houding Topic.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:47

Nu doet die het wel

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:55

Ellebogen iets verder aan je lichaam houden, maar verder zit je supernetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:56

Je zit erg netjes Heimdallr! Weinig op aan te merken

Afbeelding

Selinaaxo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:03

Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:05

dreamer, Je zit heel netjes, ik denk, maar weet niet zeker, dat je je bekken moet kantelen.
selinaaxo, handen rechtop, maar verder heel netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:15

Dreamer en Selina:
Beiden trekken jullie je rug wat hol. Wat er dan gebeurd is dat je automatisch wat stugger wordt in je armen en handen omdat je wat moet compenseren om niet achterover te kukelen. Probeer dus net als wat ik op deo vorige pagina zei te oefenen op een stoel thuis, bekken kantelen en kruis iets omhoog.

Ook geldt voor beide, let op je polsen, duim rechtop en polsen niet inknikken, ook dan wordt je onbewust sterker en stugger in je hand.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:26

Nog tips voor mij?

Afbeelding

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:30

moeilijk te zien, maar het lijkt alsof je naar links hangt. ook kom je nogal ver uit het zadel vind ik, maar het is moeilijk te zien :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:34

Ja, dat klopt, ik ben ontzettend scheef.
Mijn lichaam is ook ontzettend a-symmetrisch.

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:40

ow haha, hoe bedoel je asymmetrisch?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:53

Mijn linker schouder is hoger dan mijn rechter schouder.

Arc_En_Ciel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:17

Ik denk niet dat je scheef hangt, dit is een foto vanuit een hoek :+
Een foto waar je staat is ook slecht te beoordelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:18

Joolien schreef:
Dreamer en Selina:
Beiden trekken jullie je rug wat hol. Wat er dan gebeurd is dat je automatisch wat stugger wordt in je armen en handen omdat je wat moet compenseren om niet achterover te kukelen. Probeer dus net als wat ik op deo vorige pagina zei te oefenen op een stoel thuis, bekken kantelen en kruis iets omhoog.

Ook geldt voor beide, let op je polsen, duim rechtop en polsen niet inknikken, ook dan wordt je onbewust sterker en stugger in je hand.

jij kent mij, van een tijdje geleden uit het "aan de teugel fototopic"
ik was dat meisje met die rugproblemen :Y) hihi

en de pianohandjes ben ik me van bewust ja, maar bedankt voor de tip!

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:14

Joolien schreef:
xBandit schreef:
Thanks dames! Ik zal er op gaan letten :)

Je kunt niet zo je tenen naar binnen draaien en daarna het probleem opgelost hebben, zo te zien komt het bij je bekken vandaan. Je zit iets gekanteld met je bekken en nu zit je wat op je doos :+ waardoor je automatisch je bovenbeen wat indraait en met je onderbeen moet compenseren dus je tenen naar buiten zetten anders zou je voorover vallen. Dat zie je ook in je bovenlichaam, je onderrug is iets te hol en daardoor is je bovenlichaam iets teveel naar voren, het helpt ook niet dat je naar het knappe hoofd van je pony zit te kijken ;)
Ga dus meer op je zitbeenknobbels zitten. Dit kun je thuis oefenen door een stoel te pakken en daarop zijwaarts voor een spiegel te gaan zitten, voeten voor je op de grond en je knieen ongeveer 2 vuistbreedtes uit elkaar. Probeer je buikspieren aan te spannen en daardoor je bekken te bewegen, kruis wat optrekken en dan aanspannen en ontspannen, dan ga je voelen waar je zitbeenknobbels zitten en kun je je rug goed recht gaan houden. Probeer te zien en te voelen wanneer je rug recht is en wanneer je goed op je zitbeenknobbels zit.
Als je gaat rijden, probeer te gaan leren voelen wat er onder je gebeurd en kijk om je heen waar je naar toe gaat ipv naar het hoofd van je pony. Door te kijken waar je in de wending naartoe gaat kun je wat meer met je lichaam gaan sturen en leren om met 2 handen en 2 benen de wending te rijden.

Dat mijn rug hol is, kan ik niks aan doen. Zo ben ik geboren. Ik heb er heel vaak last van en hoe langer ik op een paard zit, hoe meer pijn het gaat doen. Dus hier valt niks aan te doen. Ik ben al een aantal keer bij de chiropracter geweest. En dat naar me pony kijken was echt een moment opname. Maar bedankt voor de tips.

