Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Quellian schreef:[Als mijn paarden een dag geen zin hebben; prima! Ga je lekker weer naar stal of de wei op, morgen weer een dag. En ja, ik krijg hier héle fijne en meewerkende paarden mee. En ook ik heb duidelijk grenzen moeten stellen, maar op basis van respect en niet op basis van dwang.
_MelloW_ schreef:Quellian schreef:Respect Faye, wederzijds respect.
Ik zie veel dat paarden als gebruiksmiddel worden gehouden, want 'het is mijn hobby, dus hij moet doen wat ik zeg'. Zo fout...
Als mijn paarden een dag geen zin hebben; prima! Ga je lekker weer naar stal of de wei op, morgen weer een dag. En ja, ik krijg hier héle fijne en meewerkende paarden mee. En ook ik heb duidelijk grenzen moeten stellen, maar op basis van respect en niet op basis van dwang.
amen!!!!!!!!
die van mij staat soms wel een week stil omdat ie niet zo happy is dan (eczeem) dan laat ik hem lekker staan.
word het paard hier beter van vraag ik me dan af?
Lobke_ schreef:worden jullie nou nooit gek van jullie zelf??
al dat topic,tijd en energie verspilling
om een stom welles, nietus
ik word er in iedergeval kotsmisselijk van haha
maar goed ieder in zijn eige waarden,
maar ik weet in iedergeval wel dat ik nooit fotos ga plaatsen van me paard wanneer het er niet
meer dan perfect uitziet
en ik hou me nog steeds bij me punt dat ik benieuwd ben naar volgende fotos van over een tijdje
Quellian schreef:Respect Faye, wederzijds respect.
Ik zie veel dat paarden als gebruiksmiddel worden gehouden, want 'het is mijn hobby, dus hij moet doen wat ik zeg'. Zo fout...
Als mijn paarden een dag geen zin hebben; prima! Ga je lekker weer naar stal of de wei op, morgen weer een dag. En ja, ik krijg hier héle fijne en meewerkende paarden mee. En ook ik heb duidelijk grenzen moeten stellen, maar op basis van respect en niet op basis van dwang.
Bets schreef:Quellian schreef:[Als mijn paarden een dag geen zin hebben; prima! Ga je lekker weer naar stal of de wei op, morgen weer een dag. En ja, ik krijg hier héle fijne en meewerkende paarden mee. En ook ik heb duidelijk grenzen moeten stellen, maar op basis van respect en niet op basis van dwang.
Dit vind ik hele mooie uitspraak
MissJ schreef:Dit vind ik ook weer zoiets. Als belker geen respect voor haar pony had, zou ze hem dan al houden vanaf veulentijd? Ondanks alle problemen die ze met hem gehad heeft? Lijkt me niet. Als het een gebruiksmiddel was, was hij wel verkocht of in de worst gegaan bij tegenslag. Beetje respect naar de eigenaar en de TS zou niet verkeerd zijn.
MissJ schreef:Dit vind ik ook weer zoiets. Als belker geen respect voor haar pony had, zou ze hem dan al houden vanaf veulentijd? Ondanks alle problemen die ze met hem gehad heeft? Lijkt me niet. Als het een gebruiksmiddel was, was hij wel verkocht of in de worst gegaan bij tegenslag. Beetje respect naar de eigenaar en de TS zou niet verkeerd zijn.
_MelloW_ schreef:maar door een dwingende manier jaag je ze in mijn ogen juist tegen je harnas in....
aanpakken, best, maar doe het dan wel eerlijk...
wanneer het beestje goed zijn best doet, belonen, wanneer hij iets verkeerd doet, aanpakken.
maar ik zie hier op de foto's (wat momentopnamen zijn) iemand die vrij hard is (handhouding).
Fitzroy schreef:Ben ik heel erg als mij bij de eerste aanblik alleen de combinatie opviel die niet helemaal top is
Maar ik ben het met een aantal mensen eens dat Katja en Belker dit soort reacties hadden kunnen verwachten.
Het zou mijn keuze niet geweest zijn om dit op een forum als Bokt te plaatsen.
MissJ schreef:_MelloW_ schreef:maar door een dwingende manier jaag je ze in mijn ogen juist tegen je harnas in....
aanpakken, best, maar doe het dan wel eerlijk...
wanneer het beestje goed zijn best doet, belonen, wanneer hij iets verkeerd doet, aanpakken.
maar ik zie hier op de foto's (wat momentopnamen zijn) iemand die vrij hard is (handhouding).
Heb jij alle reacties van Katja en Belker gelezen? Waarom ze hem nu zo aanpakken?
Quellian schreef:Ik noemde niet de naam Belker, had het over omgang met paarden in het algemeen.
Dus eerst goed lezen voor je beschuldigingen maakt
En weet je? Nu het er toch voor staat: nee, ik vind deze foto's niet van respect tegenover een paard getuigen
runningkawa schreef:Fijn..die mensen die een topic eerst doorlezen..![]()
runningkawa schreef:Fijn..die mensen die een topic eerst doorlezen..![]()
Anoukie schreef:Bovendien, jeetje wat een doodzonde zeg, iemand pakt een pony eens wat harder aan.
Heus, mijn paarden hebben het echt wel eens slechter gehad met mij op hun rug hoor en daar hoef ik dan niet eens een harde hand voor te hebben.
Stukje zelfreflectie zou niet misstaan hoor mensen.
_MelloW_ schreef:runningkawa schreef:Fijn..die mensen die een topic eerst doorlezen..![]()
ik zeg net dat wat voor een verhaal er ook aan vast zit ik dit niet de manier vind...
faye schreef:Nadaya, als jij op e paard stapt dwing je hem ook tot iets onnatuurlijks. Waarom ben jij dan meer dan een ander? Uiteindelijk dwingen we onze dieren allemaal tot iets, namelijk aanpassing.
_MelloW_ schreef:ik zeg net dat wat voor een verhaal er ook aan vast zit ik dit niet de manier vind...