Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ziezoziezo22 schreef:Ergens in het topic zag ik ook een plaatje van piaffe passage of in 1 vd filmpjes.
Je ziet dan een Spaans type paard vergeleken word met ern kwpn type.
Een Spaans type is juist heel goed in verzameling die kunnen veel meer zitten .
Een kwpn die heel lang is en wat hoger in het kruis zal nooit het zelfde plaatje krijgen maar zit misschien voor zijn doen wel net zo veel.
Veronica2 schreef:Er komt hier en daar langs dat een paard zijn voorbeen niet naar voren kan bewegen als hij te rond is ingesteld en dit doet me steeds denken aan een foto van Anky die aan het losrijden is op een OS of ander groot kampioenschap en op die foto is goed te zien dat het wel samen kan gaan op dat moment met die amazone en dat paard. Het is me niet gelukt om de foto te vinden en dat vind ik jammer.
Manubres, mij is een beetje bijgebleven dat jij dus vindt dat je een paard op lengte moet rijden. Maar hoe vind jij dan dat je naar verzameling moet werken? Je kan immers niet eeuwig op lengte blijvenf in een lage lijn.
996981 schreef:ziezoziezo22 schreef:Ergens in het topic zag ik ook een plaatje van piaffe passage of in 1 vd filmpjes.
Je ziet dan een Spaans type paard vergeleken word met ern kwpn type.
Een Spaans type is juist heel goed in verzameling die kunnen veel meer zitten .
Een kwpn die heel lang is en wat hoger in het kruis zal nooit het zelfde plaatje krijgen maar zit misschien voor zijn doen wel net zo veel.
Oefeningen waar de kpwn’ers beter in zijn, appuyementen bijvoorbeeld, worden nooit op die manier vergeleken door die groep. Bijzonder is dat
Babootje schreef:Anky is wel van het hand zonder been -been zonder hand principe; de eerste in mijn herinnering die het zo uitlegde op een clinic.
Babootje schreef:Het principe is dat je geen drijvende hulp geeft tegelijk met een hulp waarop het paard moet terugkomen. Maar na elkaar. *edit* wat Elisa al zegt.
Suzanne F. schreef:Babootje schreef:Het principe is dat je geen drijvende hulp geeft tegelijk met een hulp waarop het paard moet terugkomen. Maar na elkaar. *edit* wat Elisa al zegt.
Hm ja maar hulpen werken samen. Ik rijd/reed met verschillende soorten beenhulpen. Net als er verschillende soorten zithulpen en teugelhulpen zijn. Echt drijven en dan tegenhouden is niet oké natuurlijk en heel verwarrend voor het paard. Dat is nooit goed. Maar bij het opvangen wil je het achterbeen actief houden. Dan heb ik niet mijn been eraf maar aangesloten. Niet drijvend maar wel onderhoudend. Ik vang op met mijn zit, been aangesloten houden en dan hand kort sluiten.
Suzanne F. schreef:Babootje schreef:Het principe is dat je geen drijvende hulp geeft tegelijk met een hulp waarop het paard moet terugkomen. Maar na elkaar. *edit* wat Elisa al zegt.
Hm ja maar hulpen werken samen. Ik rijd/reed met verschillende soorten beenhulpen. Net als er verschillende soorten zithulpen en teugelhulpen zijn. Echt drijven en dan tegenhouden is niet oké natuurlijk en heel verwarrend voor het paard. Dat is nooit goed. Maar bij het opvangen wil je het achterbeen actief houden. Dan heb ik niet mijn been eraf maar aangesloten. Niet drijvend maar wel onderhoudend. Ik vang op met mijn zit, been aangesloten houden en dan hand kort sluiten.