Gewichtshulpen in wending nav mening Aqua8horse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 14:47

Missouri schreef:
:D Haha!

Achttienhonderdzoveel, het meest heilige boek in de dressuurwereld "Gymnasium des Pferdes".

Ga maar eens lezen, heb je duidelijk niet gedaan.

Het naar binnen brengen van het gewicht in een wending borduurt voort op de neiging van een jong paard om altijd onder het gewicht te gaan lopen. Ga maar eens op een 3jarige zitten en ga naar links hangen.
Wedden dat-ie naar links gaat?

Het gewicht in een wending op je binnenkant (de buigende kant) houden is om het binnen achterbeen als dragend achterbeen te activeren.
Je MOET dan ook je binnenbeen lang houden, daar buigen ze namelijk omheen... tsk tsk tsk.
Met je buitenbeen begrens je een eventueel uitzwaaiende achterhand, met je buitenteugel begrens je de schouder.

.

AMEN

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 21:43

ik zeg maar een ding. Er is niet 1 juiste manier om iets te doen. er is een manier om het volgens het boekje te doen, maar er zijn ook andere manieren die werken...

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 22:39

Die dan weer in een ander boekje staan *LOL*

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-04 23:54

niet altijd...

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:39

Ik heb sinds vorige week een nieuwe instructrice. We waren met galop oefeningen bezig op de volte en ze vertelde erbij dat ik mijn heupen naar buiten moest draaien (mijn binnen zitbeenknobbel komt dus meer naar voren en mijn buitenste meer naar achteren) en mijn buiten been lang moest maken en niet zoals ik gewend was naar achteren leggen om te begrenzen. Ik vond dit eerst erg raar maar na een paar keer oefenen krijg ik nu mooie ronde voltes met een paard dat niet meer de neiging heeft om naar binnen te vallen. Ik denk dat voor beide methodes wat te zeggen is, het moet maar net bij jou en je paard passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 16:54

Maar jij hebt het nu over een paard wat naar binnen valt, weer wat anders Lachen

verder vind ik het moeilijk om te zeggen (niks persoonlijks hoor, maar schoot me ff te binnen n.a.v jou berichtje) ik moet meer naar buiten zitten, dus dat is hetzelfde als wat aqua bedoeld.
Misschien zat diegenen die dat zei, wel erg overdreven naar binnen, nu voor haar gevoel erg naar buiten, terwijl ze nu juist pas in het midden zit.

En zo kan het andersom ook.

NadjaHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:27

Dat zou inderdaad ook wel kunnen.....
Zal er de volgende les anders even naar vragen hoe ze het precies bedoelde Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 17:28

Nogmaals, ik zeg niet dat het bij jou zo was, maar door jouw berichtje dacht ik daar ineens aan. Lachen
Voor ons via de compu niet te beoordelen als mensen zoiets zeggen.
daarom vragen we ook om foto's van aqua om te laten zien wat ze bedoeld...