Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Joolien schreef:Dreamer en Selina:
Beiden trekken jullie je rug wat hol. Wat er dan gebeurd is dat je automatisch wat stugger wordt in je armen en handen omdat je wat moet compenseren om niet achterover te kukelen. Probeer dus net als wat ik op deo vorige pagina zei te oefenen op een stoel thuis, bekken kantelen en kruis iets omhoog.
Ook geldt voor beide, let op je polsen, duim rechtop en polsen niet inknikken, ook dan wordt je onbewust sterker en stugger in je hand.
Joolien schreef:xBandit schreef:Thanks dames! Ik zal er op gaan letten
Je kunt niet zo je tenen naar binnen draaien en daarna het probleem opgelost hebben, zo te zien komt het bij je bekken vandaan. Je zit iets gekanteld met je bekken en nu zit je wat op je dooswaardoor je automatisch je bovenbeen wat indraait en met je onderbeen moet compenseren dus je tenen naar buiten zetten anders zou je voorover vallen. Dat zie je ook in je bovenlichaam, je onderrug is iets te hol en daardoor is je bovenlichaam iets teveel naar voren, het helpt ook niet dat je naar het knappe hoofd van je pony zit te kijken
Ga dus meer op je zitbeenknobbels zitten. Dit kun je thuis oefenen door een stoel te pakken en daarop zijwaarts voor een spiegel te gaan zitten, voeten voor je op de grond en je knieen ongeveer 2 vuistbreedtes uit elkaar. Probeer je buikspieren aan te spannen en daardoor je bekken te bewegen, kruis wat optrekken en dan aanspannen en ontspannen, dan ga je voelen waar je zitbeenknobbels zitten en kun je je rug goed recht gaan houden. Probeer te zien en te voelen wanneer je rug recht is en wanneer je goed op je zitbeenknobbels zit.
Als je gaat rijden, probeer te gaan leren voelen wat er onder je gebeurd en kijk om je heen waar je naar toe gaat ipv naar het hoofd van je pony. Door te kijken waar je in de wending naartoe gaat kun je wat meer met je lichaam gaan sturen en leren om met 2 handen en 2 benen de wending te rijden.
Anoniem schreef:Joolien schreef:Dreamer en Selina:
Beiden trekken jullie je rug wat hol. Wat er dan gebeurd is dat je automatisch wat stugger wordt in je armen en handen omdat je wat moet compenseren om niet achterover te kukelen. Probeer dus net als wat ik op deo vorige pagina zei te oefenen op een stoel thuis, bekken kantelen en kruis iets omhoog.
Ook geldt voor beide, let op je polsen, duim rechtop en polsen niet inknikken, ook dan wordt je onbewust sterker en stugger in je hand.
jij kent mij, van een tijdje geleden uit het "aan de teugel fototopic"
ik was dat meisje met die rugproblemenhihi
en de pianohandjes ben ik me van bewust ja, maar bedankt voor de tip!
prugelpiet schreef:Ik kom toch even binnenstormen...
Ik heb ook een best holle rug. Maar ik heb net zo lang geoefend met zitten dat het nu een stuk beter is, mijn rug is een stuk rechter als ik op het paard zit.
Ik zat eerder ook te ver naar voren, op mn doos (haha) toen heb ik de tip gekregen ook meer te gaan zitten, op mn kont. En dat heeft heel erg geholpen. Helemaal recht is het niet, maar wel veel beter.
Misschien hebben jullie hier wat aan
ynskek schreef:hier nog iemand met een holle rug...
Ik trek snel mn rug hol... Bij mij komt dit onder andere door spanning in mijn rug... waar ik heel erg mee bezig benis het kantelen van mijn bekken en het loslaten in mijn eigen lijf...
Misschien voor jullie ook iets om te proberen?