Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:20

MissJ schreef:
Anoukie schreef:
Bovendien, jeetje wat een doodzonde zeg, iemand pakt een pony eens wat harder aan Rolleyes.

Heus, mijn paarden hebben het echt wel eens slechter gehad met mij op hun rug hoor en daar hoef ik dan niet eens een harde hand voor te hebben.

Stukje zelfreflectie zou niet misstaan hoor mensen Knipoog.

Geloof ook niet dat paarden onderling dominatie afstraffen met een aai. Clown

Die bij mij in de wei wel hoor Ja
Zijn altijd lief naar elkaar
bijten nooit, geven nooit een tik, altijd oortjes erop...ik sta nooit met kromme teentjes aan de kant te kijken....

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:20

katiavl schreef:
Hoe pakken jullie dan een probleempaard aan die vanzelf met zijn hoofd tussen de benen loopt? Grondwerk?

Ik zou hem naar beneden toe werken. Weinig teugel vast, maar wel contact houden, anders kropt ie zich al helemaal op. En dan veel drijven/voorwaardshouden, en zorgen dat zijn achterhand onderkomt.

Snap de functie van Katja niet helemaal, is zij het die erop zit? Zo ja, waarom? ( vind ik nog niet duidelijk beschreven, ook niet op pagina 3 ) en wat heeft zij voor ervaring die een ander niet heeft ? Vind dit nl niet echt van kwaliteit eruit zien.
Laatst bijgewerkt door Sisco4life op 04-07-07 14:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:21

runningkawa schreef:
Ik ook
en ga daar ook helemaal in mee Ja

Maar uitzondering bevestigd de regel...
Als het word ik verongelukken of een paard een keer aanpakken...heel gemeen, maar hoef niet lang na te denken Haha!

Nou ik vertrouw op je uitspraak, jij kent de combinatie of situatie beter als ik en ik ben dna wel met je eens met je laatste zin. Het is beter om aan te pakken als verongelukken, dat ben ik met je eens en durf ik volmondig toe te geven Haha!

050206051012

MissJ schreef:
_MelloW_ schreef:
ik zeg net dat wat voor een verhaal er ook aan vast zit ik dit niet de manier vind...

En dan nog iets, is het dan ook nog nodig om de ruiter belachelijk te maken in andere topics?

Ik dacht dat je zonet zei dat je dit hele topic had gelezen? Als dat zo was, dan had je deze opmerking niet gemaakt.

Veel plezier met het teruglezen!

lesilla

Maar als het dier zonder teugelcontact dus vanaf je erop zit naar de borst toe loopt, dan hebben de meeste paarden met dit probleem. En voorwaarts gaan helpt meestal niet dan blijven ze naar onder toe lopen.

Gelood me, had dat toen ook geprobeerd Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door lesilla op 04-07-07 14:23, in het totaal 1 keer bewerkt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:22

Nadya schreef:
Meer dan een ander? Dat maak jij er van, hoor!! Laat ik dat even heel duidelijk stellen.
Je hebt 'dwingen' en 'samen werken'. Dat is een wezenlijk verschil. Moet ik dat uit gaan leggen?

Nadya:

MissJ schreef:
Nadya, ik lees nu constant dat ze de tijd moeten nemen met de pony. Waar maak jij uit op dat dit de snelle weg is dan? Volgens mij nemen Katja en Belker juist uitgebreid de tijd, en is dit geen quick fix van 2x even er doorheen en weer vrolijk verder op de oude weg.

Renske_

SuperPepeijn schreef:
Katja schreef:
Dierenbeul aka wannabee-Anky meldt zich.
Hey, ik had het goed gezien Haha!

Ik ook *LOL*

Heb niet alle blz doorgelezen, maar de 1e uitleg wel, en ik heb dan ook totaal geen moeite met de foto's want de ruiter weet zeer zeker wel wat ze doet!

Mellow

runningkawa schreef:
ik heb je wel gelezen...(alles van af bladzijde 1 zelfs) maar toch heb ik er een hekel aan als mensen zo maar binnen komen vallen....

nu ik de uitleg heb gelezen veranderd er nog niks aan de zaak, blijf bij mijn punt.

ik heb zelf ook op draken van paarden gereden maar dan deed ik het nog niet op deze manier.

maar ja, blijkbaar heeft katja heel veel bereikt, is mooi voor haar echt waar, maar niet mijn stijl...

Anoniem

Als je op een paard stapt is dat tegen natuurlijk, daar zou een knol nooit zelf voor kiezen. Dus ook jij dwingt al denk je misschien zelf dat je dan samen werkt. Ik zeg je alleen maar, wie ben jij dan om een ander met een dominant paard te veroordelen? That's all....

