Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Nadya schreef:Helaas zie ik zoveel ruiters zo rijden. Ik kan vaak bijna niet meer naar de gemiddelde ruiter kijken, zonder medelijden te hebben met het paard.![]()
Maar hier op bokt schijn je dan ineens een penny te zijn, al ben ik daar iets te oud voor inmiddels.

Dani62 schreef:Ik denk niet dat mensen die niets met naturel horsemanship hebben kunnen begrijpen dat er écht wél een mogelijkheid is dit verantwoord te doen!
Zoiets doe je alleen als je 100% overtuigd ben dat het kan. En zoiets voel je gewoon, je weet het... Tsja, blijft moeilijk uitleggen, moet je zelf ervaren...
) je tot ongekende hoogtes kan brengen, ja. Dat geloof ik absoluut!!
)stef schreef:ik verzorgde vroeger een pony bij een boer, die man kon letterlijk lezen en schrijven. Zette m zonder halster buiten, haalde m zonder halster weer binnen, hij hoefde maar te wijzen of ze ging opzij. Zwepen had ie niet. Sporen had ie wel, verroeste dingen uit het leger die voor de sier aan de muur hingen. Zelfde gold voor een zeer oud zadel (man in kwestie was ook niet meer in staat om te rijden, dus had ie toch niet nodig)
Toen was de term NH volgens mij nog niet eens bedacht. IIG niet op de commerciele wijze zoals we hem tegenwoordig kennen.
Misschien is NH toch niet veel meer dan "boeren verstand?"

Nadya schreef:Hahaha, ik rij mijn paard nu pas in, dus zover zijn wij nog lang niet. Maar ik ga er wel naar streven, al kost het me jaaaaaaaren........ Als ik zie hoe we de laatste anderhalf jaar naar elkaar toe gegroeid zijn, dan ben ik heel benieuwd hoe het over een paar jaar zal zijn........ Maar ik geef eerlijk toe, dat ik geen held ben. Daar ben ik ook al te oud voor.![]()
Vroegah was ik een stuk heldhaftiger.
. muiske07 schreef:ik wou nog even een filmpje plaatsen die mss van toepassing kan zijn ivm wel of niet rijden met het bit.
je moet eens zeer goed kijken naar dit filmpje,
ongeveer iets over de helft krijg je binnenkant van de paardenmond te zien met bit in en wat de hand van de ruiter doet.
ik zou zeggen kijk zeer aandachtig, het is leergierig.
http://www.youtube.com/watch?v=lkxOp_xfVEg
en of mensen nu zeggen dat ze zo iets niet of wel doen maakt niet uit, het gebeurt zeer veel om maar te zwijgen dat het veel te veel gebeurd.
muiske07 schreef:ik wou nog even een filmpje plaatsen die mss van toepassing kan zijn ivm wel of niet rijden met het bit.
je moet eens zeer goed kijken naar dit filmpje,
ongeveer iets over de helft krijg je binnenkant van de paardenmond te zien met bit in en wat de hand van de ruiter doet.
ik zou zeggen kijk zeer aandachtig, het is leergierig.
http://www.youtube.com/watch?v=lkxOp_xfVEg
en of mensen nu zeggen dat ze zo iets niet of wel doen maakt niet uit, het gebeurt zeer veel om maar te zwijgen dat het veel te veel gebeurd.
eigen schuld)