Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Stoere Roel (3-jarige friese ruin) beleren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:45

Nou, ik vind niet iedere Fries even mooi onder het zadel.
Vorig jaar heb ik nog bijna een veulen gekocht, maar ik durf dat eigenlijk niet aan omdat ik niet kan inschatten hoe een Fries uitgroeit.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:45

Als eerste, wat heb jij dat paard lekker aan het lopen zeg. Slof daar kijk ik nog geeneens na, zo los hangt hij. Kunnen veel mensen wat van leren! En daarbij, (aangezien ik laatste paar pagina's gelezen heb) waar is saskiakefie opeens gebleven? Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:48

en nou is het klaar Lachen Lachen

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-08 22:52

KarinvdM schreef:
Nou, ik vind niet iedere Fries even mooi onder het zadel.
Vorig jaar heb ik nog bijna een veulen gekocht, maar ik durf dat eigenlijk niet aan omdat ik niet kan inschatten hoe een Fries uitgroeit.

Haha ik vind ook niet elk kwpn paard mooi onder zadel.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 03:25

Pff langerit dit topic doorlezen.

Nou meis ik wil je een ding zeggen, dit paard heb je verschrikkelijk fijn aan het lopen. En zeker nu ik deze plaatjes zo allemaal zie (hoe fijn los je de slof hebt) zou ik (imo als kiwiko al gezecht heeft) iedereen willen zien rijden die een slof gebruikt.

Voor de mensen, die even lopen te klagen. wil ik graag even via pb weten waar het uit gebasseert is dat een fries zo jeugdig is op 3 jarige leeftijd. Elk paard is anders, de een is er op zijn 3 de levensjaar al klaar voor en de ander pas op zijn bijna 5 de levensjaar. Ik zelf persoonlijk heb veel ervaring met friezen, het beleren, zadelmak maken en ga zo maar door. en je komt bijna nooit een fries tegen die deze houding (zeker in het begin)niet aanneemt.

Op zijn tijd verbetert dit.
Ik ben tegen inrijden met een slof, maar puur omdat een slof door heel veel mensen verkeerd word gebruikt! wat hier dus absoluut niet het geval is.

Meis succes en het gaat helemaal goed komen.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:17

Mooi dier, alleen moet je niet beginnen met bijzetteugels, en vooral niet met slof.. Knipoog Het paardje moet namelijk zelf leren om op eigen benen te lopen.. Knipoog

Ik ben ook bezig om een fries in te rijden, en hij heeft nog nóóit niks aangehad van bijzetteugel, en gáát hij niet omkrijgen ook!! Ik lig er liever 100 000 keer naast dan dat ik hem onder controle moet houden met een slof of andere bijzetteugel, dan dat hij dadelijk geen evenwicht meer heeft Knipoog

Wel een mooie fries Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:19

zucht

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:37

Niet te geloven Hamer

De slof levert echt trauma's op hier op bokt *LOL*

Het grappige is het zijn allemaal meiden rond de 15 jaar Scheve mond

Die weten het allemaal zoooo goed Sigaar

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 07:58

Stravero schreef:
Mooi dier, alleen moet je niet beginnen met bijzetteugels, en vooral niet met slof.. Knipoog Het paardje moet namelijk zelf leren om op eigen benen te lopen.. Knipoog

Ik ben ook bezig om een fries in te rijden, en hij heeft nog nóóit niks aangehad van bijzetteugel, en gáát hij niet omkrijgen ook!! Ik lig er liever 100 000 keer naast dan dat ik hem onder controle moet houden met een slof of andere bijzetteugel, dan dat hij dadelijk geen evenwicht meer heeft Knipoog

Wel een mooie fries Knipoog

Dat is ook lekker dan!
Dus jij hebt liever een verklote knol omdat je er elke dag minstens 10 keer afvalt?

En je hebt er nog nooit niks aangehad? Dat is dus altijd iets Knipoog

Edit: En de meeste mensen hier zijn prima in staat om het normale lettertype te lezen, dat lukt al 18 pagina`s lang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 09:02

Hoe longeer je dat beest dan, Stravero, los en dan in het rond slingeren met de kop in de lucht??? Zo ja dat heeft weinig zin, hoor...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:07

KiWiKo schreef:
zucht

popcorn

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:29

en we gaan voor de 19 pagina's hahaha Haha!
de laatste foto vind ik echt super, Pling
ik wou dat ik die van mij zo makkelijk aan het lopen had Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:31

suus_ schreef:
KiWiKo schreef:
zucht

popcorn

en een borrel Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:33

Joh ik zit aan de koffie en wil nog rijden haha!!! Bewaar mijn borrel maar even voor me, ik ga liever als Bobientje te paard...

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:33

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:35

Zo jongens wat weer een heerlijk commentaar hier op bokt.
Je zou bijna geen foto's meer durven te plaatsen hier omdat er zulke geweldige anky's rijden en commentaar geven.

