Dat is best hard werken om dat leniger en gevoeliger te krijgen.
Vind ook dat we moeten kunnen lachen, hoor.
Tuuuuurlijk!!!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

suleilitha schreef:Natuurlijk kunnen we lachen, waarom ook niet...
Lott, mijn peerd heeft ook nog wel eens de neiging om vooral voor de kar, met de kin op de borst te gaan lopen (Fries, trouwens)
De meninstructeur zegt dat één van de oorzaken zijn mega-lenige hals is, menig paard krijgt dit niet voor elkaar. Hij wordt met erg weinig druk gereden, overigens.
Ibalia schreef:Nou bedankt, ik al het nodig hebben, net als een valiumpje en een borrel of 2,3![]()
Ik heb een vriendin die nergens bang voor is en er alleen bijna afgevallen is omdat Takitta een bokje maakte en zij de slappe lach kreeg (en ik een rolkur eh..beroerte..Lolkur,,ik weet het niet meer)

Ibalia schreef:suleilitha schreef:Natuurlijk kunnen we lachen, waarom ook niet...
Lott, mijn peerd heeft ook nog wel eens de neiging om vooral voor de kar, met de kin op de borst te gaan lopen (Fries, trouwens)
De meninstructeur zegt dat één van de oorzaken zijn mega-lenige hals is, menig paard krijgt dit niet voor elkaar. Hij wordt met erg weinig druk gereden, overigens.
Wat doe je eraan??

sjaantje schreef:Succes Ibalia met zo'n oudere merrie, ik rij dr ook eentje die pas op dr 8e aan t werk moest, kan je vertellen, maakt t niet makkelijker
Arabesk schreef:Da's nog eens een hele andere tijdlijn dan het gemiddelde dressuurpaard in NL.
3 jaar inrijden uitbrengen op wedstrijden, met 10 komt ie al richting z'n pensioen en met 16 zijn ze uitgerangeerd. Niemand koopt nog een dressuurpaard van 18 jaar, ja om mee te fokken hooguit of als recreatiepaard. Met 18 is een paard van de klassieke dressuurscholen juist in de bloei van z'n leven.
Goh da's de helft van de leeftijd van de paarden in de klassieke dressuur, hebben we iets gemist onderweg met z'n allen of zijn we totaal verkeerd bezig?