Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
KarinvdM schreef:Nou, ik vind niet iedere Fries even mooi onder het zadel.
Vorig jaar heb ik nog bijna een veulen gekocht, maar ik durf dat eigenlijk niet aan omdat ik niet kan inschatten hoe een Fries uitgroeit.
Het paardje moet namelijk zelf leren om op eigen benen te lopen.. 

Stravero schreef:Mooi dier, alleen moet je niet beginnen met bijzetteugels, en vooral niet met slof..Het paardje moet namelijk zelf leren om op eigen benen te lopen..
Ik ben ook bezig om een fries in te rijden, en hij heeft nog nóóit niks aangehad van bijzetteugel, en gáát hij niet omkrijgen ook!! Ik lig er liever 100 000 keer naast dan dat ik hem onder controle moet houden met een slof of andere bijzetteugel, dan dat hij dadelijk geen evenwicht meer heeft
Wel een mooie fries

KiWiKo schreef:zucht
suus_ schreef:KiWiKo schreef:zucht
popcorn
http://pennytest.info/

gilian
helemaal top Citaat:bah wat een vervelend gezicht gelijk zeg! het begint al met de eerste foto. dat het bit door zijn mond getrokken word en ik een open mond zie! vervelende manier om het paard aan het bit te leren wennen.
en dan zie ik die slof en dan valt mijn mond echt open van verbazing?!!!! als je er voor de derde keer op gaat ga je toch niet met slof rijden!! het paard hoeft toch helemaal niet aan de teugel te lopen? het heet niet voor niks beleren. rustig aan aan het zadel wennen. leren sturen en reageren op de hulpen. je hebt ook veel te lange beugels voor beleren. je bent nu nog niet aan het 'dressuurrijden'. neem maar een half jaar de tijd om hem te leren wennen aan alles. maar las al dat ie verkocht word. misschien maar beter ook. volgens mij weet jij nog niet wat beleren is.
, zo gaan ze lekker over de rug en worden ze qua spieren sterker van mits je hem goed bijzet wat hier zo is dus...Ga lekker verder zo met je prachtige paard 
Sterker nog, het paard kan lekker zijn rug spieren vast zetten en zn onderhals erop ( wat bij friezen helemaal vaak voorkomt) Ik denk niet dat de resultaten op langere termijn daarvan wil hebbenCitaat:Hoe longeer je dat beest dan, Stravero, los en dan in het rond slingeren met de kop in de lucht??? Zo ja dat heeft weinig zin, hoor...
gillian schreef:

__PSM__ schreef:Gisteren toen ik mijn 3 jarige aan de longe had moest ik nog aan dit topic denken.. Had hem net zo bijgezet, en hij liep heel fijn rond en laag, toen dacht ik oei, straks komt er iemand en die zegt, hij is 3.. Je mag hem niet bijzetten
Nogmaals ziet er goed uit!!