Paard inrijden zonder cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ies_

Re: Paard inrijden zonder cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:36

Met het inrijden is het wel zo verstandig om een cap te dragen (met gewoon rijden ook). Maar het is en blijft je eigen keus. Ik draag ook eigenlijk bijna nooit een cap, het is dat je hem verplicht moet dragen op de manege, maar bij de eigen paarden draag ik eigenlijk nooit een cap. Als iets nieuw is of ik ga iets doen wat ik nog nooit gedaan heb, draag ik wél een cap. Gewoon voor de zekerheid. Met het inrijden weetje nog niet of het paard iets kan doen. Bij je paard waar je al langer op rijd voel je dat toch beter aan, als je dan valt en je draagt geen cap, spreek ik wel van gewoon 'geen geluk' dat dat nou net moest gebeuren. Ook vind ik het een beetje onnozel dat sommige topic's vaarwel kunnen zeggen omdat er mensen zijn die maar blijven door 'zeuren' over de cap. Ik vind het ook eigen keus en soms is het een domme keus maar soms gaat het net als met cap. Ik snap dus ook niet waarom mensen hun tijd nog verspillen en topic's verzieken door toch maar door te gaan. Bij sommige mensen zit het er nou niet in om een cap te dragen. En dat is hun keus, daar heeft bokt niks over te zeggen.
Laatst bijgewerkt door Ies_ op 01-03-07 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Prinslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:36

Of je nu Z licht of what ever rijd, iedereen kan vallen. Hoeft niet eens de schuld te zijn van het paard! Een paard wat voor 100% te vertrouwen is, kan ook schrikken van onverwachte geluiden. Of als die struikelt of wat ook maar!

Ik heb het zelf meegemaakt; paard was super lief, 100% verkeersmak zou geen stap verkeerd zeggen. Ik reed ik het water, in draf, en mn beugel brak (ja echt mn beugel Wow! ) en daar ging ik hoor!! Toen viel ik dus in het water, dat deed gelukkig geen pijn, maar toch. Ik rij nu op een ander paard wel met cap, maar zal het ook niet altijd doen hoor. Mij hoor je niet zeggen dat ik NOOIT zonder cap op een paard zal gaan zitten. Want dat doe ik rustig. Maar zeker bij risico vollere situaties als; inrijden, springen, buitenrit zal ik hem zowieso wel op doen! Maar probeer gewoon altijd braaf met rijden een cappie op te zetten Clown Het is niet alles, maar wel het veiligst.

Een ongeluk zit in een klein hoekje! Daar komt iedereen vroeg of laat toch wel achter Lachen

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:55

__Matt__ schreef:
Goofy44
De meeste ongelukken gebeuren op een paard dat je kent en vertrouwt.

En zijn ook nog hoofdletsels, dus...

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:58

Like_peres schreef:
iemand op stal had cap op en was gevallen cap was helemaal uit elkaar,
Dus het zijn niet echt allemaal super cap's .

Beter de cap kapot dan je hoofd...
En volgens mij hoeft het niks over de kwaliteit van een cap te zeggen als die kapot breekt tijdens een val; als je maar hard genoeg op je hoofd belandt zal zo'n ding altijd wel kapot gaan. Dan is het tenminste meteen duidelijk dat je een nieuwe moet kopen.

Elynkwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:59

Het is inderdaad niet slim !

Je kunt soms op onverwachte momenten erg lelijk vallen !

Ik rijd liever met cap.

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:01

Op zich vind ik het dragen van een cap een eigen keuze (en reuze stom als je het niet doet Haha! ).
Ik vind alleen niet dat de gevolgen alleen voor jezelf zijn.
Wat denk je van degene die eerste hulp moet verlenen?
Of de chirurg die je schedebasisfractuur moet proberen te zetten?

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:11

Die worden ervoor betaald, op zich Tong uitsteken

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:12

Moeten ze toch zelf weten... Jammer van je hoofd als je valt, maar eigen schuld. Zelf zou ik eht nooit doen.

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:13

De chirurg wel en goed ook Haha!
Maar degene die toevallig ook bij jou in de bak aan het rijden is en je hersens van de bakrand kan schrapen niet...

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 03:42

Liveyourlife schreef:
De chirurg wel en goed ook Haha!
Maar degene die toevallig ook bij jou in de bak aan het rijden is en je hersens van de bakrand kan schrapen niet...

Kan ook wanneer je van een stenen trap naar beneden klettert,als je al met zo'n gedachte op je paard gaat zitten kun je beter stoppen.

Liveyourlife

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 09:35

[/quote]
Kan ook wanneer je van een stenen trap naar beneden klettert,als je al met zo'n gedachte op je paard gaat zitten kun je beter stoppen.[/quote]

Weet niet waar je die wijsheid vandaag haalt Knipoog Maar je gaat toch ook niet op een motor zitten xonder helm? Of doe je dat wel omdat je toch ook van de stoeprand kan vallen? Verward

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:02

En daar gaan we weer........
Het topic gaat toch over een jong paard inrijden met cap????Of zonder cap??? Hoe je het ook opvat.

