Enthousiaste Welsh cob Tjalling @ work

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

juultju

Re: Enthousiaste Welsh cob Tjalling @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 18:54

Mooie foto's hoor ! geen commetaar
Mooie welsh cob Heb ik ook ! Bloos

worteltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:26

Super Poowny,,
Ik zou proberen hem wat langer in de hals te rijden zodat hij meer zn rug gaat gebruiken.

Maar ziet er al goed uit!

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:30

3,5 jaar was je pony toch?
Dan zou ik toch eerst gewoon lekker kilometers gaan maken, figuren rijden en hem lekker er aan laten wennen om onder het zadel te lopen.
Hem gewoon ontspannen zijn rondjes laten maken, en niet teveel bezig zijn alles gelijk perfect te willen doen.
Hij word vanzelf nagelijker en constanter.Heb er gewoon alle geduld voor.
Succes ermee.

Marittt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 19:55

Probeer wel je tenen naar binnen te draaien, nu drijf je met je hak, en dat moet met je kuit! Lachen

Dautsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:20

Ik denk dat als je, naast je handen rechterop te houden, je handen ook wat meer naar voren plaatst het beeld mooier wordt. Nu houd je ze, wat mij betreft, iets te dicht bij je. Zo kan je hem wat meer ruimte geven. Veel plezier iig nog met je mooie paardje!

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 08:26

Bonita_Bon schreef:
Ik vind het een storend plaatje en het er niet goed uitzien. No offence. Je zal heus niet aan zijn mond hangen, maar je paardje loopt erg geforceerd, zet zich in de kaak helemaal vast en draagt zijn staart niet ontspannen. Het doel is ontspannenheid bij zo'n jong paard en dat zie ik nergens echt terug (hoewel er een paar 'aardige' foto's tussen zitten). Ruiter moet erop letten dat ze niet naar achter gaat liggen en zo haar staartbeen in het zadel duwt, dit is erg storend voor je dier. Bij een jong paard ook liever je balans iets naar voren laten hellen dan naar achter!
Succes verder

voor zo'n jong paardje loopt hij hartstikke leuk hoor!! inderdaad rechtop maar als je rug probleemen hebt?? ik vind het er hartstikke netjes uitziet en veel succes verder !!

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:11

Ik sluit me helaas bij Bonita_Bon aan. Dat zo'n jong beestje energie heeft maakt niet uit. Laat hem vooral lekker los van voren dat ie ook kan lopen. Al looptie het eerste kwartier over z'n tempo, maakt niet uit. Door hem van voor tegen te houden spant hij zich helemaal aan. Zijn kaak is gespannen, en zijn hele houding.

Ik vind het verder echt een superleuke pony. En de rest ziet er ook niet slecht uit en ik denk dat je goed weet waar je mee bezig bent. Maar probeer ook wat tips van anderen áán te nemen, of zoek het desnoods zelf na, want het wordt er vast alleen maar nog beter van Ja
(en als je het niet probeert, weet je het ook niet Knipoog )

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 09:14

1eplaatser schreef:
Bonita_Bon schreef:
Ik vind het een storend plaatje en het er niet goed uitzien. No offence. Je zal heus niet aan zijn mond hangen, maar je paardje loopt erg geforceerd, zet zich in de kaak helemaal vast en draagt zijn staart niet ontspannen. Het doel is ontspannenheid bij zo'n jong paard en dat zie ik nergens echt terug (hoewel er een paar 'aardige' foto's tussen zitten). Ruiter moet erop letten dat ze niet naar achter gaat liggen en zo haar staartbeen in het zadel duwt, dit is erg storend voor je dier. Bij een jong paard ook liever je balans iets naar voren laten hellen dan naar achter!
Succes verder

voor zo'n jong paardje loopt hij hartstikke leuk hoor!! inderdaad rechtop maar als je rug probleemen hebt?? ik vind het er hartstikke netjes uitziet en veel succes verder !!

