Aldo aan het werk in het herfstzonnetje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

essie79

Re: Aldo aan het werk in het herfstzonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:30

Wat een lekker dier is het toch, en ik ben weg van zijn prachtige Houston koppie!

Merk trouwens vaak dat wanneer ik denk; wat een lekker dier of koppie, het regelmatig familie van Houston is Vingers aflikken

Ach, en kijkerig vind ik niet erg, daar istie nieuwsgierig en 3 jaar voor. Dat komt echt wel goed, en een keer een sprintje trekken dat is nog te overzien!

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 10:36

Ziet er goed uit Karin. Mooi dier voor een 3 jarige Ja
Niet alle Houstons zijn kijkerig hoor Haha!
Hij is nu nog jong dus moet de wereld nog leren kennen.
Gewoon lekker rijden zoals je nu bezig bent en dan ben je over een jaartje alles (waaronder zijn kijkerigheid) vergeten Knipoog

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 11:43

Tjonge, nou het spijt me als ik hier mensen beledigd heb, blijkbaar veel fans van Aldo Scheve mond

Ik weet alleen dat ik nooit zou beginnen met sporen op een paard dat een halfjaar onder het zadel is.
En die opmerking over "hele jaargang A is 3" .... dat is een papierkwestie, dat zegt toch helemaal niets over de gesteldheid van het paard? Zowel lichamelijk als geestelijk zijn de meeste paarden pas volwassen als ze een jaar of 5 zijn. Hier in Nederland wordt naar mijn mening te vaak veel te vroeg begonnen met inrijden, vind 4 jaar vroeg genoeg. Helaas is die van mij ook eerder ingereden dan dat, maar daar begin ik nu pas echt dressuurtechnisch wat moeilijker dingen van te vragen. Ze is nu 6.

En nee, ik kom überhaupt niet op hengstenkeuringen en rij ook geen wedstrijden.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-08 12:26

Tessabo schreef:
maar daar begin ik nu pas echt dressuurtechnisch wat moeilijker dingen van te vragen. Ze is nu 6.

Wat noem jij dressuurtechnisch wat moeilijker dingen?

Aldo heeft het niet zo zwaar hoor, die staat overdag lekker in de wei en die werkt 3-4x per week 20-30 minuten.

VDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-08 12:59

Tessabo schreef:
Tjonge, nou het spijt me als ik hier mensen beledigd heb, blijkbaar veel fans van Aldo Scheve mond

Ik weet alleen dat ik nooit zou beginnen met sporen op een paard dat een halfjaar onder het zadel is.
En die opmerking over "hele jaargang A is 3" .... dat is een papierkwestie, dat zegt toch helemaal niets over de gesteldheid van het paard? Zowel lichamelijk als geestelijk zijn de meeste paarden pas volwassen als ze een jaar of 5 zijn. Hier in Nederland wordt naar mijn mening te vaak veel te vroeg begonnen met inrijden, vind 4 jaar vroeg genoeg. Helaas is die van mij ook eerder ingereden dan dat, maar daar begin ik nu pas echt dressuurtechnisch wat moeilijker dingen van te vragen. Ze is nu 6.

En nee, ik kom überhaupt niet op hengstenkeuringen en rij ook geen wedstrijden.

Ik ben geen fan van Karin. Ken haar ook niet maar ze heeft hele mooie paarden Haha! Tessabo, ik begrijp je reactie over de sporen. Jong paard waarom sporen? etc.
Maar als we naar het profiel kijken van TS lijkt het mij niet een type die sporen continu gebruikt om hem voorwaarts te KRIJGEN (zoals velen dat wel doen)
Er bestaan ook ruiters/amazones die de sporen gebruiken als "hulp".
Net dat beetje meer druk erbij doen, als het nodig is, middels een spoortje en daarna gewoon weer hun enkels terug kantelen zodat het paard niet de spoor in de buik krijgt.
Wat dacht je van de ruiters en amazones die GEEN sporen gebruiken en CONTINU in de buik zitten te schoppen....? Die zijn er ook. Ze willen NIET met spoor rijden maar schoppen wel continu in de buik om die ENE boodschap door te brengen....

Voel je niet aangevallen, Tessabo. We zitten hier op bokt waar iedereen gewoon hun mening kan en meestal mag geven, dat heb jij ook gedaan en daar kan je reactie op verwachten.

Tessabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 08:12

Citaat:
Wat noem jij dressuurtechnisch wat moeilijker dingen?

Aldo heeft het niet zo zwaar hoor, die staat overdag lekker in de wei en die werkt 3-4x per week 20-30 minuten.

Ik probeer haar nu in alle gangen wat verzamelder te rijden, het voorwaarts neerwaarts zit er vanaf het begin wel in, maar ze liep erg op haar voorhand. Ik doe veel buigingsoefeningen, zodat ze beter leert ondertreden met haar achterhand. Merk dat ze al veel sterker is en meer in balans dan een jaar geleden. Ze draagt zichzelf nu beter.
Uiteraard verschilt dit per paard, de mijne is erg lang gebouwd dus heeft moeite met verzameling. Heb ook nog een ander jong paard (5 jaar), zij heeft vanaf het begin eigenlijk al een veel beter gebruik van haar achterhand getoond en heeft dus ook minder moeite met verzameling. Met name bij haar zou ik geen sporen gebruiken, ze reageert prima op alleen been.

In die trainingsfrequentie kan ik me dan wel weer helemaal vinden; korte sessies en voor de rest veel vrij in de wei *LOL*

@Downhill: thanks voor je relativerende support Haha!

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 14:23

KarinvdM schreef:

3 tot 4 keer per week 30 hele minuten? Phoe Knipoog

Nou, gelukkig dan hij dan 166 uur per week uitrusten en bijkomen van het werk wat hem als jongeling in de maag wordt gesplitst.

Denk dat Karin wel weet waar ze mee bezig is.