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:25

ik heb eigenlijk altijd mijn cap op,, ook op brave paarden waarvan je niks geks verwacht. ook die schrikken weleens..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:28

Ik heb vorige week een cap gezien van een clubgenoot die was gevallen.
Hele casco cap doormidden, de onderkant en bovenkant kon je zo van elkaar af halen.
Ze heeft er een hersenschudding aan over gehouden, maar als ze die cap niet op had gehad was het veel erger geweest.......
Misschien moeten mensen eerst zelf voelen voordat ze willen geloven, maar ik vind mensen zonder cap heel erg dom.

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:30

Ik ben 15 en mij hebben ze weleens verteld dat als ik buitenrijd (ik rij bijna altijd zonder cap) dat ik dan als de politie mij ziet een boete krijg omdat ik nog geen 18 ben en dat dus boven de 18 zelf mag weten of je een cap op hebt Is dit echt zo of is dat gewoon een fabel om mij met cap te zien?

Inrijden en op verplichte dingen doe ik wel een cap op of als ik het paard niet helemaal vertrouw ofzo en ja eigenlijk zou het slimmer zijn mijn cap altijd te dragen maar ik vind dat ding zo vreselijk zitten

en natuurlijk schrikken brave paarden ook weleens maar dan meoten ze een LEKKER zittende cap maken:P maar die zullen er bij mij wel niet zijn

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 14:33

Volgens mij zitten die Harry`s Horse cappen wel goed toch? En anders is het een kwestie van wennen!

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:19

Ze jeuken zo en zeker in de zomer Boos!

Eigenlijk is het natuurlijk harstikke fout en moet ik m op hebben maar ik vind ze zoo vreselijk zitten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:45

Naja het is nu winter he? Lekker warm hoor, met wind en regen!

xNatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 15:51

Het is natuurlijk altijd wel is gevaarlijk, maar ja het is hun eigen verantwoordelijk heid en als ze zonder cap willen , is hun zaak Knipoog

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 16:57

Nelleke1 schreef:
Ze jeuken zo en zeker in de zomer Boos!

Eigenlijk is het natuurlijk harstikke fout en moet ik m op hebben maar ik vind ze zoo vreselijk zitten

Moet je er een kopen met 'tochtgaten'. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat je, als je goed zoekt, geen lekker zittende cap kunt vinden. Zeker niet als je voor de wat minder traditionele uitvoeringen gaat; die zijn heel erg licht en goed geventileerd.

Zeggen jouw ouders er niets van dat je zonder cap rijdt? Mijn ouders hadden mij denk ik van het paard gesleurd als ik dat had gedaan toen ik nog minderjarig was. (Denk nu niet dat ik vanaf m'n 18e ineens wel zonder cap ben gaan rijden, want mijn krijg je niet op een paard zonder. Ik heb maar één stel hersenen, en daar ben ik zuinig op Knipoog .)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:09

ik ga binnekort mijn jonge merrie inrijden en ik draag echt een cap en ook een bodyprotector. Ik vind het stom als je het niet doet. De eerste tijd na het inrijden hou ik de cap op en de bodyprotector waarschijnlijk ook. Het is mischien overdreven maar ik wil nog heel wat jaartje met mijn merrie verder en dat lukt niet als ik hoofd/nek of rugeletsel heb. Met mijn andere merries rijd ik soms even zonder cap maar dan alleen even in de bak en niet als ik echt aan het werk ga.

Ja een cap jeukt in de zomer maar dat is geweninng en kan je tegengaan met een cap met tochtgaten.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:15

Ik heb mijn pony nog niet zo lang. Ik ben er vanmiddag helaas afgevallen. Ik was blij dat ik m'n cap ophad, want de achterkant van m'n hoofd kwam aardig hard op de grond. Gewoon altijd een cap opdoen, hoe braaf ze ook zijn. Het zijn en blijven dieren.

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 17:31

saroanda schreef:
Ik heb mijn pony nog niet zo lang. Ik ben er vanmiddag helaas afgevallen. Ik was blij dat ik m'n cap ophad, want de achterkant van m'n hoofd kwam aardig hard op de grond. Gewoon altijd een cap opdoen, hoe braaf ze ook zijn. Het zijn en blijven dieren.

Kijk dat is nou een typisch voorbeeld!!!!
Goed dat je een cap ophad!

Horsie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 23:22

eigen keus maar ik zou het zelf niet doen ik val bijna nooit Haha!

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:42

Het is wel een eigen keuze, maar ik vind het niet zo slim. Er kan altijd wat gebeuren Clown