Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:59

De eerste drie zie ik echt geen trekken hoor, je ziet duidelijk dat de pony zelf naar beneden gaat... Of ben ik weer de enige die dat ziet...

Bij de andere zie je wel verzet in de mond, maar de eerste neen daar gaat hij vanzelf diep hoor.

duodenum

weet je Knipoog TS heel veel plezier met je pony Knipoog maar ik kap met dit topic, dit is een eind zonder eind, waarin iedereen anders verdeeld is in zijn mening Knipoog en dat geeft niet.. dat hoort zo en dat zal ook altijd zo blijven.. maar ik vind dat je gewoon moet trainen zoals jij denk dat goed is Knipoog

Twiggy2008

Jammer voor je, Faye, zo zie ik het nou eenmaal. Tong uitsteken
Maar je hapt behoorlijk op alles wat ik, zeg.
Ik bedoelde het zoals in mijn laatste post en daar blijf ik bij. Onbeschoft of niet.
Ik vind het onbeschoft om continu voor penny uitgemaakt te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:00

katiavl schreef:
De eerste drie zie ik echt geen trekken hoor, je ziet duidelijk dat de pony zelf naar beneden gaat... Of ben ik weer de enige die dat ziet...

Bij de andere zie je wel verzet in de mond, maar de eerste neen daar gaat hij vanzelf diep hoor.

Ik zie het hetzelfde hoor, hij wordt helemaal niet zo diep gedwongen.

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:00

en ik ook Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:01

die meerdere wegen zijn er omdat er verschillende paarden zijn

Ik ga er vanuit dat katja niet harder aanpakt dan nodig.
Bij de een is dat heel snel gedaan door gewoon nee is nee te zeggen
En ander paard zegt, wat verdoerie nee!
eerst was dat ook ja!! zal je wel eens laten zien dat nee ja is Lachen
En dan moet je als ruiter wel eens verder gaan
fijn, nee...totaal niet, mindere kanten van het vak van Katja
Noodzakelijk, helaas soms wel...

en dit type ik niet nogmaals, is al de 100e keer...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:01

Jasphertje schreef:
runningkawa; daar ben ik het wel mee eens, mijn paard is ook echt een donderstraal 1e klas, en als je het te ver laat gaan moet je het soms op een wat hardere manier aanpakken.

Ofwel je moet het niet zo ver laten komen. Voorkomen is tenslotte beter dan genezen. Mijn paard probeert mij ook uit, maar als ik hem zo zou doorpakken omdat hij een keer niet wil zou ik een zwaar beledigd paard hebben. 1x gedaan, de dag erna stond ik in de negeermodus bij hem en kreeg ik alleen zijn kont te zien toen ik zijn stal instapte.
Nee, aan deze opmerking van mij heeft de TS inderdaad niets. Maar ik ben het wel eens met de reacties dat het allemaal iets minder hard mag maar wel consequenter.
Maar goed, ieder zijn/haar rijstijl Knipoog

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:02

Als jij iemand op je pony laat rijden, die ZO een pony moet aanpakken, Nou sorry hoor, dan had ik gezegt kom er maar af. Ik heb wel degelijk dit topic gelezen. Als zon pony dan zo wegkruipt, kan je m beter simpel rijden, en niet allemaal gaan lopen trekken en doen. Tuurlijk, je moet niet alles toe laten, ik geef mijn paard heus wel is een knal als ie te ver gaat, t blijft geen feest, maar als je zo een pony moet "aanpakken" Dan moet je toch maar is wat les nemen. Overigens, vind ik haar ook aan de zware kant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:02

Preciez Rk, zo zijn er ook die met een aai en een snoepje en jarenlang aanmodderen uiteindelijk verongelukken omdat het paard de baas is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:03

En als je een paard nergens toe wilt "dwingen"moet je hem gewoon 24/7 in een hele grote wei laten lopen en er vooral niet op gaan zitten.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:04

Ben ik heel erg als mij bij de eerste aanblik alleen de combinatie opviel die niet helemaal top is *LOL*

Maar ik ben het met een aantal mensen eens dat Katja en Belker dit soort reacties hadden kunnen verwachten.
Het zou mijn keuze niet geweest zijn om dit op een forum als Bokt te plaatsen.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:04

faye schreef:
Preciez Rk, zo zijn er ook die met een aai en een snoepje en jarenlang aanmodderen uiteindelijk verongelukken omdat het paard de baas is.

