3 jarige dressuurtopper@work!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_m

Re: 3 jarige dressuurtopper@work!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 12:55

MarcoBorsato schreef:
Ik doelde dus op het bovenstaande, en imo gaat dat vanzelf.

nou niet bij iedereen gaat dat vanzelf.. kzie wel eens mensen rijden.. en tis vaak een kwestie van geduld.. mensen willen vaak te snel te veel en zeker met een jong paar is dat funest.. maar ik vind dat de ts het netjes doet!

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 13:04

dank je wel martine_m Knipoog

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 13:16

Had even problemen met mijn verbinding, nu dus een echte reply ipv een stip.

Het paard loopt er lekker ontspannen bij. Mooi paard en mooie tuigage ook.
Het lijkt alleen of je een beetje tever naar voren leunt met je bovenlichaam.
Laatst bijgewerkt door Symphonic op 24-09-08 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:04

Plaatje van een paard en maak je niet gek met al dat commentaar over rechtop zitten, vanwege de jonge leeftijd van het dier doe je er vaak juist goed aan om iets voorover te gaan zitten, hierdoor zit je minder zwaar waarmee je de rug van vooral een jong paard niet overmatig belast.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:15

Nog maar even een aanvulling van mijn kant. Ik denk dat je soms wat meer voorwaarts moet rijden. Op sommige foto's lijkt ze wat terughoudend te lopen. Verder al commentaar gegeven!

blabla123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:16

super mooi paard heb je!!
ziet er ook al goed uit in de ontwikkeling ( niet meer zo slungelig)
Als je zo paard heb zou ik er een stuk trotser op zitten!
en probeer je handen recht op te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:17

Blabla, iets voorover/lichter zitten is voor een jong paard juist minder belastend.......

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:21

suleilitha schreef:
Blabla, iets voorover/lichter zitten is voor een jong paard juist minder belastend.......

Zo heeft ieder zijn/haar ideeen erover. Ik denk dat als je paard een maand of 5 onder het zadel is je niet meer voorover hoeft te gaan zitten! Maar dat is mijn mening!
Het nadeel van voorover zitten is ook dat je er eerder afligt bij een verkeerde beweging! Ik ben van mening dat je het uberhaupt niet hoeft te doen. Ik zou pas op een paard gaan zitten op het moment dat ik zie dat hij het qua groei en bouw ook aan kan.
Maar dit is een discussie over het inrijden. Die hoort niet hier!

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:34

suleilitha schreef:

Daar doe je het paard echt geen plezier mee hoor, integendeel...

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:35

MyrtheNH schreef:
suleilitha schreef:

Leg dat eens uit dan?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 16:48

ik vind het er goed uitzien hoor! Haha!
je houding kan je niet zo heel veel mee.
Maar wat mij wel verstandig lijkt is om op te letten met je sporen, die zie ik regelmatig verdwijnen in je paard.
Helemaal nu je nog zo met de basis bezig bent denk ik dat het in principe niet echt nodig is.
Straks reageert je beessie misschien niet meer lekker op je been, dat zou zonde zijn van zo'n beauty van een paard! Cool

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 17:02

dat mijn sporen in mijn paard verdwijnen valt wel mee hoor.
ten eerste is het mijn enigste hulpmiddel want ze heeft namelijk schijt aan de zweep als ik haar een tik geef dan draait ze een keer met haar oren en dat is het.
en het zijn van die hele korte knopspoortjes met een bolletje aan de achterkant dus die zijn best vriendelijk.
verder kan ik mijn been heel goed wegleggen wanneer ze voorwaarts is en weer aanleggen op het moment dat het nodig is, dus ik weet hoe ik ermee om moet gaan.
wat ik wel knap vind is dat je dat op kunt maken uit foto's want als je namelijk naar mijn sporen kijkt dan zit daar geen haar op en mijn paard heeft ook geen kale plekken op haar buik, dus ik denk dat het wel meevalt

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:01

Je sporen waren mij niet eens op gevallen. Ik denk dus ook niet dat je ze overmatig gebruikt. En het is ook niet zo dat je vreselijk met je hakken in haar buik zit. Dus naar mijn mening moet je dat lekker zelf weten, of je met sporen rijdt.

Laura878

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:10

Leuk paardje Haha!! je rijdt hem netjes, alleen je zou wat meer naar voren moeten kijken.

Nog even een vraagje,
Is dat bij jasper op stal?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 18:37

avalonnancy schreef:
dat mijn sporen in mijn paard verdwijnen valt wel mee hoor.
ten eerste is het mijn enigste hulpmiddel want ze heeft namelijk schijt aan de zweep als ik haar een tik geef dan draait ze een keer met haar oren en dat is het.
en het zijn van die hele korte knopspoortjes met een bolletje aan de achterkant dus die zijn best vriendelijk.
verder kan ik mijn been heel goed wegleggen wanneer ze voorwaarts is en weer aanleggen op het moment dat het nodig is, dus ik weet hoe ik ermee om moet gaan.
wat ik wel knap vind is dat je dat op kunt maken uit foto's want als je namelijk naar mijn sporen kijkt dan zit daar geen haar op en mijn paard heeft ook geen kale plekken op haar buik, dus ik denk dat het wel meevalt

joh het is geen aanval, jammer dat je het zo ziet.
ik zeg toch niet dat je het verkeerd doet? anders had ik wel wat anders gereageerd.
Ik zeg niet dat je het misbruikt, maar ik vind het persoonlijk een puntje waar je op kan letten en ik kan dus niet ruiken dat je ze gebruikt omdat je paard niet op de zweep reageert.
Ik vind het prima hoor als mensen maar opletten dat hun paard wél op normaal been blijven reageren wat je dus blijkbaar doet.
Jammer dat als je eens een opmerking, niet eens kritiek geeft over sporen dat je meteen zo'n reactie krijgt.
ik ben van mening dat je daar sporen niet voor hoort te gebruiken, maar overal zijn uitzonderingen.