Meid, je hebt het dier prachtig aan de loop. Ik ben jaloers dat ik niet zo'n kanjer onder de kont heb. Succes verder met beleren en de verkoop.

Eelco

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:35

hhahahah ROFL gilian
Clown helemaal top

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:37

Ik zie nergens op de fotos een in de krul getrokken fries lopen of een strakke slof, misschien kijk ik niet goed....maar ik snap de heibel echt niet.

Als je er goed mee om kunt gaan en weet waar je mee bezig bent (wat op deze fotos het geval lijkt) is er toch niks mis mee?
Ik heb zelf mn haflinger zonder slof ingereden en ook nu is dat niet nodig of handig of wat dan ook, maar als iemand anders er weloverwogen wel gebruik van maakt, wat dan nog....., dit paard loopt uit zichzelf erg diep en kort, dat komt niet door de slof.

Veel succes met je mooie paard!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:39

Citaat:
bah wat een vervelend gezicht gelijk zeg! het begint al met de eerste foto. dat het bit door zijn mond getrokken word en ik een open mond zie! vervelende manier om het paard aan het bit te leren wennen.

en dan zie ik die slof en dan valt mijn mond echt open van verbazing?!!!! als je er voor de derde keer op gaat ga je toch niet met slof rijden!! het paard hoeft toch helemaal niet aan de teugel te lopen? het heet niet voor niks beleren. rustig aan aan het zadel wennen. leren sturen en reageren op de hulpen. je hebt ook veel te lange beugels voor beleren. je bent nu nog niet aan het 'dressuurrijden'. neem maar een half jaar de tijd om hem te leren wennen aan alles. maar las al dat ie verkocht word. misschien maar beter ook. volgens mij weet jij nog niet wat beleren is.

please wat een aanstellers hier,come on. Ik zie een paard wagt gewoon vrolijk zijn ruiter draagt. En die ruiter belemmerd hem allerminst, ze heeft hem lekker aan het lopen. Wat is het probleem? Ik neem aan dat er ook dagen zijn dat ze hem gewoon lekker los en laag rijdt, dus ik vind dat ze prima bezig is. Slofgebruik valt niets over te zeggen, en zoals je hem bijzet met longeren...Dat adviseert mijn fysio alleen maar Knipoog, zo gaan ze lekker over de rug en worden ze qua spieren sterker van mits je hem goed bijzet wat hier zo is dus...Ga lekker verder zo met je prachtige paard Vork

edit:
Citaat:
Hoe longeer je dat beest dan, Stravero, los en dan in het rond slingeren met de kop in de lucht??? Zo ja dat heeft weinig zin, hoor...
Sterker nog, het paard kan lekker zijn rug spieren vast zetten en zn onderhals erop ( wat bij friezen helemaal vaak voorkomt) Ik denk niet dat de resultaten op langere termijn daarvan wil hebben Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 10:42

gillian schreef:
'K heb nog een hele mooie test Haha! http://pennytest.info/ Haha!

OMG!!!!!!! Hahahaha, ik ben gezakt... Ik ga maar even bij moeders uithuilen, geloof ik.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:49

laten we voortaan allemaal een slof omhangen als je veel aandacht wilt Clown Whoosh!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 13:56

Je hebt 15 Pennypunten gescoord

Jij en de Penny dat is bijna een onmogelijke combinatie, nee jij staat
al ver van de Pennywereld af. Je weet al bijna niet meer dat de penny een
paardenblad is waarin alles liev en siellug en oooooh en aaaah is.
Nou ja helemaal vergeten zul je het wel niet zijn, maar voor jou is al
dat penny gedoe iets wat je al heel ver achter je gelaten hebt.

Achje al dat gezeik over de slof, gewoon om kots ziek van te worden.
Zodra sommigen een slof zien, is dat gelijk heel slecht voor het paard.
Jeetje he, de slof staat er geen eens aan!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:10

Gisteren toen ik mijn 3 jarige aan de longe had moest ik nog aan dit topic denken.. Had hem net zo bijgezet, en hij liep heel fijn rond en laag, toen dacht ik oei, straks komt er iemand en die zegt, hij is 3.. Je mag hem niet bijzetten Tong uitsteken

Nogmaals ziet er goed uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:18

__PSM__ schreef:
Gisteren toen ik mijn 3 jarige aan de longe had moest ik nog aan dit topic denken.. Had hem net zo bijgezet, en hij liep heel fijn rond en laag, toen dacht ik oei, straks komt er iemand en die zegt, hij is 3.. Je mag hem niet bijzetten Tong uitsteken

Nogmaals ziet er goed uit!!

Hahahaha!!! je mag hopen dat er geen voorbijgangers zijn geweest, die foto's hebben gemaakt, straks krijg je het hier op Bokt ook op je brood!!!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 14:24

hahahahah zal er naar uitkijken alvast, bedankt voor de tip Knipoog