Vind dit een nogal denigrerende opmerking. Volgens mij zijn er ook andere manieren om een paard leiding te geven.

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:05

Ik ben erg benieuwd hoe de pony loopt na een paar trainingen. Zou de foto's daarvan ook willen zien. Harde aanpak is af en toe nodig, wie niet luisteren wil moet maar voelen. En ik denk dat deze mensen heus wel weten waar ze mee bezig zijn.

LadyElmira

Ilsje_ schreef:
Als jij iemand op je pony laat rijden, die ZO een pony moet aanpakken, Nou sorry hoor, dan had ik gezegt kom er maar af. Ik heb wel degelijk dit topic gelezen. Als zon pony dan zo wegkruipt, kan je m beter simpel rijden, en niet allemaal gaan lopen trekken en doen. Tuurlijk, je moet niet alles toe laten, ik geef mijn paard heus wel is een knal als ie te ver gaat, t blijft geen feest, maar als je zo een pony moet "aanpakken" Dan moet je toch maar is wat les nemen. Overigens, vind ik haar ook aan de zware kant.

Degene die erop zat is juist degene die 'les' geeft. Ze is er bekent mee, al wordt dat niet altijd gewaardeerd. Het is niet zomaar iemand die wat aanklungelt..ookal ziet het er niet altijd fijn uit voor het plaatje.

Daantje

worden jullie nou nooit gek van jullie zelf??
al dat topic,tijd en energie verspilling
om een stom welles, nietus
ik word er in iedergeval kotsmisselijk van haha

maar goed ieder in zijn eige waarden,
maar ik weet in iedergeval wel dat ik nooit fotos ga plaatsen van me paard wanneer het er niet
meer dan perfect uitziet Knipoog

en ik hou me nog steeds bij me punt dat ik benieuwd ben naar volgende fotos van over een tijdje Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:07

faye schreef:
katiavl schreef:

Ik zie het hetzelfde hoor, hij wordt helemaal niet zo diep gedwongen.

Inderdaad, maar heb meer een gevoel dat mensen iets willen zien...
Maar goed dat er zoveel topruiters op bokt zitten die een probleempaard met name erg naar onder kruipen, zo opgericht krijgen. Haha!

Bets

faye schreef:

Maar daar gaat de topic niet over. Het gaat erover wat mensen zien van foto's en geven daar hun mening en advies over. Als jij er happy mee bent prima, ik wil niemand op de kast jagen, geef eerlijk antwoord van mijn kant, ik kan iedereen recht in de ogen aankijken met wat ik zeg. Ga daar niet omheen draaien en ik hoop dat je dat kunt waarderen.
Ik ben met RW eens dat voor elk paard de theorie soms aangepast moet worden, die kennis heb ik al wel door de jaren heen mee gekregen. Maar ik heb ook veel dingen gezien helaas, waar je enorm van janken kunt en jawel na paar jaar komen ze aan van: het ging niet meer, paardje is afgemaakt, of ze komen je om hulp vragen omdat verkloot is. Maar goed als je hier in kunt vinden prima. Ik heb alleen mijn eerlijke mening gegeven.

050206051012

faye schreef:
En als je een paard nergens toe wilt "dwingen"moet je hem gewoon 24/7 in een hele grote wei laten lopen en er vooral niet op gaan zitten.

Respect Faye, wederzijds respect.

