liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 18:04

grappig om dit topic te volgen Lachen
ik weet niet wat voor pony ik nou heb.
ze is heel voorwaarts en looplustig en daardoor soms wat moeilijk ontspannen te rijden,maar schrikt eigenlijk nooit en is redelijk bomproof en super betrouwbaar

ik vind dit een top combi

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:02

Ik heb zelf liever een pittig paard Knipoog

Waarom? Tja die zijn naar mijn mening net iets makkelijker te rijden, zal ook wel komen dat ik het gewend ben. Maar die hebben van zichzelf al de energie om echt aan het werk te gaan dan een mak rustig paard. Natuurlijk heeft een mak paard dat ook wel, maar ik vergelijk het een beetje met mensen...

Mensen die heel fanatiek zijn, kun je eigenlijk een beetje vergelijken met pittige paarden. Ze willen graag, hoe meer hoe beter. Pittige paarden zijn meestal ook zo, hoe meer hoe beter.

Mensen die het allemaal rustig op hun af laten komen, en het lekker rustig oppakken en het daarna lekker rustig doen zijn te vergelijken met makke en rustige paarden. Het gebeurt van zelf wel, laat het maar op je afkomen.. doe gewoon lekker relaxed enr ustig aan.

Het licht er natuurlijk ook aan wat voor ruiter je bent, en bloed fanatieke wedstrijdruiter heeft waarschijnlijk het liefst een onwijs pittig paard.. en een fijne recreatieruiter die het heerlijk vind om oneindige buitenritten te maken enzo heeft waarschijnlijk liever een lekker rustig en mak paard.

Verbeter me maar als ik het fout heb Haha!

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-08 23:05

eva_dunya schreef:
Ik hou er ook niet van om een paard vooruit te moeten schoppen. Ik heb liever een pittig paard, maar wel een eerlijke, anders is ie zo de deur weer uit.

Ik heb geleerd, hoe drukker/sneller het paard (hoe pittiger dus) hoe meer je met je been moet komen Knipoog Dus wat je zegt over dat vooruitschoppen klopt naar mijn mening niet helemaal. Tuurlijk een "sloom" paard meot je ook vooruitschoppen, maar als je een mak en rustig paard is die z'n rondjes loopt.. loopt iewaarschijnlijk ook in de goeie snelheid en is die aan je been Lachen

hiphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:45

ik heb het liefst daar tussen in dan kan je misschien ook nog eens lachen om je pony Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:45

Pittig - maar eerlijk.
dat vind ik belangrijk Ja

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:47

Ik heb graag een pittg paard, maar wel 1 die wel eerlijk is en goed in de hand te houden is *LOL*

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 19:48

Een heerlijk rustige, betrouwbare knol waarmee ik met mn ogen dicht door het verkeer kan rijden.
Dat is een paard waar ik van hou....
Groot,betrouwbaar, rustig en mak Haha!

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:49

Bij mij is het heel dubbel:
Als ik in het bos ga rijden heb ik liever een rustig en mak paard onder mij. Dan kan ik echt genieten. Als ik in een actieve bui ben hou ik ook wel van een pittig paard op buitenrit.
Als ik dressuur rij of spring hou ik van een pittig paard. Dat rijd gewoon beter. Het paard moet uiteraard goed terug te nemen zijn.

_mbvd_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:50

haha geef mij maar een pittig paard ;d

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 20:53

Een mak paard kan ook pittig zijn hoor Knipoog

Een pittig, mak en cool-in-de-kop paard, dat is volgensmij de best combinatie Haha!
En die heb ik Haha!

_sjors_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-08 21:05

Er mag van mij best wel wat pit in zitten, zolang je er maar aan kan blijven rijden en ze uiteindelijk, na misschien wat protest, maar wel met je mee willen werken op de momenten dat het moet.