Precies! zo'n jong paardje hoort niet zo te lopen (opgericht)! Gelukkig verteld de ts dat ze hem meestal lager rijd en wat langer. Want dit is voor zo'n jonkie echt niet goed. En jij vind een gespannen paardje er netjes uitzien? Ik niet, ik herhaal dat de ts mij heeft overtuigt dat ze hem normaal gesproken niet zo hoog rijd (we hebben wat gepmt haha)

En wat haar rug betreft, als je zo gaat zitten omdat je zelf last van je rug hebt en je zogenaamd niet anders kan zitten, dan hoor je niet op een paard te gaan zitten ant nu bezorg je het paard rugpijn! Maar ik ben ervan overtuigt dat je ondanks wat voor rug dan ook (bochel, holle rug, hernia, geen rug) je je balans wat meer naar voren kunt leggen. En daar zxou ze aan proberen te werken.

Verder vind ik het net zoals iedereen een leuke pony en de ruiter kan volgens mij ook hardstikke netjes op haar paard zitten, maar hier even niet. Daarom de tips...

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:46

Het meeste commentaar is al gezegd Lachen

Ik wilde wel even zeggen dat ik het een super leuke pony vind, heb 'm vaker voorbij zien komen en elke keer denk ik ''Wauw wat een leuk dier'' Ziet er ook goed uit, vooral voor die leeftijd Lachen . Lekker door blijven gaan, dan schop je 't nog een heel end

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-08 22:10

Leuk beestje. Juist zou ik hem graag wat meer ontspannen zien, nu trek je vaak je handen naar je buik toe. Probeer om hem wat meer de grond te laten opzoeken en dan kun jij eventueel ook wat meer naar voren zitten, meegaan met zijn beweging.

Maar geloof wel dat je hem normaal wat meer vwnw rijd, ben benieuwd naar foto's hiervan Lachen

angelalala

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 17:13

je armen zijn drama de ene is recht de andere krom handen naast elkaar! iop een plek en daarvanuit er na toe rijden. niet gaan trekken bij de 2de foto, maar gewoon terug zitten.
En de beenwerkverbetern
verder leuk paardje

xx

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:00

Ik ga mee met Bonita_bon...

Ik vind het er ook niet goed uitzien! Als je jonkie dan toch zoveel energie heeft, laat hem dan toch eerst even aan de longe uitrazen!
Want wat je nu doet, heeft geen enkel positief effect. Pony begint te drammen, jij pakt hem vast en het gevolg is dat de pony van in zijn kaak tot in de staart gespannen loopt.
Dit is juist het tegengestelde van wat je wil bereiken.

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-08 12:59

Ik heb het idee dat je soms TE erg op je houding let, bijvoorbeeld op foto 10. Daar doe je volgens mij heeel erg je best om zo mooi mogeljk te zitten, en daarom ga je wat overdrijven Knipoog handen mogen stukje lager, benen wat mooier naar achteren en tenen naar binnen en ipv achterover hangen gewoon rechtop zitten Knipoog Dat zijn vooral de punten voor jou..
Je pony vind ik ietwat opgekropt lopen vaak, probeer hem lekker vwnw te rijden en zijn neusje er iets meer uit te rijden. Ik vind trouwens niet dat je streng oogt met je handen, maar als je hem wat meer lucht geeft gaat hij misschien ook wat meer ontspannen lopen Knipoog

Suces nog!

reggie98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:45

Je heb een ooi beestje
en lijf vooral zo doorgaan

xLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:49

Als jullie een beetje hadden gelezen hadden jullie gelezen dat hij er net een nieuw maatje bij had Knipoog.
Misschien wel logisch dat ie dan niet ontspannen gaat lopen als daar de hele tijd zo'n sukkeltje staat te hinniken Nagelbijten / Gniffelen

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:48

Ik vind het echt een schatje Vingers aflikken

Let er op dat je hem terug rijd
Verder netjes hoor!

natural_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:50

Ik vind persoonlijk te dat je armen teveel spant en in draf iet wat streng bent, verder ziet het er netjes uit! Lachen