Paard wil niet voor me werken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Rianne

Re: Paard wil niet voor me werken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:44

Ik vind je ideeën wel goed, gewoon wat uitproberen.
Maar misschien wíl je paard wel voor je werken maar kán hij het niet vanwege klachten ofzo. En dat hij daardoor de gevraagde oefeningen niet kan doen, omdat dat hem zeer doet.
Ik had zelf ook bij mijn pony dat we op bepaalde stukken echt een 'gevecht kregen'. Hij ging steigeren en sprong door de teugel, Ik dacht eerst ook dat hij niet wou. Toen ben ik met hem naar de ostheopaat gegaan en bleek dat hij blokkades had waardoor het hem dus zeer deed.(Dus logisch dat hij dat niet doet, hij probeerd eronder uit te komen doordat het hem zeer doet)
Weet niet precies of er wat met jou paard aan de hand is, maar je zou altijd kunnen laten controleren.
Verder vind ik het een goed idee eens bij die instructrice een les te nemen, gewoon kijken wat ze ervan zegt .

Succes ermee!

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:06

Je zou dneken dat het paard het niet leuk vind om bereden te worden, maar aanezien hij het leuk vind om buiten te rijden... ik weet er geen oplossing voor...Rijd je met een zweepje? misschien helpt dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:09

I-L horses, misschien handig als je eerst het gehele topic eens doorleest? Haha!

Zilvermoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:12

Vertrouwen winnen is ook een groot punt. Mijn paard wil nauwelijks iets doen voor een ander en voor mij gaat ie door t vuur als t moet.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 07:08

Ja vertrouwen zou ook een rol kunnen spelen, het is lastig om zijn vertrouwen te winnen (als het daar aan zou liggen) want ik rijd hem maar 1 a 2x per week (als ik les geef aan haar dochter, rij ik ook gelijk haar paard) en soms rijd de eigenaresse hem op die dagen zelf, waardoor ik ook wel eens een weekje oversla.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:39

joyce2 schreef:
Ja vertrouwen zou ook een rol kunnen spelen, het is lastig om zijn vertrouwen te winnen (als het daar aan zou liggen) want ik rijd hem maar 1 a 2x per week (als ik les geef aan haar dochter, rij ik ook gelijk haar paard) en soms rijd de eigenaresse hem op die dagen zelf, waardoor ik ook wel eens een weekje oversla.

En dat zal het nog moeilijker voor je maken - misschien zelfs onmogelijk.
Paard is doof voorde hulpen en wíl niet naar je luisteren...
Deze heeft nu een baasje waar hij blij mee is en wil geen energie in jouw/ of in de combinatie steken. Als z'n baasje blijft komen/rijden, zal het voor jouw gewoon byzonder zwaar zijn.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:04

edit - ik bedoel dus zoals een paard een maatje heb in de wei, die zal niet snel energie stoppen in een nieuw maatje als de oude er nog is. Sommige (niet vel hoor) paarden zijn daar gevoellig voor.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 20:14

Ja precies! Naja, ik probeer gewoon nog even verder en we zien wel waar het schip strand! Ik zal jullie op de hoogte houden van eventuele ontwikkelingen Knipoog
Op dit moment ben ik zelf druk aan het kijken of het voor mij financieel haalbaar is een eigen paardje te kopen/onderhouden en dan kan ik hopelijk over een tijdje mn energie in een eigen knollie steken!