Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Jus_dOrange schreef:Superwoman, het lijkt mij dat als diezelfde ruiter hem gewoon aan het werk kan zetten in het bos dat het dier gewoon een godsgruwelijke hekel heeft aan constant het zelfde rondje lopen, geef ik 'm niet echt ongelijk in.
kleinelinda schreef:en er is ook niemand die leest dat ze hem wel onder controle kan houden en dat ze geen dierenarts nodig is. Maaar dat ze voor de lol en de shown en haar vriendje wi lalten zien dat deze pony oo kvrolij kakn steigneren en bokken . En laten denke naan de bok mensen en dat deze pony onhandelbaar is met een proefje. Maar ze kan het ook zonder bokken en steigern. Dus kwestie van aandacht

), door pijn die veroorzaakt wordt door het in de bak rijden lijkt het mij zeer stug dat 4 dierenartsen beweren dat er niets met Pharaon aan de hand is. griebels schreef:meeste mensen denken helaas nog dat alles wat een pony/paard doet aan de ruiter ligt of medisch is. Mensen vergeten hier vaak het karakter van een paard bij.
Phara, ik vind het leuk om te zien. Trek je maar niets van al die betweters aan!

Jus_dOrange schreef:Als het paard(je), door pijn die veroorzaakt wordt door het in de bak rijden lijkt het mij zeer stug dat 4 dierenartsen beweren dat er niets met Pharaon aan de hand is.
griebels schreef:Ik wil niet dat het paard voor me werkt, ik wil dat het WIL werken.
superwoman schreef:griebels schreef:Ik wil niet dat het paard voor me werkt, ik wil dat het WIL werken.
Das nou precies wat ik schreef.
Hij moet willen werken voor de ruiter!
Dat doet hij niet!
En ja áls hij het niet leuk vind, vind ik dat de ruiter moet luisteren!
Maar een stukje basis-dressuur moet te doen zijn, zonder dat het paard in verzet komt.

superwoman schreef:griebels schreef:meeste mensen denken helaas nog dat alles wat een pony/paard doet aan de ruiter ligt of medisch is. Mensen vergeten hier vaak het karakter van een paard bij.
Phara, ik vind het leuk om te zien. Trek je maar niets van al die betweters aan!
karakter?!
Je wilt toch dat het paard vóór je werkt?
Welk karakter het paard ook heeft, JIJ moet er voor zorgen dat het paard vóór je wil werken.
Anders ben jij geen goede leider, maar een baas die doormiddel van dwang probeerd te "regeren".
Grote kans dat hij tegen je gaat werken wanneer hij de kans ziet.
) en bij het andere paard doe je alles heel erg rustig, omdat hij een moeilijker KARAKTER heeft! Ik heb gisteren nog mijn Hugo die nooit voor de koets is geweest op aandringen van de eigenaar voor de koets gedaan. Hugo is 10 en een goedzak, hij wil alles voor je doen. Het was bij Hugo dus ook echt een kwestie van tuig erop en voor de koets. Het liep super...!Adil18 schreef:Uit deze conclusie mag ik wel afleiden dat jij nog niet alle soorten paarden onder je kont hebt gehad...Ik wel, en reken maar,
kers schreef:dus laat ze hem maar wat dollen
Ik wéét dat het dollen is, anders zou hij het ook in het bos enz doen. Zou hij niet luisteren als ik dat wel van hem vroeg. Maar das ieder zijn eigen mening en weet je, als iemand perse verzet wil zien, loopt het beste dressuurpaard nog wel onder verzet.
Deniies schreef:ik denk dat we dit topic maar moeten stoppen.
20 pagina's vol met het zelfde gedoe. ik denk dat het nu wel duidelijk is.
en ik hoop dat TS der wat aan heeft.
Maar om nu zo eindeloos door te gaan en trouwens volgens mij is ze nog niet eens zo oud.
Ik zou dit ook absoluut niet leuk vinden. oke misschien is het paardje niet helemaal in orde.
maar uit dit verhaal blijkt nu echt wel dat ze der wat aan moet gaan doen.
mijn paard valt ook niet te rijden en ostheopaten tot alles is erbij gehaald en het is gewoon KARAKTER. het zit tussen de oren. zie dat maar is der uit te krijgen.
(TS voortaan wel even nadenken voor dat je foto's plaats dit had je kunnen verwachten.)

en als je mij niet geloofd, dan die vier dierenartsen en al de andere die er naar gekeken hebben.

Zal ik aan mijn vriend vragen als er nog tijd is (moet eerst mijn merrie rijden) eens foto's te maken van hem als hij wél braaf loopt, ik wil zelfs de martingaal er af halen
en jep, deze pony heeft al een fortuin gekost aan alle onderzoeken enz, en uit elk onderzoek komt dat hij volledig gezond is! Citaat:Ik zeg nergens dat ik alle soorten paarden onder m'n kont heb gehad. Echter denk ik dat jij dat ook niet gehad heb
Citaat:Ik heb aardig wat paarden onder m'n kont gehad en nog steeds![]()
Natuurlijk speelt karakter een grote rol, máár;
Het is en blijft aan de eigenaar-verzorgster om ervoor te zorgen dat het paard vóór je WIL werken.
Bij de 1 gaat dat sneller en anders als bij de ander.
Hoe dan ook is het nooit de bedoeling om met dwang de baas te worden, want dan krijg je nooit een paard die
écht voor je wilt werken.Als je daar wel van overtuigd bent, dan denk ik dat je nog veel moet leren
Citaat:Ik ben ook nog lang niet uit geleerd!
Sommige paarden, daar zou ik niet op willen stappen, omdat ik simpelweg nóg niet ervaren genoeg ben (zelfkennis)
Ik denk dat het een stukje trots is van de ruiter om te zeggen dat het allemaal aan het paard zou liggen.
[/quote]Citaat:Ik zeg dat de ruiter eens moet gaan luisteren naar het paard.
Sommige paarden acceperen meer dan de ander. Vaak moet je blij zijn met een paard de aangeeft dat
er wat mis gaat (ruiterfout of lichamelijke pijn) Dáár kun je van leren!
pharagirlke schreef:Adil: cheyene klinkt als een heeerlijk dier!