Tja... Dan mag je M starten maar ik rijd bitloos. En nu?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:37

Sjonge jonge. Vroeger waren er toch ook meer bonden met eigen regels? Pas toen de KNHS geld rook werd het 1 bond.
Jullie hechten veel te veel waarde aan dat 'belangrijke' KNHS.
Als je een bitloos nationaal kampioenschap hebt doet dat uiteindelijk niet onder aan een knhs hippiade.
Helemaal als die andere suffe ideeen om semi-prof ruiters van amateurs te scheiden doorgaan.

Ik zie hier alleen maar: ik wil ik wil ik wil (een krokodil als huisdier).

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:46

Anoeska schreef:
Zoveel ambitie zullen die bitloze ruiters dan wel niet hebben, als ze niks extra's willen doen om zaken te veranderen.

Je kan het ook anders zien.
De KNHS heeft bitloos toegestaan tot een bepaald niveau.
Als een bitloos ruiter dat heeft doorgelopen, is die dan klaar?
Naast de mensen die met bit starten is natuurlijk een beetje cru als de KNHS je eigenlijk totaal niet serieus neemt.
Iets centraal organiseren is heel leuk, maar dan moet er in dat gebied genoeg animo zijn of de ruiters moeten allemaal vervoer hebben.
Als er per wedstrijd 2 zijn die bitloos rijden in een klasse omdat dat toevallig in dat dorp zo is dan is het toch makkelijker dat ze gewoon met de rest mee kunnen rijden?
Iets met "Alles staat er toch al, waarom het wiel opnieuw uitvinden?"

Zelfde met de koudbloedwedstrijden, die draaien meestal ook met andere wedstrijden mee omdat het gewoon niet haalbaar is om alles alleen te doen. Alleen dan met een aparte bak.

Mungbean

Re: Tja... Dan mag je M starten maar ik rijd bitloos. En nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:53

Als dat allemaal te moeilijk is dan begin je nog simpeler.
Start een faceboek pagina (is immers gratis) voor bitloze ruiters die succesvol hun punten aan het rijden zijn en nu L2 + 10 zijn. Misschien zijn het er maar 2 in heel Nederland (dan weet je gelijk hoe onpopulair het is) of misschien zijn het er wel al 30.
Het geeft je dan een handvat om eens met wat statistieken te komen ipv allemaal afzonderlijk wat mailtjes te sturen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:55

Koudbloedwedstrijden zijn in 90% van de.gevallen volledig apart.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:56

Wie zegt dat dat nu allemaal niet geïnventariseerd wordt? :D
Bij de bitloosrijdenpagina op facebook zijn ze al bezig in ieder geval.

Yvank, maar wel op hetzelfde terrein.
Ik zeg toch ook aparte bak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 15:58

Maar waar delen ze.het mee dan? Met niemand ze organiseren de wedstrijd zelf en die dag is er dan.geen andere wedstrijd alleen maar koudbloeden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:02

Net als het NRPS kampioenschap.
Dat doen ze ook gewoon zelf.

Ik zie ook vaak dat men geen zin heeft om een uur met de trailer te gaan. Tja, als dat al te veel moeite is.....
Als je het tot het ZZ-L schopt zal je ook niet iedere week een wedstrijd in je regio vinden. Z is soms al lastig te vinden, zeker in de winter.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:11

Yvank_ schreef:
Maar waar delen ze.het mee dan? Met niemand ze organiseren de wedstrijd zelf en die dag is er dan.geen andere wedstrijd alleen maar koudbloeden.

Het terrein met een andere onderlinge wedstrijd of KNHSwedstrijd.
Dan delen ze het inrijterrein en bij het organiseren liften ze dan mee met de "grotere wedstrijd"
Dit om alles te kunnen bekostigen voor hun leden. Dan is het wel een aparte wedstrijd maar wel met de kosten van een "normale"wedstrijd.
Dan zul jij wel op de centralere wedstrijden zijn geweest. In de uithoeken van Nederland is het helaas wat anders. Ik ben alleen nog maar op gedeelde wedstrijden geweest.
@ Sizzle, dat heeft er nu toch niets mee te maken? Het gaat erom dat er nu ruiters zijn die bij de KNHS geen kans krijgen om verder te rijden.
Weinig wedstrijden is heel wat anders dan geen wedstrijden waar je aan mee kunt doen :+
Die Z-ruiters hebben in ieder geval nog iets om te starten en kunnen dan de keuze wel maken of ze willen of niet.

:)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:33

Prima, dan onderneem je geen extra actie, dan blijf bij 'het is niet eerlijk' en 'de Knhs moet normaal communiceren'. Ben benieuwd of dat verandering voor de bitloze ruiters geeft.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:37

Anoeska schreef:
Prima, dan onderneem je geen extra actie, dan blijf bij 'het is niet eerlijk' en 'de Knhs moet normaal communiceren'. Ben benieuwd of dat verandering voor de bitloze ruiters geeft.

Er veranderd vast wat bij de KNHS als je achterover blijft hangen in je luie stoel en maar boehoehoe blijft roepen :7

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:44

Waaruit trek je die conclusie Anouska?

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 16:51

Omdat wanneer Ik zeg dat het met de ambitie wel mee zal vallen, krijg Ik allerlei reacties ' waarom zouden we het wiel opnieuw uitvinden', ' actie ondernemen is te duur' etc. Ik zie niet echt spirit om iets te bereiken.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:00

minikatje schreef:
Wie zegt dat dat nu allemaal niet geïnventariseerd wordt? :D
Bij de bitloosrijdenpagina op facebook zijn ze al bezig in ieder geval.