zo rijd ik ook zo'n beest, reageert amper op je binnenbeen als je net rijd, reageert ook heel belabbert op de zweep.
pas als ze lekker los is kan ik pas behoorlijk rijden, het duurt behoorlijk lang voor ze lekker aan je been is, maar dan loopt ze ook heel fijn.
Het is een beetje tegen mijn principe om daarvoor sporen te gebruiken, en het lukt.. met (nu nog) een hoop bloed zweet en tranen.. hopelijk word dat makkelijker gaandeweg, ik ben nog niet zo heel lang bezig dat scheelt en ik heb geen haast.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:01

suleilitha schreef:

Wat een bagger reactie zeg! Prachtig onderbouwt ook. Maar de toon is gezet.
Lees jij je studieboeken nog maar even, voor je je botte "wijsheden" uit gaat strooien, een fractie voorover is voor een jong paard of een erg rennerig paard inderdaad beter. MITS je in balans blijft, niet je gewicht voorover gooit, schouders in lijn houd met de heup, hoofd recht op de schouders houd... En in dit geval (wat de TS eerder ook aangeeft EN onderbouwt) is dit dus niet bewust, maar gewoon een slechte houding waar gelukkig aan gewerkt word. Kijk, en als je dat verschil kunt zien, dan heb je recht op een 'blabla-attitude'.
Wie de bal kaatst....

Overigens om even op iemand anders te reageren, vind het spoorgebruik reuze meevallen maar ben er geen voorstander van op jonge paarden.
En een jong paard wat na laten geven is wel degelijk belangrijk voor de balans.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-08 19:06

springgrack het is idd bij jasper op stal!! Cool ik sta daar met veel plezier Pling

en moonfish als jij een zin maakt met : "ik zie de sporen regelmatig in haar buik verdwijnen" dan vind ik dat niet erg vriendelijk en daarom reageer ik erop.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 19:57

en de rest van mijn post word vergeten.. Scheve mond
ik was hartstikke positief in die post verder, je hebt een prachtpaard, je bent goed bezig en ik geef 1 opmerking en dan krijg je dit.
tja alles kan je negatief opvatten.
Als ik nou mijn hele post negatief zou zijn had ik het begrepen, maar de rest van mijn post is hartstikke positief.
Ik vind het iewat vreemd, maargoed het zal wel...

Symphonic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-08 23:30

ponyparadijs schreef:

Leg dat eens uit dan?[/quote]

Aan de lijve ondevonden. Myrthe is nog maar pas vier en ik had ook de neiging om iets naar voren te gaan zitten om de rug en de achterhand te ontlasten. Ik merkte dat ze vooral in draf en galop toch nog wel wat evenwichtsproblemen had (en ik zelf daardoor ook) en dat ze ook daardoor haar achterhand eronder uit liep in de bochten en in voltes en wendingen. Toen ik normaal ging zitten was dat binnen twee dagen verdwenen, voelde ik haar rug ontspannen en werd ze nageeflijk. Sindsdien rijden we een stuk fijner samen.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 07:44

MyrtheNH schreef:
Aan de lijve ondevonden. Myrthe is nog maar pas vier en ik had ook de neiging om iets naar voren te gaan zitten om de rug en de achterhand te ontlasten. Ik merkte dat ze vooral in draf en galop toch nog wel wat evenwichtsproblemen had (en ik zelf daardoor ook) en dat ze ook daardoor haar achterhand eronder uit liep in de bochten en in voltes en wendingen. Toen ik normaal ging zitten was dat binnen twee dagen verdwenen, voelde ik haar rug ontspannen en werd ze nageeflijk. Sindsdien rijden we een stuk fijner samen.

Ik geef je helemaal gelijk hoor! Maar vindt het wel een ding waar je een uitleg over moet geven omdat de meningen nogal verschillen.

Nietactief1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 09:28

Mooi paaard ziet er netjes uit voor haar leeftijd.
Naja je schouders weet je zelf ook wel maar op sommige foto's heb je pianohandjes Bloos

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 17:40

dank je wel Pling Knipoog

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:36

Wat een leuke combi & Setje.
Let even op je kapstokjes!

Veel succes nog en lekker dooroefenen! Lachen

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 11:11

Moderatoropmerking:
Reacties die niet aan de regels van HAW voldoen verwijderd. Denk eraan dat het niet is toegestaan eerder gegeven commentaar te herhalen. Het is nou vaak genoeg gezegd dat de TS rechterop moet zitten, die hoeft niet nog meer herhaald te worden.