NIEUW hier op bokt!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lika93

Re: NIEUW hier op bokt!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:25

haha hoe oud ben jij zeg?
Super leuke foto's, en die foto dat je naast je paard ligt, echt geweldig Haha!
jij durft wel zeg! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:28

Ik kijk hier zooo ontzettend vaak terug in het topic,
gewoon omdat ik echt helemaal blij wordt van al jouw foto's.. nog steeds prachtig Lovers

_Ismay__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:32

WildWings schreef:
Ik kijk hier zooo ontzettend vaak terug in het topic,
gewoon omdat ik echt helemaal blij wordt van al jouw foto's.. nog steeds prachtig Lovers

Haha ik ook Haha!.
Vind het gewoon mooi dat iemand van 14 jaar zo praat, en zulke dingen doet Haha!.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 21:44

wow wat mooi.. Ik wou dat ik het kon, maar dat zal niet gaan Vork

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 22:03

Cars schreef:
florrtje schreef:
Een mens moet meer de natuur leren begrijpen , om hem helemaal te begrijpen blijf je van een paard af , maar omdat we nu eenmaal zo ingesteld zijn om onze beesten voor alles te gaan gebruiken kan je dit toch maar beter op een zo natuurlijk mogelijke manier doen.

Haha!
Ik zag je topic nog staan(heb ergens al eens een reactie gezet) maar wil toch nog even op bovenstaande reageren....

Wat heerlijk om te lezen dat een jong meisje al zover denkt en zo paarden en paardrijden mag leren kennen.
Ik ben pas sinds een jaartje of 7 zover(30 jaar te laat maaaaaar.....beter laat dan nooit).

Hoop zeker dat je nog eens een topic plaatst!!!!!!

Ben al een hele tijd bezig met na te denken over het echte levensritme van paarden en niet het levensritme dat onze teergeliefdewetenschaps toestelletjes uitwijzen. Dit komt overeen met geschiedenis , peppijn de korte en karel de groote ... Zou hun verhaal niet een verzonnen verhaaltje zijn van opa 500 jaar geleden ? Binnen 500 jaar is de rode ridder de wereldheld. Maar , ik voel het aan mijn klein teentje dat piramides en hun verhaal wel echt zijn (welliswaar een beetje overdreven verhaaltje natuurlijk) want door piramides was ik gefascineerd. Ik en mijn vriendin zijn er bijna van overtuigd dat er nog enkele piramides onder het zand liggen... Nu terug op de topic gericht : zie je de paardjes ongelukkig lopen , lopen ze in opstand ? Zijn ze geforceert met hun nek naar beneden getrokken , of lopen ze helemaal met de neus in de lucht ? Neen ze lopen op hun natuurlijke manier. Die zever van een gebogen nek is ontspannend voor de rug , is nogmaals zever. Een paard zijn nek verkramd er door , met stang en trans wordt hij naar beneden getrokken hij moet in zijn borst bijten , met als gevolg dat hij struikeld , waardeloze knol "! , weg ermee , en paardje zijn leven eindigt , en moest hij nu niet struikelen dan is dat paard zijn leven voorbij plezierig , levenslang opnieuw die nek plooien, Jammer toch ! Een paard voelt zich daardoor niet meer goed in zijn vel hé. Denk daarbij aub es na , laat je paard lopen zoals hij wil , We forceren teveel. WIj denken dat de wereld aan het vergaan is door ons ... Zouden tjiepke en tjepke de parkieten niet de cijfers aan het tonen zijn aan hun vriendjes met als boodschap dat ze ander voedsel moeten eten want de strond van dat eten levert extra vuil gas op en door het op eten van dat voedsel is er geen verse lucht niet meer want wie weet doen regenwormen aan fotosynthese ?

