Ik vind het wel meevallen hoor van de rug van je paardje. Wat mij opvalt is dat je paardje een mooie ronde bouw heeft (daar houd ik wel van
)Als ik haar zie lopen aan de longeerlijn zie ik een paardje dat heel erg haar rug vast houd, eigenlijk niet alleen haar rug, maar heel haar lijf. Haar hals houd ze gespannen omhoog, ze valt op de voorhand en ze wil niet lekker buigen in haar achterbenen.
Ook vind ik dat het paardje wat weinig bovenbespiering heeft in haar hals, en vooral bij de schoft. Volgens mij heeft jouw ponytje ook een korte rug, of lijkt dat maar zo?
Ik denk dat jouw beestje zich snel vast zet en dan moeilijk bewerkbaar is. Volgens mij is het geen makkelijke om te rijden! Ze valt snel op haar voorhand en wil vanachter niet lekker zakken en uit ze dit toevallig door onder je vandaan te rennen?
Ik zou goed op de ontspanning gaan letten. Goed vanachter naar voren rijden, maar niet te hard rijden. Rustig draven en daar dan actief maken
. Rijd dit paardje niet te gauw bovenin, maar laat haar door heel haar lijf lopen. Dus het neusje naar voren en naar beneden. Probeer haar ook echt 'rond' te rijden, niet alleen rond door haar hals, maar rond door heel haar lijf. Het is denk ik ook heel belangrijk dat je met deze blijft schakelen en de achterhand blijft activeren. Niet te hard draven zoals gezegd, maar wel actief en haar blijven prikkelen om te zakken in de achterhand. Als je dit goed voor elkaar krijgt en haar hals dan mooi op lengte kan rijden (dus naar voren en naar beneden) dan kan ze lekker door haar lijf gaan lopen en gaan sjouwen. Let erop dat ze niet zomaar naar beneden kukelt, maar houd haar vanuit de schoft omhoog.
Loopt ze daar fijn, dan kan je haar wat op gaan 'krikken' en wat korter in de hals gaan lopen. Maar je moet je denk ik altijd bewust blijven van de lossigheid en het echte achter naar voor rijden. Ik denk dat als je dat voor elkaar hebt je een heel ander paard onder je kont krijgt en dat ze dan helemaal goed kan bewegen. Ik denk ook dat je het verschil wel zal kunnen merken.
Laat je niet foppen, maar blijf bezig met lossigheid en wees er bewust op dat je je paardje echt van achter naar voren rijd. Achterhand activeren, niet te hard rijden, neusje naar voren/beneden, vanuit de schoft omhoog.. en dan weet je denk ik niet wat je voelt!

Succes (of je lacht me nu uit en zit ik er helemaal naast
)@ Marchador
Je foto's doen het bij mij niet

@Jildau
Mooi paard! Wat me eigenlijk gelijk opvalt is dat je paardje een hele lange rug heeft! Daarmee denk ik gelijk dat het een paardje is dat lastig is om bij elkaar te rijden. Zal niet meevallen om hem fijn door de rug te laten lopen en zijn achterhand eronder te laten plaatsen.
Gelijk is dit dan ook een aandachtspunt. Zoals eigenlij bij elk paard belangrijk is geld ook voor jou: goed vanachter naar voor rijden, maar jij moet zeker niet te hard willen rijden. Wat je er van achter instopt, moet hij onder de massa gaan zetten en daarmee moet hij gaan dragen. Dit kan natuurlijk niet gelijk, maar is wel een puntje om naar toe te gaan werken.
Ik vind het ook een statig paardje. Ik denk ook dat het een paardje is wat makkelijker bovenin loopt dan beneden, klopt dat?
In ieder geval zou ik jouw paardje niet te hoog laten lopen, maar ook niet al te laag (dan valt hij/zij gemakkelijk op de voorhand) maar een beetje er tussenin. Daar eerst alles op orde hebben en vooral het hele lijf bij elkaar kunenn rijden. Gaat dat goed dan kan je hem eens omhoog of extra omlaag vragen, maar let er goed op dat de achterhand meegenomen wordt
en goed door de rug gelopen wordt, nogmaals niet te hard rijden met dit paard, maar echt tot dragen proberen te komen. (klopt het een beetje)
@Blondie
Over de jouwe ben ik nog even aan het nadenken
. Heb je misschien nog een foto in beweging van de zijkant
dat zou heel veel helpen

Moet je maar eventjes op HAW kijken.