijk met meer 'lucht'kan gaan rijden. En consequent blijnven met een Manno! en dan bedoel ik vooral op het tempo. Succes!!!

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:34

Ja maar als een paard harder wil, vang het rustig op en ontspan weer en weer opvangen en weer ontspannen, van tegenhouden worden ze alleen maar heter van. Ik weet ook niet wat ze krijgt aan voer, maar anders minder met krachtvoer, wij hebben ook zo'n heetnek op stal staan, die komt overdag in de wei krijgt binnen op stal hooi en heel klein beetje basisbrok, maar meer niet want anders valt er niet mee te rijden.

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 11:38

Als ik de foto's zien en jou verhaal erbij hoor, denk ik niet dat je dit alleen rijtechnisch kunt oplossen. Ze doet hetzelfde als mijn vroegere paardje en die had rugproblemen... Ik zou haar als ik jou was eens laten nakijken door een osteopaat oid.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:28

Imitador schreef:
Als ik de foto's zien en jou verhaal erbij hoor, denk ik niet dat je dit alleen rijtechnisch kunt oplossen. Ze doet hetzelfde als mijn vroegere paardje en die had rugproblemen... Ik zou haar als ik jou was eens laten nakijken door een osteopaat oid.

Natuurlijk is check van osteopaat altijd goed, maar het zal rijtechnisch ook opgelost moeten worden want in deze houding moet paardje wel problemen krijgen of aan overhouden.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 12:59

Ik heb ook nooit gezegd dat je moet blijven tegenhouden Bets. Als je mijn advies goed leest zal je zien dat ik haar juist aanraad om met meer 'lucht'. Dus met een veel onspannere en zachte verbinding, waardoor zij ook onafhankelijkerkan zitten en minder haar balans aan de teugels hoeft te zoeken. Dit komt ook het ontspannen van de rug van het paard en de algehele samenwerking weer ten goede.

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 13:02

willemieke schreef:
Ik heb ook nooit gezegd dat je moet blijven tegenhouden Bets. Als je mijn advies goed leest zal je zien dat ik haar juist aanraad om met meer 'lucht'. Dus met een veel onspannere en zachte verbinding, waardoor zij ook onafhankelijkerkan zitten en minder haar balans aan de teugels hoeft te zoeken. Dit komt ook het ontspannen van de rug van het paard en de algehele samenwerking weer ten goede.

Ja paard moet eerste de rug kunnen ontspannen, ik zou ervoor kiezen meer licht te rijden, paard goed recht te richten, naar gelijkmatige aanleuning en over de rug laten komen, op lengtebuiging werken, dus paard laten wijken voor druk op been. Dan zoekt paard vanzelf meer lengte op, gaat vwnw en kan de rug ontspannen. En als dat werkt, zou ik korte stukken gaan doorzitten zodat paardje niet teveel door amazone in de weg gezeten word en dus ook niet veel de kans krijgt om te spannen in de rug. Ik ken dit type paardjes. Moet echt met geduld en beleid omgegaan worden en kost heeeeeeeeel veeeeeeeeeeel tijd en energie.