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 23:16

Anoniem schreef:
Joolien schreef:
Dreamer en Selina:

jij kent mij, van een tijdje geleden uit het "aan de teugel fototopic"
ik was dat meisje met die rugproblemen :Y) hihi

en de pianohandjes ben ik me van bewust ja, maar bedankt voor de tip!

Die rug problemen klinken hier ook bekend! :+

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 10:51

Ik kom toch even binnenstormen...
Ik heb ook een best holle rug. Maar ik heb net zo lang geoefend met zitten dat het nu een stuk beter is, mijn rug is een stuk rechter als ik op het paard zit.
Ik zat eerder ook te ver naar voren, op mn doos (haha :+ ) toen heb ik de tip gekregen ook meer te gaan zitten, op mn kont. En dat heeft heel erg geholpen. Helemaal recht is het niet, maar wel veel beter.

Misschien hebben jullie hier wat aan ;)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 16:41

prugelpiet schreef:
Ik kom toch even binnenstormen...
Ik heb ook een best holle rug. Maar ik heb net zo lang geoefend met zitten dat het nu een stuk beter is, mijn rug is een stuk rechter als ik op het paard zit.
Ik zat eerder ook te ver naar voren, op mn doos (haha :+ ) toen heb ik de tip gekregen ook meer te gaan zitten, op mn kont. En dat heeft heel erg geholpen. Helemaal recht is het niet, maar wel veel beter.

Misschien hebben jullie hier wat aan ;)

Als er dan toch iemand binnen stormt, doe ik ff mee.. Ook een holle rug hier (niet pijnlijk, maar ik schijn over mijn wervels te draaien in stap ofzo). Ik kwam er laatst achter, omdat mijn instructrice de hele tijd zei dat ik mijn buik holler moest maken, dat ik geen buikspieren heb. Met een holle rug, gebruik je voor je steun meer je rugspieren (denk ik). Ik ben dus mijn buikspieren gaan trainen, waardoor ik dat oefeningetje wat Joolien beschrijft dus ook makkelijker uit kan voeren.

Het kan natuurlijk zijn dat het alleen aan jullie rug ligt, maar het is makkelijk te testen, dus waarom zou je het niet proberen?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:48

hier nog iemand met een holle rug _O-...

Ik trek snel mn rug hol... Bij mij komt dit onder andere door spanning in mijn rug... waar ik heel erg mee bezig benis het kantelen van mijn bekken en het loslaten in mijn eigen lijf...

Misschien voor jullie ook iets om te proberen?

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:58

CrazyIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 17:59

en vooral zien dat die buik en rugspieren in evenwicht zijn, daarvoor kan je naar een (sport)dokter gaat die met een test kan zien of die wel degelijk in evenwicht zijn :)

YelaBrenda11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 01:13

hoihoi,

ts meldt zich,ben een tijdje weggeweest en was mijn eigen topic kwijt :+

ik zal even op een paar reageren;

kimmie; ik vind foto's vanuit een hoek altijd lastig,het enige wat ik wel zie is dat je zadel niet helemaal lekker lijkt te liggen maar dit kan ook door de foto komen,verder lijkt het alsof je lichtrijdt vanuit je voeten (dat je gaat staan vanuit te voeten) en niet vanuit je knieen. Ik kan je hier geen tips voor geven want ik vind het zelf ook lastig :+ heeft iemand daar toevallig tips voor?

selinaa:mooie foto,je kunt misschien proberen je handen gelijk te houden

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 15:05

Bedankt Yela, ik zal er op gaan letten, zadel weet ik niet, want het is een manegepony.

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:11

ynskek schreef:
hier nog iemand met een holle rug _O-...

Ik trek snel mn rug hol... Bij mij komt dit onder andere door spanning in mijn rug... waar ik heel erg mee bezig benis het kantelen van mijn bekken en het loslaten in mijn eigen lijf...

Misschien voor jullie ook iets om te proberen?

We gaan wel lekker, de holle ruggen club.
Ik heb lichte scoliose. Je ruggewervel hoort recht te staan (vanaf achter gezien), maar die van mij loopt dus in een S-vorm. Ik ga hiervoor naar de chiropracter en die zet mijn rug weer recht door middel van kraken. Misschien ook iets voor jullie?

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:13

Kimmie25501 schreef:
Nog tips voor mij?

[ Afbeelding ]

Misschien iets minder ver uit je zadel komen met licht rijden. Je hoeft niet heel ver uit je zadel, al is het een klein beetje is het al goed. Eventueel je beugels wat langer. :)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 17:24

Oke dankjewel.
En hier nog iemand met scoliose, loop nu bij een chiropractor en bij een cesartherapeut.