Wat doe jij als je knol je bijt? Of als hij naar je uithaalt, zich losrukt of andere dingen? Geef je hem dan een aaitje toe, ach schatje, mag je niet meer doen?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:23

Quellian schreef:
Ik dacht dat je zonet zei dat je dit hele topic had gelezen? Als dat zo was, dan had je deze opmerking niet gemaakt.

Ik heb het hele topic gelezen. Snap ook niet waarom jij je aangesproken voelt? Koe Ik lees net een opmerking van Mellow in een ander topic, waarin zij o.a. in niet al te fijne bewoordingen dingen over dit topic stelt, en een aardappelzak nog beter zou rijden. Knipoog

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:23

MissJ schreef:
_MelloW_ schreef:
ik zeg net dat wat voor een verhaal er ook aan vast zit ik dit niet de manier vind...

En dan nog iets, is het dan ook nog nodig om de ruiter belachelijk te maken in andere topics?

je bedoeld in het veluwetopic?
daar zeg ik niets anders dan dat ik hier doe hoor....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:24

Het loopt zo langzamerhand uit op een rel hier... Feit blijft dat de foto's niet mooi zijn om naar te kijken. Goed bedoeld of niet. Ik vraag me dan ook af waarom (notabene) een mod zo'n topic start.

*kijkt op lijst gebanden:...is imo lang genoeg* Knipoog

Kan hier ook filmpjes posten van paarden die afgeranseld worden etc. is óók niemand blij mee....

Bets

faye schreef:
Als je op een paard stapt is dat tegen natuurlijk, daar zou een knol nooit zelf voor kiezen. Dus ook jij dwingt al denk je misschien zelf dat je dan samen werkt. Ik zeg je alleen maar, wie ben jij dan om een ander met een dominant paard te veroordelen? That's all....

Wat doe jij als je knol je bijt? Of als hij naar je uithaalt, zich losrukt of andere dingen? Geef je hem dan een aaitje toe, ach schatje, mag je niet meer doen?

Hier heb je een punt inderdaad. Je moet respect af gaan dwingen bij paard. Deze moet respect voor jou krijgen en je niet onderste boven lopen (bij wijze van... )

MissJ

_MelloW_ schreef:

Vind je daar toch echt grover. Knipoog

050206051012

MissJ schreef:
Quellian schreef:

Ik heb het hele topic gelezen. Snap ook niet waarom jij je aangesproken voelt? Koe Ik lees net een opmerking van Mellow in een ander topic, waarin zij o.a. in niet al te fijne bewoordingen dingen over dit topic stelt, en een aardappelzak nog beter zou rijden. Knipoog

Hahaha, niet netjes idd Clown

Maar ik meen me te herinneren dat Belker ook erg denigrerend bezig is geweest. Dus vraag me af waarom een mod wel zou mogen provoceren?

En de Koe mag je daar steken waar je hem hebben wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:25

Bets schreef:
runningkawa schreef:
Ik ook
en ga daar ook helemaal in mee Ja

Maar uitzondering bevestigd de regel...
Als het word ik verongelukken of een paard een keer aanpakken...heel gemeen, maar hoef niet lang na te denken Haha!

Nou ik vertrouw op je uitspraak, jij kent de combinatie of situatie beter als ik en ik ben dna wel met je eens met je laatste zin. Het is beter om aan te pakken als verongelukken, dat ben ik met je eens en durf ik volmondig toe te geven Haha!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het paard in kwestie niet ken
Maar door de jaren heen Katja wel voorbij heb zien komen en ik er op vertrouw dat ze niet harder aanpakt dan op dat moment nodig is.
Zou me anders vies tegen vallen als het anders is Lachen

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:25

katiavl schreef:
Maar als het dier zonder teugelcontact dus vanaf je erop zit naar de borst toe loopt, dan hebben de meeste paarden met dit probleem. En voorwaarts gaan helpt meestal niet dan blijven ze naar onder toe lopen.

Snap het niet helemaal hoor, wie weet volgt er daardoor een blonde opmerking Koe

Een paard loopt niet van nature van zijn kin op zijn borst. Dit kan enkel een reflex zijn van een bijv. verkeerde manier van rijden, of het rijden met een slof die altijd op strak stond. Paard bij mijn oude manege had dat ook, die liep idd uit zichzelf LDR, maar dan alleen met de nek. Hier kan je het paard de schuld niet van geven, enkel de ruiter die het paard tot dit reflex heeft aangezet.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:26

MissJ schreef:
_MelloW_ schreef:

ik las het idd dat ik daar nogal grof was,
heb het ook weg gehaald, is niet netjes van me geweest....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:26

MissJ schreef:
_MelloW_ schreef:

Ik heb pas ondervonden dat voor dergelijke uitspraken mensen ow's krijgen...

