Praten tegen je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deleted

Re: Praten tegen je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-07 15:01

ik praat ook wel eens tegen mijn paard hoor,
en als iemand het er niet mee eens is gaat ie maar ergens anders rijden! Bloos

jammerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 11:46

ik praat ook tegen mn paard. hij reageert er wel op dus het is wel effectief.

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 18:43

als je boos klinkt begrijpt je paard dat wel echter je moet wel rekening houden met een ander vind ik . Ik gebruik zelf veel mijn stem omdat mijn paard daar goed op reageerd, maar schreeuwen helpt vaak weer niet.

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:24

Ik praat altijd tegen mn paard als ik naar hem toe ga soms lekker onder het rijden niks mis mee. Lachen

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:35

Ik babbel er ook vaak rustig op los en ja, ik schreeuw ook wel eens. Als ze rotweg loopt te donderen ofzo. Een schreeuw heeft bij 10x meer effect dan een tik of iets dergelijks.
Net zoals rustig praten haar kalmeert wanneer nodig.
Ik vind het eigenlijk de normaalste zaak van de wereld.

gwnashleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 10:42

ik praat wel tegen mijn paard,
hij begrijpt je namelijk wel,aan de toon hoe je iets zegt kan je paard er wel wat van op maken.

Loowis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:02

__Robijn__ schreef:
ik weet niet of het hier goed staat, anders sorry Bloos

Ik word zo moe van mensen die onder het rijden maar tegen hun paard aan het praten zijn, maar het irritante is, ze hebben het zelf niet door en hun paard verstaat ze niet. Hoor je weer iemand zeggen " als je nu niet ophoud!!!!" ja dat paard begrijpt dat niet ? mensen die maar lopen te schreeuwen tegen hun paard, niet normaal soms. Het praten is dan niet zozeer verkeerd, als je het zachtjes doet. Maar dat schreeuwen is zo vervelend. De paarden begrijpen het toch niet. keihard schreeuwen dat iedereen het kan horen! mijn paard word er helemaal opgefokt van Ach gut

wat vinden jullie daarvan ?

edit; even tekst aangepast

tuurlijk verstaat je paard je niet en schreeuwen enzo vind ik ook raar.
Maar als je boos bnt en je roept: Hee! ofzo snaptie wel dat je boos bent. En een paard
vind het vaak wel fijn als er tegen hem gepraat word Lachen

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 14:10

Ik praat ook tegen mijn paard , Tong uitsteken
Bijv. als hij iets eng vind en hij gaat er braaf langs zeg ik "Braaf"
en als ik klaar ben met rijden : "wil je snoepje "
of als ik boos ben als hij loopt te slaan ofzoo maak ik mijn stem heel zwaar en zeg "nee"
Ze kunnen dan niet verstaan wat je zegt maar de toon hoe jij iets tegen je paard zegt begrijpen ze wel.
of als ik verdrietig ben ga ik bij mijn paard in de stal zitten en dan uithuilen en zachtjes mijn problemen fluisteren . Ze praten dan wel niet terug maar ze zeggen "gellukig " ook niet van noujaa dat slaat ook nergens op .
ze zijn er gewoon voor je Cool Pling

Lauraketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 21:33

Ik ga niet onder het rijden tegen mijn pensionpaard praten, ze spreekt namelijk frans Clown (franstalige manege). Het zou best wel grappig zijn als je me zo in het frans hoort tetteren Tong uitsteken , niet dat ik het niet kan...Verrevan zelfs . Ik denk dat sommige mensen wel heel hun leven aan hun paardjes toevertrouwen omdat zij geen commentaar hebben en ze gaan ook niet zeggen van : "nou ben ik je gezever beu!" Misschien kan dat van pas komen he Knipoog

kiss_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:54

Ze weten misschien wel niet,wat je zegt.
Maar aan de klanken horen ze wel of je boos,blij,verdrietig bent!
Ze snappen het wel.

Ik praat ook tegen me pony,maar dat is meer fluisteren.
Schreeuwen nee dat vind ik inderdaad ook niets!

hansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:21

Tijdens het rijden praat ik niet zoveel tegen mijn paard. Wel belonen met mijn stem, of straffen met mijn stem, maar anders niet eigenlijk.

