Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suleilitha schreef:Heeeeeeeeeeeeee Dirkje, ja dat klopt, kan ook een been zijn wat er binnenstebuiten achterstevoren aanzit trouwens
KiWiKo schreef:als je het paard niet de schuld wil geven wel ja![]()
![]()
![]()
of vind jij dingen het paard zijn schuld????? kan hoor, alleen deel ik je mening dan niet
KiWiKo schreef:nee het is altijd de schuld van de mens.......... wij kunnen de gevolgen van onze acties overzien...... peerd niet
KiWiKo schreef:Dirkje25 schreef:
Maar ik kan me nog een post van jouw herinneren waarin je schrijft dat je het gebruikt om jonge paarden "trailermak" te maken. Of herinner me ik dat niet goed ? Dat is toch geen noodgeval zoals omschreven ?
heeei.......... billen bloot
[RT-D] Buitenrijden met Sedalin?![]()
![]()
en veulens die ik moet vervoeren doe ik ook graag platspuiten........
. Maar bij een volwassene noem ik dat liegen. En op dat moment verliest iemand bij mij zijn geloofwaardigheid.
hoe grappig of leuk het geen hij of zij ook schrijft. En daarbij doet het ineens niet meer ter zake of ik het inhoudelijk met die persooon eens ben of niet.
wij mensen brengen het paard in die positie........KiWiKo schreef:dat is geen onzinwij mensen brengen het paard in die positie........
doen ze niet vrijwillig.
dus wij mensen zijn verantwoordelijk, en als wij in onze verantwoordelijkheid een inschattingsfout maken, dan zijn wij fout...... het paard in iedergeval niet......
of zie jij het als het fout van het paard?
Dirkje25 schreef:KiWiKo schreef:dat is geen onzinwij mensen brengen het paard in die positie........
doen ze niet vrijwillig.
dus wij mensen zijn verantwoordelijk, en als wij in onze verantwoordelijkheid een inschattingsfout maken, dan zijn wij fout...... het paard in iedergeval niet......
of zie jij het als het fout van het paard?
idd wij zijn ten alle tijden verantwoordelijk maar niet altijd de schuldige.
KiWiKo schreef:heeee hallooo jongedame![]()
![]()
ik weet niet hoe selectief je leest, maar zoals je kan teruglezen op bijna elke pagina........ zie je dat ik ook wel eens tekort komen dan is dat mijn fout!!!
maargoed, ik wil maar een antwoord van je......... is het ruiterfout of is het de fout van het paard..........
KiWiKo schreef:heeee hallooo jongedame![]()
![]()
ik weet niet hoe selectief je leest, maar zoals je kan teruglezen op bijna elke pagina........ zie je dat ik ook wel eens tekort komen dan is dat mijn fout!!!
maargoed, ik wil maar een antwoord van je......... is het ruiterfout of is het de fout van het paard..........
MamboBeach schreef:KiWiKo schreef:heeee hallooo jongedame![]()
![]()
Tuurlijk maken we fouten, jij, ik, iedereen.
Is het makkelijker dan voor jou om te roepen dat alles ruiterfout is en zo je fout toe te geven en dat alles dan kan?
Wat ik duidelijk wil maken is dat niet alles per definitie de fout van de ruiter of het paard is.
Er komen wel eens zaken aan de orde die zich bevinden in een grijs gebied, waar zowel ruiter noch paard schuldig aan is.
Een grijs gebied...
Niet alles is een fout, als we geen fouten willen maken omwille van het paard moeten we er maar niet meer op stappen, want iedereen maakt dan ook iedere dag fouten tijdens het rijden.
Mijn vraag aan jou is KiWiKo, wat wil je bereiken met deze stelling?

MamboBeach schreef:\KiWiKo schreef:heeee hallooo jongedame![]()
![]()
Tuurlijk maken we fouten, jij, ik, iedereen.
Is het makkelijker dan voor jou om te roepen dat alles ruiterfout is en zo je fout toe te geven en dat alles dan kan?
Wat ik duidelijk wil maken is dat niet alles per definitie de fout van de ruiter of het paard is.
Er komen wel eens zaken aan de orde die zich bevinden in een grijs gebied, waar zowel ruiter noch paard schuldig aan is.
Een grijs gebied...
Niet alles is een fout, als we geen fouten willen maken omwille van het paard moeten we er maar niet meer op stappen, want iedereen maakt dan ook iedere dag fouten tijdens het rijden.
Mijn vraag aan jou is KiWiKo, wat wil je bereiken met deze stelling?
volgens mij zeg ik met een stelling hoe IK erover denk
KiWiKo schreef:de factor overige kan je uitsluiten........... het is jij en je paard
Dirkje25 schreef:KiWiKo schreef:de factor overige kan je uitsluiten........... het is jij en je paard
Dus als er een f16 met een snelheid van 2000 km per uur over jouw hoofd vliegt en jouw paard schrikt daarvan dan is het jouw schuld dat er iets gebeurt. Schiet nou toch op man ( vrouw) dat kun je toch niet in alle ernst menen. Hoe had jij in hemelsnaam je paard of jezelf daar op voor kunnen bereiden.
KiWiKo schreef:ja .............. jij hebt ten alle tijden je paard onder controle te houden.......... al zou de wereld instorten.......
ik weet niet of ik handig genoeg had geweest, waarschijnlijk niet...... maar dan is het nog mijn fout