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:27

Quellian schreef:
Hahaha, niet netjes idd Clown

Maar ik meen me te herinneren dat Belker ook erg denigrerend bezig is geweest. Dus vraag me af waarom een mod wel zou mogen provoceren?

En de Koe mag je daar steken waar je hem hebben wilt.

Belker's opmerkingen zijn gemaakt voor dit topic geopend werd, wordt hier ook meermalen vermeld. Knipoog Het is maar net wat je provoceren vindt. Ik vind bepaalde reacties gewoon echt helemaal nergens over gaan, helemaal als ze gemaakt worden voor het hele topic inclusief reacties van TS en amazone gelezen zijn, waarin alles rustig en duidelijk uitgelegd wordt. Dan mag je elke mening hebben die je wil, maar wel graag met een beetje wederzijds respect. Lachen

En het krijgt hier blijkbaar een steeds vriendelijkere wending. Clown *LOL*
Laatst bijgewerkt door MissJ op 04-07-07 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:28

Ik heb het hele topic doorgelezen jaja.. Maar zie dat er een aantal keer gevraagd wordt wat hij nou precies dan deed onder het zadel. TS heeft daarna nog wel gereageerd, maar niet op die vraag. Ik ben daar ook wel benieuwd naar.

En voor de mensen die TS en paard kennen is het misschien 'raar' dat er zo gereageerd wordt, maar ik vind net als vele dat het plaatsen van deze rijfoto`s, zonder ook maar enige uitleg erbij, vragen is om een reactie. Want als _frennylover_ of noem een naam deze foto`s geplaats zou hebben, zou er net zo gereageerd zijn, en terecht. Rijtechnisch ziet het er namelijk gewoon niet uit... nodig of niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:29

Sisco4life schreef:
katiavl schreef:

Snap het niet helemaal hoor, wie weet volgt er daardoor een blonde opmerking Koe

Een paard loopt niet van nature van zijn kin op zijn borst. Dit kan enkel een reflex zijn van een bijv. verkeerde manier van rijden, of het rijden met een slof die altijd op strak stond. Paard bij mijn oude manege had dat ook, die liep idd uit zichzelf LDR, maar dan alleen met de nek. Hier kan je het paard de schuld niet van geven, enkel de ruiter die het paard tot dit reflex heeft aangezet.

Dat is niet waar, het kan ook van het paard zelf uitgaan zonder dat er iets mis gegaan is. Elk paard is anders gebouwd he, net als wij mensen...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:29

faye schreef:

Vooral die laatste zin, zegt heel wat over jezelf en over hoe jij blijkbaar over mij denkt. Verward
Het woord 'knol' vind ik ook een denigrerend woord trouwens. Zo noem ik mijn paard in elk geval nooit.
Joh, ga vooral je gang, hoor, en denk vooral wat je denken wilt. Gaaaap
Je snapt de nuance niet tussen 'dwingen' en 'samen werken', dat is dan jouw tekortkoming en ik ga er geen energie meer aan verspillen.
Wel erg jammer voor jou, want samen werken met je paard is zo wat het mooiste wat er is.

Ik haak af, ik heb andere (veel leukere) dingen te doen. Dit is toch een eeuwige welles-nietes discussie.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:31

MissJ schreef:
Belker's opmerkingen zijn gemaakt voor dit topic geopend werd, wordt hier ook meermalen vermeld. Knipoog Het is maar net wat je provoceren vindt. Ik vind bepaalde reacties gewoon echt helemaal nergens over gaan, helemaal als ze gemaakt worden voor het hele topic inclusief reacties van TS en amazone gelezen zijn, waarin alles rustig en duidelijk uitgelegd wordt. Dan mag je elke mening hebben die je wil, maar wel graag met een beetje wederzijds respect. Lachen

Sommige mensen zijn 'kommuuniekaatief' misschien niet zo heel sterk en nee, aan oneliners heeft niemand iets. Maar waarom dan niet gewoon negeren i.p.v. overal op te gaan hakken? Leven en laten leven, tips eruit halen waar je eventueel interesse in hebt en voor de rest denken '....'.

Dit is -helaas- een consequentie van een HAW topic en vaak wordt er erg hard gehakt, ik vind het knap hoe Belker en Katja ermee omgaan, want ik had hoogstpersoonlijk vingertjes gehakt.

Maar goed, anderzijds zijn er ook mensen die hun opmerkingen wél onderbouwen, die mogen imo ook een normale reactie krijgen i.p.v. alleen 'penny'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:31

Ik zie nergens jouw naam Nadya, dus maak je zelf niet belangrijker dan je bent. Dit was in het algmeen Knipoog

Maak jij je verder maar geen zorgen over de samenwerking met mijn paarden, die is prima Ja Ik heb alleen goddank wel het vermogen verder te kijken dan mijn eigen wereldje...
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-07-07 14:32, in het totaal 1 keer bewerkt