Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Re: Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:53

Paardentango schreef:
Dogmatisch, cliche en verschrikkelijk hautain
En over wie heb je het nou precies? Knipoog

JoviBan schreef:
Pak je camera en ga naar een willekeurige manege, pensionstal of wedstrijd. Zet je foto's online en je hebt hetzelfde 'schrik-effect'.
Ik zou mijn camera wel eens willen pakken en bij de gemiddelde bitloze ruiter wat willen maken. Alleen wat lastiger daar om achter de schermen te komen... i wonder why.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:59

Dat er in de basis slecht gereden wordt, is een gevolg van het niveau (vandaar dat het waarschijnlijk ook basis heet) en heeft weinig met de optoming op zich te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:07

SuperPepeijn schreef:
Ik zou mijn camera wel eens willen pakken en bij de gemiddelde bitloze ruiter wat willen maken. Alleen wat lastiger daar om achter de schermen te komen... i wonder why.

Je laatste zin is een aanname van jou en ook niet meer dan dat.
Wat je eerste zin betreft: zet een oproep op Bokt en vraag bij wie je langs mag komen. Wedden dat je welkom bent?! Knipoog

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:14

Karl66 schreef:
Dat er in de basis slecht gereden wordt, is een gevolg van het niveau (vandaar dat het waarschijnlijk ook basis heet) en heeft weinig met de optoming op zich te maken.
Gelukkig is iedereen met bitloze optoming al in het begin een expert, dat scheelt wel effe natuurlijk Knipoog

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:00

JoviBan schreef:
SuperPepeijn schreef:

Wat je eerste zin betreft: zet een oproep op Bokt en vraag bij wie je langs mag komen. Wedden dat je welkom bent?! Knipoog

Bij ons niet.
Het antwoord op waarom niet is ook erg eenvoudig. Waarom wel? Dat is geen RECHT maar een GUNST SP.

Mijn paarden hebben helemaal geen behoefte aan contact met vreemden en ook wij hebben er totaal geen belang bij of SP wel of niet wat snapt van wat wij doen.
Wij vinden het al uitdaging genoeg om onze eigen vaardigheden te ontwikkelen, hebben genoeg aan de verantwoordelijkheid voor onze eigen veestapel.
Voor dat ontwikkelen van onze vaardigheden zijn we begonnen met het maken van video-beelden welke we zelf bestuderen en door anderen laten beoordelen. Die anderen hebben veel kennis op het gebied van academische dressuur, terreinrijden en de biomechanica van het rijden op zich zodat hun kritiek voor ons waardevol is. SP behoort daar niet toe.

Kwaliteitstijd is schaars en die besteden we daarom liever aan onszelf en onze dieren.
Om de SPs van deze wereld op weg te helpen heb ik me laten overtuigen om de inhoud voor mijn website te schrijven. Daarna is het aan hemzelf. Fotos van ons zijn daarbij geen kritische succesfactor, wel zijn wil.

Kijk SP, dit
Afbeelding
is een kiekje van twee weken terug en een indruk van waar bij ONS heel veel tijd in gaat ziten. Ik heb in twee weken meer dan 100 kilometer NAAST dit paard gerend om haar hoefschoenen te testen en te proberen, om te KIJKEN en met de HSM te METEN. Aan een beeldje van 1 duidendste seconde heb ik niet veel en aan de mening van een leek op dit gebied al helemaal niets.

Een subjectieve beoordeling van mij persoonlijk is verder dat de eventuele aanweigheid van SP niet zal bijdragen aan de lol met onze knol(len). Die lol is onbetaalbaar waardevol voor ons en daar staat een voor ONS non-belang van SP tegenover.

Daarom SP, om verschillende redenen dus, ben je dus niet welkom om fotos te komen nemen Pling

HC

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 13:32

Ik denk niet dat je ooit bang hoeft te zijn dat ik een beroep op die "gunst" (zoals je dat zelf zo hooghartig noemt) wilt doen.

Maar fijn dat mijn punt wordt bevestigt. Die Alexander Nevzorov laat ook alleen mensen op zijn forum toe met dezelfde ideeen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:18

SuperPepeijn schreef:
Ik denk niet dat je ooit bang hoeft te zijn dat ik een beroep op die "gunst" (zoals je dat zelf zo hooghartig noemt) wilt doen.

