Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Professor schreef:sanne83 schreef:Nee, dat is de wedstrijddressuur. Niets meer en niets minder. Het is niet de basis van alles, het is één rijstijl die uitgegroeid is tot een officiele wedstrijdsport. Ook die rijstijl is voortgekomen uit allerlei andere stijlen.
Poedeldressuur bestaat niet.
Citaat:Poedeldressuur wordt zeer vaak gebruikt door mensen die iets zien wat ze zelf niet kunnen. En omdat ze dat zelf niet kunnen, of tenminste zelf nooit bij benadering hebben bereikt; kan het bij gevolg (= hun eergevoel) ook niet bestaan, of tenminste niet op een juiste manier zijn ontstaan. EN DAN IS HET ZO GEMAKKELIJK OM DAT MAAR AF TE DOEN ALS POEDELDRESSUUR. Dat is wel zo simpel en vooral goed voor je aangetast gevoel voor eigenwaarden. Het is immers makkelijker iemand af te breken, dan zelf een fatsoenlijke prestatie te laten zien.
KiWiKo schreef:setteke schreef:En ik ga geen plaatjes af zitten kraken, over het gereden zijn. Maar ja, van iedereen zijn minder goede plaatjes te maken.
alleen als mensen daadwerkelijk op een paard zitten, en er niet slechts naast staan![]()
Kadankovitch schreef:Fijn zo KiWiKo, de nagel op de kop.
Net als de opmerking van Nombrado m.b.t. de individuele benadering van paarden. Mijn compliment, ook precies waar het om gaat en niet of ik ooit bij het militair of politie gereden heb: Men hoeft geen olifant te zijn om olifanten te bestuderen.