Yvank, maar wel op hetzelfde terrein.
Ik zeg toch ook aparte bak?

Heb je deze post ook al gelezen?
En volgens mij trek je nu een aantal dingen uit zijn verband.
Het wiel opnieuw uitvinden sloeg op het samenvoegen van wedstrijden, net zoals die van de koudbloeden. Dit om de kosten te drukken.
Heeft niets met niet willen te maken, maar er zijn een paar praktische problemen waar dan ook een oplossing voor gevonden moet worden.

Dan kun je wel allerlei negatieve opmerkingen maken, maar dat is ook erg onconstructief.
De beste kapiteins staan dan toch op de wal? (Of in dit geval aan de bakrand met een bit in de hand?)

Heel belachelijk hoor, maar wat als de KNHS stelt dat je niet mag starten met een bont paard. Of maar tot de M, zou je dat dan ook niet een beetje vreemd vinden?
Omdat uit onderzoek is gebleken dat bonte paarden de oefeningen uit de hogere niveau's niet aan kunnen?

Boomloos mag er nu ook gestart worden.
Het gaat mij erom dat je blijkbaar enkel plezier mag hebben met je paard als deze maar aan de juiste regeltjes voldoet.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:08

Als ik met mijn bonte paard het Z niet in had gemogen, dan had ik echt wel meer gedaan dan klagen op internet en mails naar de knhs sturen. Zou in iedere geval eens een paar bonte eigenaren zoeken en en afspraak maken voor een gesprek bij de knhs. Ik ben gewoon niet zo van het 'klagen'.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:42

Ik denk dat als de knhs beseft dat er geld aan bitloze combinaties te verdienen is ze wel misschien wat willen, een paar jaar geleden verzette ik me ook tegen het bitloze rijden. Totdat er plots geen andere optie was, nou ja of niet rijden... er gaan meer mensen bitloos rijden en als ze dat extra leden (een flink aantal) kan opleveren over een aantal jaar dan weet ik niet of ze niks aanpakken.
De meningen rondom mij veranderen ook. Het is wel lastiger en ook ik heb twijfels of een paard zuiver bitloos gereden opgeleid kan worden tot dressuurpaard, maar waarom het niet de kans geven...
Ik ga in ieder geval niet een paar honderd euro aan inschrijfgelden, vervoer en lidmaatschap betalen om de KNHS te laten zien dat iets kan. Dat is voor mij geen geschikt wedstrijddoel, ik wil wel als iemand gaat inventariseren mijn combinatienummer doorgeven zodat mijn punten ook bekeken kunnen worden.
Maar ik vind het jammer dat ik niet meer kan starten, ik heb me er wel bij neergelegd en de trailer verkocht.
Mocht de KNHS tot inkeer komen overweeg ik zeker weer een startkaart.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:17

Dat is jouw mening anouska, je weet niet wat er nu achter de schermen wordt geregeld.
Alles wegzetten als klagen moet je zelf weten, maar ik snap best als mensen stoom af willen blazen.
Ts vroeg om tips en vragen staat vrij ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:19

En mijn tip is dat je meer bereikt met gestructureerd actie ondernemen, dan op internet stoom afblazen. Die mening mag ik hier net zo goed weergeven.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:35

Dat staat er boven toch? Dat ze via facebook al bezig zijn?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:38

Hoeveel mensen starten nu actief bitloos?
En hoeveel starten nu L2?
(Volgens jullie facebook gegevens)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:40

Dat zou je ze even moeten navragen.
Het is niet mijn pagina he, zag het alleen voorbij komen. ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:43

Ik heb geen facebook :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:48

Dat is 1 van de slimste dingen die ik in het topic heb gehoord :D
Tis dat ik zelf 2 pagina's beheer :P

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-15 19:52

Met een geldboom zou alles een stuk makkelijker zijn.
Dan kan je inderdaad op pad om dat soort dingen mee te doen.
Maar die heb ik niet. Ik heb wel de luxe dat wij op stal wedstrijden hebben. Waar ik dolgraag verder zou willen komen. Maar tja daar ziet inderdaad niemand me helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:07

Ik vind het hele doel van wedstrijden ook dat je laat zien dat je op ander terrein je paard voor elkaar hebt. Ik hecht daarom ook pas echt waarde aan mijn punten als ik ze op allemaal verschillende locaties haal.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:20

Zonder geld of vervoer kom je ook met bit nergens hoor :D

Waarom vind men trouwens HC starten geldverspilling?
Je wint toch bijna nergens prijzengeld in Nederland?
Dan mis je alleen punten, maar als je paard goed voor elkaar is dan ben je na 4-5 wedstrijden sowieso de klasse weer uit.
Als je nu HC M1 bitloos zou rijden tot je echt makkelijk over 190 punten rijdt dan is dat gewoon een voorbereiding voor als het dadelijk wel mag en vlieg je meteen door de M2 in.

Het komt er uiteindelijk heus wel door. Gewoon actiever naar ledenvergaderingen, enquetes doorvoeren, evenementen organiseren (denk aan het initiatief pony wedstrijden voor volwassenen), bokt clinics bij top instructeurs etc. Vooral niet vergeten om bladen als de hoefslag te informeren en een goede fotograaf mee te nemen.

Ik vind het gewoon net als bij kinderen: bewijs maar dat je het echt graag wilt en dan praten we nog eens <<)