Snap je waar ik naartoe wil ?
NH , Natural horsemanship , heeft niet als boodschap bitloos rijden , maar natuurlijk rijden, het verstaan van je paard!

xxx

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-07 22:04

paardpony schreef:

Maar maar ,,! Slaat nergens op ! Iedereen kan het Knipoog Oefenen oefenen oefenen !
xxx

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:06

florrtje schreef:
paardpony schreef:

Maar maar ,,! Slaat nergens op ! Iedereen kan het Knipoog Oefenen oefenen oefenen !
xxx

Het gaat niet als je paard het ziet als dwang dat wil ik absoluut niet

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:20

Vindt de foto's, filmpjes en jouw manier van overkomen indrukwekkend Pling
Je komt bij mij over als een zelfverzekerd iemand die heel wat in der mars heeft en dat voor 14 jaar ........heb daar echt bewondering voor.

Ik heb ook ooit zo aan de zijkant van een paard gehangen maar dat resulteerde in een klabats op de grond en gekneusde ribben en niet met de intentie om zo een kunstje te laten zien Tong uitsteken

jefreyginny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:23

heb er geen woorden voor zo prachtig is het. je heb zeker veel in je mars en dat voor nog maar 14 respect.eerlijk waar toppie!!!!!!!!

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 22:33

florrtje schreef:
Ben al een hele tijd bezig met na te denken over het echte levensritme van paarden en niet het levensritme dat onze teergeliefdewetenschaps toestelletjes uitwijzen. Dit komt overeen met geschiedenis , peppijn de korte en karel de groote ... Zou hun verhaal niet een verzonnen verhaaltje zijn van opa 500 jaar geleden ? Binnen 500 jaar is de rode ridder de wereldheld. Maar , ik voel het aan mijn klein teentje dat piramides en hun verhaal wel echt zijn (welliswaar een beetje overdreven verhaaltje natuurlijk) want door piramides was ik gefascineerd. Ik en mijn vriendin zijn er bijna van overtuigd dat er nog enkele piramides onder het zand liggen... Nu terug op de topic gericht : zie je de paardjes ongelukkig lopen , lopen ze in opstand ? Zijn ze geforceert met hun nek naar beneden getrokken , of lopen ze helemaal met de neus in de lucht ? Neen ze lopen op hun natuurlijke manier. Die zever van een gebogen nek is ontspannend voor de rug , is nogmaals zever. Een paard zijn nek verkramd er door , met stang en trans wordt hij naar beneden getrokken hij moet in zijn borst bijten , met als gevolg dat hij struikeld , waardeloze knol "! , weg ermee , en paardje zijn leven eindigt , en moest hij nu niet struikelen dan is dat paard zijn leven voorbij plezierig , levenslang opnieuw die nek plooien, Jammer toch ! Een paard voelt zich daardoor niet meer goed in zijn vel hé. Denk daarbij aub es na , laat je paard lopen zoals hij wil , We forceren teveel. WIj denken dat de wereld aan het vergaan is door ons ... Zouden tjiepke en tjepke de parkieten niet de cijfers aan het tonen zijn aan hun vriendjes met als boodschap dat ze ander voedsel moeten eten want de strond van dat eten levert extra vuil gas op en door het op eten van dat voedsel is er geen verse lucht niet meer want wie weet doen regenwormen aan fotosynthese ?

NH , Natural horsemanship , heeft niet als boodschap bitloos rijden , maar natuurlijk rijden, het verstaan van je paard!

xxx

Wat een wijsheid op jouw leeftijd flor!
Wie is de rode ridder?
eerste gedeelte volg ik niet helemaal..

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:30

florrtje schreef:
Skitter schreef:
Tja, ik had het zeker niet gedaan zonder cap, dat weet ik wel.

Ja je kan het zeuren vinden maar het zou toch hartstikke jammer zijn om over jou op Voorpagina Nieuws te lezen dat je van paard geflikkerd ben, met je hoofd ergens terecht kwam en nu in coma ligt. Om het maar even hard te zeggen Nagelbijten / Gniffelen

En je zegt steeds dat het je ouders 'niets uitmaakt' maar blijkbaar weten ze ook niet zoveel van paarden af, aan jou verhaal te lezen. Weten ze uberhaupt dat een cap of bodyprotector voor paardrijden bestaat, vraag ik me af..

