Kev schreef:Nijn schreef:Vind het er erg netjes uit zien
Ben benieuwd waarom je een paard niet kan in/doorrijden met sporen?
En handrem? Waar zie je dat?
Wat ik wel zie is een paard wat nog erg zoekerig is, maar wat wil je met zo'n jong dier?
Zie juist dat het lekker op eigen benen wordt gelaten, daar heb je later veel meer profijt van dan al dat gejakker
TS ga zo door, vind het een fijn beeld geven
Gejakker is wel weer het andere uiterste dan (hand)rem!maar ik zie hem wel wat in de hand zakken en teveel op de voorhand lopen (meer dan mi zou moeten) maar dat kan ook komen doordat hij wat moe wordt. Maar aan de andere kant, als hij een half jaar in training is, zou hij toch wel wat meer conditie hebben dan een kwartier of wordt hij niet zo vaak gereden?
Verwacht je nu al dat een paard dat het gewicht meer op de achterbenen gaat nemen?
Het enige wat nu m.i. van belang is, is dat het paard zijn balans vind en behoud, op eigen benen daarbij loopt en los door het lijf. De voorkant is al zwaarder, dan ga je als ruiter ook nog eens aan de voorkant zitten en wil jij al meteen gaan vragen om niet ''zoveel'' (wat een relatief begrip is) op de voorhand te lopen?
Nee sorry dan zitten wij totaal niet op 1 lijn.
Daarnaast bedoel ik met gejakker dat iedereen tegenwoordig maar gilt dat je naar voren moet rijden, waar bij ik vaak zie dat de paarden over de kop gaan lopen, daar schiet je totaal niets mee op.
Nee doe mij maar dit plaatje, paard loopt in een rustig (eigen) tempo zonder dat de ruiter er aan zit te plukken en rukken. Eerst balans, de rest komt dan vanzelf wel.