Hooghartig SP? Wie SP Haha!
Wat heb jij mij of Nevzorov te bieden of Pat Parelli of Nancy Nicholson of Andy Curry of...? Ik bedoel SP, ik rij met veel lol optomingsloos op een heel setje paarden waarheen en wanneer ik wil. Ik DOE het al, JIJ snapt het niet Ach gut Waarom zou ik JOU dan willen zien?! Voor domme opmerkingen? Duh Dromen

IK het alle recht van de wereld om zelf te bepalen wie ik op mijn land toelaat Sigaar Jij hebt NUL recht daarop, hooguit hoop op een gunst.
Een GROTE gunst ja, want kwaliteitstijd, de lol met paarden is veel waard. MIJ in ieder geval wel, jou wellicht niet en DAT is Pling misschien?!

Idem Nevzorov met zijn forum. Waarom zouden ze daar tijd willen verspillen aan jou? Om jou te overtuigen? Waarom zouden ze? Dan wil je toch niet joh. Ieder zijn-haar meug. Zij de hunne jij de jouwe, wat is jouw probleem daarmee?

Vraagje SP. Waarom zou wie dan ook jou toestaan jezelf uit te nodigen om zich door jou af te laten zeiken? Gek toch dat de deuren dicht gaan voor jou Schijnheilig
Zo lang jij geen positieve instelling hebt en de WIL om te leren ontbreekt zal je weinig goede leraren vinden omdat die daar geen heil in zien.
Om de kleinste poging te belonen is de info op mijn website gratis. Veel leerplezier.

HC

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 14:34

SuperPepeijn schreef:
Maar fijn dat mijn punt wordt bevestigt. Die Alexander Nevzorov laat ook alleen mensen op zijn forum toe met dezelfde ideeen.

Op dit forum zijn mensen met verschillende ideeën. Er zijn echter mensen met één idee en alles wat daarvan afwijkt deugt niet. Die verkondigen een soort evangelie. Daarnaast natuurlijk de persoonlijke stijl van lontjes gooien en kijken wat er gebeurt. Er zijn er die daarop kicken en genieten. Het is maar wat je stijl en ding is....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:06

Goofy44 schreef:
SuperPepeijn schreef:

Op dit forum zijn mensen met verschillende ideeën. Er zijn echter mensen met één idee en alles wat daarvan afwijkt deugt niet. Die verkondigen een soort evangelie. Daarnaast natuurlijk de persoonlijke stijl van lontjes gooien en kijken wat er gebeurt. Er zijn er die daarop kicken en genieten. Het is maar wat je stijl en ding is....

Er is altijd meer Goofy, ALTIJD.
Het is jammer dat de vrouw van Nevzorov zich nogal negatief militant opstelt. Dat heeft niet zozeer met wat ze doen te maken als met een vermeende hogere moraal. Dat zie je bij de zichzelf naturals noemenden en bij Greenpeace bijvoorbeeld. Dit is niet anders dan religie in feite.
Aan de andere kant heb je dan de mensen die zich daardoor terecht of onterecht in hun integriteit aangetast voeldend met angstagressie op reageren.
Ik wil me verre houden van beiden.

Ikzelf denk net als bijna ieder ander dat ik goed bezig ben, want anders wijzig ik koers Pling Ik voel me evenwel noch natural, noch teugeldenker. Ik verschuil me achter geen hogere moraal, want ga voor MIJN lol op mijn paarden zitten en hoe ik het ook noemen wil, uiteindelijk manipuleer ik hen in het willen wat ik wil. Ik weet dat en ervaar dit als een verantwoordelijkheid.

Ik kies er bewust voor wat ik denk op een site te zetten omdat dit me minimaal tijd kost bij een maximum aan informatieverstrekking. Als iemand zich er aan stoort, dan is dat jammer, maar waarschijnlijk omdat deze de inleiding niet goed gelezen heeft en bovendien is het een vrije keuze om wel of niet te klikken op de URL.
Ik heb de tekst opgesteld omdat IK er veel lol uit haal en het geeft anderen een keuze om hier meer over te willen weten of niet en mij tijd om me te contreren op de vele horizonten die achter de einder liggen, want er is altijd meer. Altijd.