Ik vertrouw geen enkel paard voor %100 want een paard denkt niet als een mens. In sommige unieke gevallen zal een paard zijn ruiter/eigenaar willen beschermen maar dat komt niet vaak voor. En in zulke gevallen zie ik nou niet voor me dat je paard gaat denken' ff niet gek doen want ze hangt nog aan mij Clown Koe '

Paarden kunnen nu eenmaal koeien zijn en elk paard kan om de gekste, meest onverwachtse dingen bokken of steigeren. Tja en dat gaat het waarschijnlijk mis. Nu snap ik wel dat het om practisch 'bomb-proof' paarden gaat in de voltige, maar nogmaals, ik vertrouw geen enkel paard %100. Het BLIJVEN dieren!

Maar ik vind het zowiezo raar dat je ouders niets over een cap zeggen maar ook de eigenaaresse van de paarden niet. Kijk dat zij de paard volleig vertrouwt en kent, vooruit. het zijn immers haar paarden. Maar stel dat er nu iets gebeurt met jou, DOOR haar paard? En dan? Wie z'n schuld? Zegt de eigenaaresse ' He het zijn mijn paard dus mijn schuld' of zegt ze ' Ja, eigen risico meid!'

Het wel iets wat je over na moet denken aangezien waar je mee bezig bent....

Maar om niet alleen een negatieve bericht achter te laten Knipoog Het is zeker knap en fijn dat je blijkbaar aanleg voor hebt en het er snel oppikt! Zorg alleen voor dat er niets verkeerd kan gaan he Knipoog

Vindt je het raar als ik zeg dat wij ook dieren zijn ? Zou het helemaal niet kunnen dat paarden denken dat door hen de wereld aan het vergaan is. of dat de vogels van ons gebruik gaan maken om hun nestjes te bouwen (in de huizen en zo). Een paard denkt niet als een mens" Is zever , paarden praten maar niet tegen ons , paarden denken , op welke manier intresseerd me niet , wij denken , zij weten ook niet hoe wij denken , voor paardjes enorm risico om ons op hun rug te laten , maar zouden ze dat doen moesten zij ons niet begrijpen ?! zouden wij op een paardje kruipen als we het leven van een paard niet begrijpen?! Ik dacht het niet, Zou ik koeien leren knielen erop zitten spelen wandelen en allemaal moest ik hen niet begrijpen ? zouden zij naast mij wandelen als ze me niet begrijpen ? Tal van voorbeelden beste, Dat een koe zwart wit ziet , en dat het ene dier in het donker kijkt is wetenschappelijk bewezen. Maar helaas geloof ik niet in wetenschap, ik geloof wat ik wil geloven, ik geloof er bijvoorbeeld in dat een dier je kan redden. Net het zelfste met geschiedenis ? Al die bronnen die we vinden ?... Kan dat niet even goed een kinderverhaaltje zijn? Over die wetenschaptoestellen, het blijft een toestel , meet die niet verkeerd ? Wij kunnen helaas niets zeggen over wat goed en slecht is. Boodschap : geloof je eigen waarheid. Een cap moet de schok opvangen ? wie zegt dat hij het niet juist verhard. Blijf gewoon natuurlijk , strax moet ik nog knielappen aan doen voor te wandelen , en opnieuw die schoenen met zuignappen om in de douche te gaan... Ik dacht het niet. Nadruk op ik dacht" Hier opnieuw mijn eigen waarheid, willen jullie liever meedoen met wat die manegelesgevertjes zeggen , goed voor jullie , kan idd dat jullie dezelfde mening hebben maar ik niet , zou willen hebben dat jullie mij eindelijk eens gaat verstaan. Ik versta jullie echt waar. Maar berichtjes via internet gaan helaas mijn mening niet verandern. Ik heb die berichtjes dan ookal genoeg gehoord, ook begint dit alles lichtjes tegen te steken, heeltijd maar opnieuw zeggen dat ik het niet wil heeltijd maar opnieuw mijn eigen waarheid zitten verklaren. Mijn ouders weten veel van koeien en andere, werken met beesten blijft gevaarlijk , omgaan met mensen is even gevaarlijk , Rij natuurlijk en de natuur zal jou verstaan,
Ik lig te slapen en een vliegtuig stort neer in mijn kamer , moet ik dan in mijn bedje liggen met een cap op bodyprotector en dit en dat, om die schok op te vangen ? aangenaam liggen wordt het niet , zelfste met rijden , aangenaam rijden is het niet , ik volg de natuur ,

xxx

Gewelidig dit Flortje, hier ben ik het 100% mee eens!

