Ik durf niet meer..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Espiranza

Re: Ik durf niet meer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:28

tja mijn reactie is wel nuteloos maar ik zeg ook vraag of ze ook een rustige paard/pony hebben.
En dat jke bang bent kan me best begrijpen want als je naast de bak staat toe te kijken lijken die balken niet hoog maar zit je op je paard en sta je er voor dan lijkt het veel hoger dan je aan de kant staat.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:39

Alles moet je leren en doe je eens voor de eerste keer. Ik snap wel dat je gehoopt had dat het super zou gaan, maar juist die hoop maakt de teleurstelling extra groot.

Het is toch niet erg dat het de eerste keer niet zo goed ging? Weer wat geleerd voor de volgende keer, oefening baart kunst. Knipoog

Misschien kun je vragen of je bij de volgende springles een fijner paard mag rijden dat wat rustiger over de hindernissen gaat. En kun je vragen of aan het eind van je normale les misschien alvast wat balkjes lopen en verlichte zit geoefend kan worden?

En je kunt het altijd zolang je er angst voor houdt toch gewoon alleen bij dressuren houden? Dan als je je wat zekerder voelt kun je altijd alsnog weer het springen oppakken..

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 09:42

wij zijn ook met eerst balkjes draven begonnen en daarna pas een heel klein sprongetje

daarbij vind ik springen wel heel leuk maar altijd doodeng
omdat ik meestal het paard niet goed ken waar ik op zit
misschien dat ik met mijn verzorgpaardje het een keer ga proberen
gewoon wat balkjes draven en zo

ellen_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:55

begin met 5 balken op elkaar( 3 onder darop 2 en daarop 1 piramide vorm) en begin op een rustig paardje die je vertrouwd.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 17:59

Beginnen jullie niet met balkjes draven of een laag kruisje dan om in te springen en de zit te oefenen?
Zou gewoon vragen de volgende x of je laag mag beginnen om weer vertrouwen op te bouwen..

Evaaxspe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:16

Het is echt wel normaal dat je niet goed zit de eerste keer dat je gaat springen.
Maar vraag eerst waar je op moet letten en hoe je een goede zit hebt en dan moet je het gewoon proberen het zal wel lukken

xLauraax

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:43

Misschien moet je een rustig paardje nemen, en gewoon klein beginnen.

Eerst balkjes stappen draven etc.
Daarna gewoon lage sprongetjes gaan doen en goed de verlichte zit blijven oefenen! Ik zelf heb hier ook last van gehad. Ik had altijd het probleem dat ik niet goed mee kon komen tijdens het springen. Als je vaak de verlichte zit oefent, en gewoon laag begint en de beweging goed aanvoelt kun je alles langzaam gaan opbouwen! Knipoog

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 21:20

de eerste keer dat ik ging springen vond ik dood eng.
eenmaal over de hindernis van maar 50cm Vork wou ik als maar hoger.
Nu spring ik 1.10 met mijn vz paardje, in iedergeval.
Gewoon doorzetten, als je de volgende keer gaat springen, neem dan een wat rustig paard
Vraag of je iets lager mag springen, en gewoon in de goede houding gaan zitten.
Blijf rustig, want je paard merkt het als je nerveus bent Knipoog