Sommige mensen tikken op een ander manier. Fijn dat die andere lol hebben. Het is MIJN keuze om me daar wel of niet mee in te willen laten. Ik heb geen probleem met wat SP wel of niet doet. Ik vraag niet naar toegang bij SP. Van mag hij, alleen niet bij mij en dat mag ik Haha!

HC

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:13

Karl66 schreef:
Dat er in de basis slecht gereden wordt, is een gevolg van het niveau (vandaar dat het waarschijnlijk ook basis heet) en (....)

Je zou in de basis juist op dat niveau juist heel goed moeten rijden. Je kan in de basis op hoog niveau binnen dat niveau rijden. Als het fundament van het rijden is, is de rijkwaliteit in de hogere klassen stukken beter. Nu zie je ruiters die zelfs op een Fjord niet een rondje stap, draf en galop in de bak kunnen rijden na 1 - 4 jaar rijles. Je kan je dan afvragen waarmee je bezig bent.... Die 1-4 jaar is een leeftijdscorrectie of handycap marge, de een is nu eenmaal wat sneller als de ander....

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 15:22

Ha, ik denk dat we nu net zowat een primeur op Bokt hebben, of in ieder geval aan een zeldzaam fenomeen invulling geven. Drie deelnemers van het mannelijke geslacht in conclaaf Knipoog

Ok, dat was het weer op Bokt. Heb weer lucht om verder te studeren. Jou denk ik niet onbekend Goofy, over de slag om Quadesh en parallel de maryannu. Interessant maar zwaar voor mijn grijze cellen en regen houdt me tot mijn schaamte helaas van het land Bloos! Een memopauze op Bokt krijg je dan Schijnheilig

HC

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:14

Goofy44 schreef:
Extreem een standpunt innemen oke, maar ik weet zeker dat er meerdere manieren zijn om een doel te bereiken. Sommigen beweren dat het doel en de middelen die zij gebruiken de enige weg is en die van een ander slechter, slecht of zelfs onethisch is... notabene vanaf een fotootje. Rolleyes Dat is inderdaad een lontje gooien.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 10:18

de simpele reden dat Nevzorov alleen mensen toelaat op het forum met ongeveer de zelfde standpunten is vrij simpel. Het forum is bedoelt als school, geen gezellig kletsforum als bokt, maar een forum waar werkelijk wat te leren valt. Zijn methodes staan er uitgebreid uitgelegd. Zijn methode vind ik persoonlijk echt heel goed, maar er zijn voorwaarders aan verbonden. Als jij van mening bent dat bitten oke zijn en het straffen van paarden ook, zal die methode voor jouw nooit werken. Het is dus totaal overbodig om die gene toe te laten op het forum. En daarbij komt ook nog dat Nevzorov één van de meest gehaatte persoon in de russiche paardenwereld is. Dus zal het alleen maar voor onrust zorgen. Er zijn meer dan genoeg paarden fora's waar je over zijn manier van denken/doen kun discusseren, daar is zijn forum niet voor bedoelt. Dus als je niet van plan bent om zijn methode te volgen heb je daar gewoon niks te zoeken.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:39

_horselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-08 21:01

Ik vind het geweldig wat hij doet!!
Ik kan niet over hem oordelen want ik ken hem niet en weet ook nog niet veel over deze man.
Ben vandaag eigenlijk begonnen met zijn video's en foto's te bekijken.

Maar inderdaad,ik zag daarstraks een reactie van iemand op you tube die zei:
"Ik geloof niet dat hij alles doet zonder tuig te gebruiken,om die mooie houding van het paardenhoofd te krijgen is door training met een bit en ik denk dat hij vroeger ook een bit gebruikte."

Dat kan natuurlijk ook want inderdaad,zijn paarden lopen met een mooi gebogen halsje maar zoals ik al zei;ik weet nog niet genoeg over hem om te kunnen oordelen Lachen

Xx;;

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:22

Oud topic, slotje.