GeronimoFF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-07 23:47

Erg indrukwekkend!
Super hoe jij omgaat met dieren.

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 11:52

Mijn hemel! Zo'n klein meisje zo veel lef! Respect hoor! Alleen doe je alsjeblieft wel een cap op? Ik vind het knap dat jij dat allemaal zo doet joh, echt geweldig! Je moet zo'n stuntteam eens aanschrijven!

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:02

Ik heb indd al een paar keer in dit topic gekeken, super hoe jij dat doet. En je praat heeel volwassen en wijs.
Doe het op je eigen manier want je hebt er heel veel plezier in!

xx

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 12:07

wickedjazz schreef:
Mijn hemel! Zo'n klein meisje zo veel lef! Respect hoor! Alleen doe je alsjeblieft wel een cap op? Ik vind het knap dat jij dat allemaal zo doet joh, echt geweldig! Je moet zo'n stuntteam eens aanschrijven!

Is in die 18 pagina's al meer dan 100 keer gezegd en ze heeft duidelijk uitgelegd waarom niet. Knipoog

Cyrilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 14:55

Wow! Zo zeg! Respect hoor! OK dan!

Ik zou willen dat ik jou lef (en lenigheid Knipoog ) had, lijkt me echt geweldig dit te kunnen met je paarden... Ja
Kan me heel goed voorstellen dat je jezelf gelukkig prijst dat je de mogelijkheid hebt gehad zo te mogen leren rijden. Knipoog

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 16:01

echt heel gaaf dat je dat kan!

leuke en mooie foto's +paarden!

florrtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-07 18:27

Cyrilletje schreef:
Wow! Zo zeg! Respect hoor! OK dan!

Ik zou willen dat ik jou lef (en lenigheid Knipoog ) had, lijkt me echt geweldig dit te kunnen met je paarden... Ja
Kan me heel goed voorstellen dat je jezelf gelukkig prijst dat je de mogelijkheid hebt gehad zo te mogen leren rijden. Knipoog

1 jaar en een half reed ik op prinsenhof en kreeg les van tommie (thomas.) plotseling had thomas een lief namelijk muiske. Op msn teogevoegd en wat beginnen praten. Dan naar een fuif geweest volgende ochtend moe en ambetant , moest paardrijden , ging helemaal niet , ik al klachend op msn zitten praten met muiske en maar klagen dat ik er niks van bakte. En toen vroeg ze of ik de vakantie 3 dagen wou komen... Daar heb ik inderdaad veel chance bij gehad Haha!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:30

Wauw! Mooie foto's meid

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:37

florrtje schreef:

xxx

Je slaat de spijker op zijn kop, deze instelling zouden alle ruiters eigenlijks moeten hebben. Vooral in de hogere sporten zie je dit meer.

Dit is zelf een punt wat ik erg belangrijk vind. Paarden zijn levende wezens en volgens mij wordt dat te vaak vergeten.

Lot1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:38

Ik vind het er super uit zien
Waarschijnlijk durf je dat nu ook
omdat je er jong me begonnen bent
Dan heb je minder angst Knipoog

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 18:41

acrobaat!!!
welkom hier
ziet er goed uit zou met sommige dingen wel cap opdoen maar ja is jou keuze
die bonte is trouwens erg gaaf!!!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 20:50

Jublover schreef:
acrobaat!!!
welkom hier

PAINT aub

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:00

muiske07 schreef:
Jublover schreef:
acrobaat!!!
welkom hier

PAINT aub

Toen ik het woordje bonte zag staan, wist ik zeker dat muiske daar een reactie op zou geven Tong uitsteken

Maarre, zijn kleur is toch gewoon bont? (en ja, ik heb dat verhaal wat jij over het ras paint hebt geschreven gelezen)

bonnielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-07 21:20

Zoooo fantische foto;s he!
Jij heb zeker wel lef..
Ook die foto's in je profiel.. PRACHTIG.
Echt wel stoer als je zoiets kunt met (je) paard(en).
SUPER Haha!