Maaaaaaarrrrrrr, als ik gewoon bezig ben met mijn paard, bijvoorbeeld poetsen, wassen, betuttelen Clown , dan doe vertel ik meestal lange verhalen. Over vanalles en niets. Ik kan dat heeeeel lang volhouden. En of dat dan andere mensen frustreerd of niet, kan mij eigenlijk niet veel schelen. Ik vertel mijn verhaal en mijn paard (doet alsof Haha! ) ze luistert.

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 12:24

ik praat wel tegen het paard waar ik op rijd. de woorden worden mischien niet begrepen maar de toon waarop je praat wel.. en als je echt boos bent dan merkt een paard dat je goed kent dat echt wel:). en beloningen met stem vind ik zelf juist goed^^

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:09

Ik praat wel. Bij sommige paarden merk je juist wel goed dat ze erop reageren maar andere paarden helemaal niet.
Dat heb ik weer gemerkt op de manege, maar ik denk dat een eigen paard wel sneller op jou stem reageert.

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:17

__Robijn__ schreef:
ik weet niet of het hier goed staat, anders sorry Bloos

Ik word zo moe van mensen die onder het rijden maar tegen hun paard aan het praten zijn, maar het irritante is, ze hebben het zelf niet door en hun paard verstaat ze niet. Hoor je weer iemand zeggen " als je nu niet ophoud!!!!" ja dat paard begrijpt dat niet ? mensen die maar lopen te schreeuwen tegen hun paard, niet normaal soms. Het praten is dan niet zozeer verkeerd, als je het zachtjes doet. Maar dat schreeuwen is zo vervelend. De paarden begrijpen het toch niet. keihard schreeuwen dat iedereen het kan horen! mijn paard word er helemaal opgefokt van Ach gut

wat vinden jullie daarvan ?

edit; even tekst aangepast

Deels ben ik het met je eens dat het onzin is. En schreeuwen tegen je paard is alleen een uiting van je eigen frustratie en je paard wordt er alleen dwarser (lees angstiger) van.
Maar ja, ook ik heb er wel een foeterend opgezeten als het weer niet eens ging zoals het moest.
Bij alle sporten heb je dat wel, alleen nu zeg je het tegen iemand.
Wat wel werkt is het braaf praten tegen je paard. Als mijn lieve 3 jarige (nu net 2 maand onder het zadel) uitbreekt op de volte en ik zeg in de volgende bocht dat ze braaf is, dan loopt ze super over de volte... dus praten werkt wel..soms

DancylOver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:30

Ik praat altijd tegen me paard met poetsen,rijden,longeren altijd! Pling
Ook vaak als ik over de weg ga en ze vind iets eng stel ik haar gerust met me stem.
En met rijden ook als ze iets goed doet praat ik tegen haar meestal zeg ik dan Goed zo braaf meisje! Haha!
Soms zeg ik wel is Dancyy! en dan weet ze het weer hoor dan waarschuw ik haar alleen even! Schijnheilig *LOL*

PienZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:38

Ik kan dan nog wel niet rijden omdat hij nog maar 2.5 is maar vanaf dag 1 praat ik tegen hem en geloof me dat hij dat echt wel begrijpt het is niet zozeer wat je zegt maar op welke toon. Ik vind schreeuwen wel overdreven maar praten vind ik heel goed.

conDios

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 18:38

Ik praat eigenlijk altijd tegen mijn paard...
Ze is nog maar 3 jaar en moet alles nog leren, en als ze iets goed oppikt prijs ik haar de hemel in..
En soms vind ze dingen nog wel eens spannend en dan helpt het zeker als ik rustig tegen haar praat..
Ik vind het belangrijk om Zelda gerust te stellen en ik zal dat ook altijd blijven doen..

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:02

ik praat ook tegen mn paard..
Zeker omdat ie wat lui is ben ik m nu met t longeren de stemhulpen goed aant leren dat ik dat met t rijden weer kan gebruiken. en t paard reageert er erg goed op.

LiesEntimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 11:12

Ha ik praat altijd, dat is een hobby van me.

als ik echt boos ben omdat hij echt mij in de zeik neemt. En ik geef een een brul heeft het dek ik meer effect om mezelf iets sterker te maken dan dat hij er iets mee kan...