Tja... Dan mag je M starten maar ik rijd bitloos. En nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:29

Sizzle schreef:
Zonder geld of vervoer kom je ook met bit nergens hoor :D

Waarom vind men trouwens HC starten geldverspilling?
Je wint toch bijna nergens prijzengeld in Nederland?
Dan mis je alleen punten, maar als je paard goed voor elkaar is dan ben je na 4-5 wedstrijden sowieso de klasse weer uit.
Als je nu HC M1 bitloos zou rijden tot je echt makkelijk over 190 punten rijdt dan is dat gewoon een voorbereiding voor als het dadelijk wel mag en vlieg je meteen door de M2 in.

Het komt er uiteindelijk heus wel door. Gewoon actiever naar ledenvergaderingen, enquetes doorvoeren, evenementen organiseren (denk aan het initiatief pony wedstrijden voor volwassenen), bokt clinics bij top instructeurs etc. Vooral niet vergeten om bladen als de hoefslag te informeren en een goede fotograaf mee te nemen.

Ik vind het gewoon net als bij kinderen: bewijs maar dat je het echt graag wilt en dan praten we nog eens <<)

Hoeveel meer advies wil men krijgen dan het hierboven staande? Verenig je, ga veel starten (desnoods HC) en rijdt super punten met velen, uiteindelijk zal de KNHS niet meer om jullie heen kunnen.

Al wil het natuurlijk niet zeggen, dat al je bitloos start, het paard ook bitloos is opgeleid ;)

Mungbean

Re: Tja... Dan mag je M starten maar ik rijd bitloos. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:54

Maakt toch niet uit hoe het opgeleidt is?
Misschien zijn er ook wel wat Z ruiters die zowel met als zonder bit rijden en al aan hun 10 wp zitten maar nog niet over willen. Dan kunnen als statement ook een paar keer HC bitloos rijden. De punten hebbdn ze toch al.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:01

Sizzle schreef:
Maakt toch niet uit hoe het opgeleidt is?
Misschien zijn er ook wel wat Z ruiters die zowel met als zonder bit rijden en al aan hun 10 wp zitten maar nog niet over willen. Dan kunnen als statement ook een paar keer HC bitloos rijden. De punten hebbdn ze toch al.

Maakt mij ook niet uit, hoe ze thuis opgeleid worden (sommige paarden worden altijd thuis met slof gereden, mag op wedstrijd ook niet).
Maar sommigen zijn van mening dat een paard zonder bit ook tot aan het hoogste niveau opgeleid kan worden. En dat betwijfel ik wel, al zullen er ongetwijfeld uitzonderingen zijn. Maar een goed opgeleid paard met bit, kan zonder bit ook vaak de oefeningen uitvoeren.
Alle klassen zonder bit doorlopen, wil niet zeggen, dat paard thuis nooit geen bit in heeft.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:27

Wat mij betreft is dat niet echt relevant.
Er zijn ook mensen die alleen kunnen winnen als hun trainer 3x per week op het paard zit.
Vroeger of later filtert dat toch uit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 23:22

Sizzle schreef:
Wat mij betreft is dat niet echt relevant.
Er zijn ook mensen die alleen kunnen winnen als hun trainer 3x per week op het paard zit.
Vroeger of later filtert dat toch uit.

Dat klopt

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-15 17:26

Ik ga soms op uitwedstrijd. En daar loopt mijn paard fijner dan op thuis wedstrijd.
Dus ja ik heb haar wel voor elkaar denk ik.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-15 12:21

Even een update.
Ik ga donderdag met bit L2 starten om te zien hoe het gaat.
In de les gaat het gelukkig vrij goed. Ik heb geen keuze voorlopig dan met bit te starten in ieder geval tot volgend jaar als misschien de regels veranderen.
De bitpasservice zou voor haar komen maar door verkeerde communicatie in de manier van werken kon ik door mijn werk helaas niet meedoen.
Als ze binnenkort in de buurt is krijgt Rana alsnog haar bitpassesie!
Ik ben benieuwd!
Tot die tijd zijn we lekker aan het genieten vooral zonder bit.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 14:37

Leuk combi en mooie plaatjes! Blijft zonde dat je nu niet bitloos verder kan...

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-15 22:17

Dank je wel! Ja is zeker heel erg jammer. Vandaag liep ze ook weer zo super fijn...
Als ik een keer goede rij foto's heb dan plaatst ik ze wel!