Ik zie veel dat paarden als gebruiksmiddel worden gehouden, want 'het is mijn hobby, dus hij moet doen wat ik zeg'. Zo fout...

Als mijn paarden een dag geen zin hebben; prima! Ga je lekker weer naar stal of de wei op, morgen weer een dag. En ja, ik krijg hier héle fijne en meewerkende paarden mee. En ook ik heb duidelijk grenzen moeten stellen, maar op basis van respect en niet op basis van dwang.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:09

Heeft iemand bijgehouden wat het langste topic op HAW ooit is geweest Lachen?

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:09

Quellian schreef:
faye schreef:

Respect Faye, wederzijds respect.

Ik zie veel dat paarden als gebruiksmiddel worden gehouden, want 'het is mijn hobby, dus hij moet doen wat ik zeg'. Zo fout...

Als mijn paarden een dag geen zin hebben; prima! Ga je lekker weer naar stal of de wei op, morgen weer een dag. En ja, ik krijg hier héle fijne en meewerkende paarden mee. En ook ik heb duidelijk grenzen moeten stellen, maar op basis van respect en niet op basis van dwang.

amen!!!!!!!!
die van mij staat soms wel een week stil omdat ie niet zo happy is dan (eczeem) dan laat ik hem lekker staan.

word het paard hier beter van vraag ik me dan af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 14:10

Ja idd, ze komen op een stal aan mijn paard is gevaarlijk, beest staat met 2 benen in het slachthuis
Als eens flink aanpakken dan de redding van Stegeman is, is het dan nog zo zielig?

Tuurlijk quelian heb je gelijk in wat je daar zegt...maar dit paard is denk ik verder van huis...

Mellow

Anoukie schreef:
Heeft iemand bijgehouden wat het langste topic op HAW ooit is geweest Lachen?

deze komt in de buurt Knipoog

MissJ

Misschien is het een idee om het topic op slot te zetten tot Katja zelf tijd heeft om te reageren, want dit gaat werkelijk nergens over.

Nadya, ik lees nu constant dat ze de tijd moeten nemen met de pony. Waar maak jij uit op dat dit de snelle weg is dan? Volgens mij nemen Katja en Belker juist uitgebreid de tijd, en is dit geen quick fix van 2x even er doorheen en weer vrolijk verder op de oude weg.

Ilsje_

LadyElmira schreef:
Ilsje_ schreef:

Degene die erop zat is juist degene die 'les' geeft. Ze is er bekent mee, al wordt dat niet altijd gewaardeerd. Het is niet zomaar iemand die wat aanklungelt..ookal ziet het er niet altijd fijn uit voor het plaatje.

Niet elke instructeur is goed, ik zat te twijfelen omdat er bij te zetten, maar ik dacht, dat zullen ze al genoeg hebben gehoord.
voor het plaatje? voor de pony.

Bets

Lobke_ schreef:
worden jullie nou nooit gek van jullie zelf??
al dat topic,tijd en energie verspilling
om een stom welles, nietus
ik word er in iedergeval kotsmisselijk van haha

maar goed ieder in zijn eige waarden,
maar ik weet in iedergeval wel dat ik nooit fotos ga plaatsen van me paard wanneer het er niet
meer dan perfect uitziet Knipoog

en ik hou me nog steeds bij me punt dat ik benieuwd ben naar volgende fotos van over een tijdje Haha!

Het is maar net wat je zelf wilt zien. En waar je zelf van wilt leren. Ik heb juist al mijn lessen met video opgenomen omdat gevoel niet altijd hetzelfde was als voor het oog, maar heb er wel enorm veel van geleerd. Ben wel iemand die altijd aan zichzelf kan en wil werken, want de fouten komen toch wel echt 9 vd 10 x van ruiter vandaan en die moet daar zefl aan werken en open staan voor meningen/adviezen van anderen. Ik wil alleen maar zeggen, ik heb er veel van geleerd.