Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
katiavl schreef:De eerste drie zie ik echt geen trekken hoor, je ziet duidelijk dat de pony zelf naar beneden gaat... Of ben ik weer de enige die dat ziet...
Bij de andere zie je wel verzet in de mond, maar de eerste neen daar gaat hij vanzelf diep hoor.
Jasphertje schreef:runningkawa; daar ben ik het wel mee eens, mijn paard is ook echt een donderstraal 1e klas, en als je het te ver laat gaan moet je het soms op een wat hardere manier aanpakken.
faye schreef:Preciez Rk, zo zijn er ook die met een aai en een snoepje en jarenlang aanmodderen uiteindelijk verongelukken omdat het paard de baas is.
Ilsje_ schreef:Als jij iemand op je pony laat rijden, die ZO een pony moet aanpakken, Nou sorry hoor, dan had ik gezegt kom er maar af. Ik heb wel degelijk dit topic gelezen. Als zon pony dan zo wegkruipt, kan je m beter simpel rijden, en niet allemaal gaan lopen trekken en doen. Tuurlijk, je moet niet alles toe laten, ik geef mijn paard heus wel is een knal als ie te ver gaat, t blijft geen feest, maar als je zo een pony moet "aanpakken" Dan moet je toch maar is wat les nemen. Overigens, vind ik haar ook aan de zware kant.
faye schreef:katiavl schreef:De eerste drie zie ik echt geen trekken hoor, je ziet duidelijk dat de pony zelf naar beneden gaat... Of ben ik weer de enige die dat ziet...
Bij de andere zie je wel verzet in de mond, maar de eerste neen daar gaat hij vanzelf diep hoor.
Ik zie het hetzelfde hoor, hij wordt helemaal niet zo diep gedwongen.
faye schreef:Preciez Rk, zo zijn er ook die met een aai en een snoepje en jarenlang aanmodderen uiteindelijk verongelukken omdat het paard de baas is.
faye schreef:En als je een paard nergens toe wilt "dwingen"moet je hem gewoon 24/7 in een hele grote wei laten lopen en er vooral niet op gaan zitten.
Quellian schreef:faye schreef:En als je een paard nergens toe wilt "dwingen"moet je hem gewoon 24/7 in een hele grote wei laten lopen en er vooral niet op gaan zitten.
Respect Faye, wederzijds respect.
Ik zie veel dat paarden als gebruiksmiddel worden gehouden, want 'het is mijn hobby, dus hij moet doen wat ik zeg'. Zo fout...
Als mijn paarden een dag geen zin hebben; prima! Ga je lekker weer naar stal of de wei op, morgen weer een dag. En ja, ik krijg hier héle fijne en meewerkende paarden mee. En ook ik heb duidelijk grenzen moeten stellen, maar op basis van respect en niet op basis van dwang.
Anoukie schreef:Heeft iemand bijgehouden wat het langste topic op HAW ooit is geweest?
LadyElmira schreef:Ilsje_ schreef:Als jij iemand op je pony laat rijden, die ZO een pony moet aanpakken, Nou sorry hoor, dan had ik gezegt kom er maar af. Ik heb wel degelijk dit topic gelezen. Als zon pony dan zo wegkruipt, kan je m beter simpel rijden, en niet allemaal gaan lopen trekken en doen. Tuurlijk, je moet niet alles toe laten, ik geef mijn paard heus wel is een knal als ie te ver gaat, t blijft geen feest, maar als je zo een pony moet "aanpakken" Dan moet je toch maar is wat les nemen. Overigens, vind ik haar ook aan de zware kant.
Degene die erop zat is juist degene die 'les' geeft. Ze is er bekent mee, al wordt dat niet altijd gewaardeerd. Het is niet zomaar iemand die wat aanklungelt..ookal ziet het er niet altijd fijn uit voor het plaatje.
Lobke_ schreef:worden jullie nou nooit gek van jullie zelf??
al dat topic,tijd en energie verspilling
om een stom welles, nietus
ik word er in iedergeval kotsmisselijk van haha
maar goed ieder in zijn eige waarden,
maar ik weet in iedergeval wel dat ik nooit fotos ga plaatsen van me paard wanneer het er niet
meer dan perfect uitziet
en ik hou me nog steeds bij me punt dat ik benieuwd ben naar volgende fotos van over een tijdje