Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

duodenum

Re: Eindelijk wordt ie eens aangepakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:48

maar heeft de TS eigenlijk wel zo heel veel gezegd? zo heel veel reacties gegeven? volgens mij niet? Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:49

Daarbij zie ik geen pony met zijn hoofd tussen zijn benen. De eerste foto's loopt hij erg diep, maar op de latere foto's al helemaal niet meer. En sommige paarden kruipen idd zelf zo diep weg, je ziet ook op de latere foto's dat hij dat niet meer doet.

Zeiken Nadya? Nors opkijken
Dat doet TS iig niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:49

Waar staat dat ze geen commentaar willen? Haha!

Het is wel typisch bokt, niet in watjes praten of in watjes rijden en het is fout Lachen

Stap in de echte wereld....vervelende paarden worden wel eens aangepakt...nog ergere echte wereld, veel stallen hebben er hun brood van omdat te veel ruiters te zacht zijn...

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:50

Spot schreef:
super_freek schreef:
Ik heb hier weinig woorden voor. Als iemand bij mij op stal zo op zijn paard rijdt, dan trek ik die er meteen vanaf!!

Helemaal mee eens, zou ik ook doen. Echt niet normaal, tranen schieten in mijn ogen bah Boos! Boos!

Dit gevoel heb ik er ook bij.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:51

Mijn pony deed dat ook, toen hij bij mij kwam. Als protest en om onder de rug weg te rijden. Even laag als op de fotos, en daar valt het nog mee want de verdere fotos zijn hoger opgericht. Het is gewoon iets dat er inzit, en moeilijk uit te krijgen is. Heeft tijd nodig, het is niet dat een andere ruiter erop zet en het zo gefixed is

Was dat maar waar Scheve mond
Laatst bijgewerkt door lesilla op 04-07-07 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

duodenum

ik verontschuldig met hierbij btw ook ff over mijn penny-opmerking Kusje ik had nog niet het hele topic doorgelezen en dacht.. jeetje weer allemaal van die penny's Knipoog al snap ik de opmerking van siets niet helemaal; als ik jouw profiel zie geloof ik je helemaal niet meer (dr staat nl. niets in mijn profiel Tong uitsteken)

maarja.. runningkawa ik ben het helemaal met jouw eens!

Anoniem

als iemand bij mij op stal dat doet ook...
iemand op een africhtingsstal die een paard binnen krijgt dat erg dominant is onder het zadel dan niet...
Meestal zijn die ruiters iets verder dan bij mij op stal Lachen

Mellow

runningkawa schreef:

Het is wel typisch bokt, niet in watjes praten of in watjes rijden en het is fout Lachen

Stap in de echte wereld....vervelende paarden worden wel eens aangepakt...nog ergere echte wereld, veel stallen hebben er hun brood van omdat te veel ruiters te zacht zijn...

niks mis met aanpakken.
maar als zij dit aanpakken noemt dan heb ik medelijden met het paard want op deze manier aanpakken, wat bereik je daarmee?

Twiggy2008

Laat ik het zo zeggen. Zeik niet dat ze commentaar krijgen.
Zo duidelijk? Tong uitsteken

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:52

RW ja zachte helers hebben diepe wonden, maar consequent zijn is toch iets anders als hard aanpakken, ik vind dit niet eerlijke consequente manier. Maar goed ik hou er over op. Mensen zien maar wat ze ermee doen. Ik heb gewoonweg medelij met de pony.

LadyElmira

Naar mijn idee is er niet gezegt dat ze geen commentaar wil, maar dat het wel wat minder mag. Volgens mij had dit al heel anders geweest als de titel wat minder hatelijk overkomt, maar dat is nu eenmaal zo. Moet er dan zo gereageerd worden om een paar foto's? Het is geen paard dat wel eens bokt, het beest is het waarschijnlijk zo gewend dat het wel nodig is. Er is een verschil tussen een discussie en een discussie en volgens mij loopt dit een beetje uit de hand.

Anoniem

Diep is mijn manier ook niet, geef ik direct toe
Wel weet ik dat katja veel paarden weer op de rails krijgt, dus dat is wat ze ermee opschiet Lachen

duodenum

maar volgens mij weten we ook helemaal niet, wat er zich vóór deze "training" heeft afgespeeld... dus kunnen we dat eerlijk beoordelen?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:53

weet je wat het probleem hier op bokt is, je moet voldoen aan een bepaald plaatje, netjes zitten, braaf rijden en altijd meelopen met de rest.. Als een paard een keer aangepakt wordt, mag dat alleen achter de schermen. Niemand mag dat zien. Ik vind dit niet de meest prettige foto's, nee dat niet, maar als dit nu daadwerkelijk de oplossing is, en Ebo volgende week al 10 x beter loopt (bij wijze van spreken) hoor je niemand meer. Soms is het nodig even niet lief te zijn!

Ik zie hier nog een ruiter die netjes rijdt, ipv foto's waarbij de binnenhand klemvast staat.. die komen hier ook genoeg langs!

Ik hoop heel erg voor Belker dat haar hand snel geneest en dat katja ondertussen Ebo zover verbeterd heeft dat Belker er zelf (met hulp) eens lekker mee aan de slag kan zonder continu gevechten te moeten leveren!

Anoniem

Bets schreef:
RW ja zachte helers hebben diepe wonden, maar consequent zijn is toch iets anders als hard aanpakken, ik vind dit niet eerlijke consequente manier. Maar goed ik hou er over op. Mensen zien maar wat ze ermee doen. Ik heb gewoonweg medelij met de pony.

De ts is niet consequent geweest
daardoor is het paard niet meer zo leuk en dan moet je wel eens hard zijn...
niet leuk, maar soms is het niet anders
Om daarna weer een blij paard te hebben, die weet waar de grenzen liggen

xXLiekeXx

Zow lang fototopic Bloos! Wow!

Uhm, ik dacht eigenlijk ook al meteen dat ie heel ver naar benee liep maar miss. heeft de ts daar wel een verklaring voor, het niet hele topic gelezen trouwens.

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:54

runningkawa schreef:
Is ook niet nodig als je paard braaf blijft.
Maar als het zover is gekomen is moet je soms wat...

Idd, als jou pony altijd heel vervelend doet, dan moet ej wel iets doen, je kunt niet altijd even aardig blijven. Ik heb liever 1 xgoed aangepakt, dat i kderest van de keren fijner kan rijden en de pony niet meer met mij probeert te sollen Knipoog Ik vind dit ook niet prettig om naar te kijken.. niemand. Maar soms moet je gewoon even die pony laten weten dat ditniet van je gedient is, en dat gaat meestal niet op een leuke manier. Er kunnen ergere dingen gebeuren als een pony heel vervelend is en nooit is aangepakt.. (spreek uit ervaring Knipoog )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:55

Bets schreef:

Precies Bets, er is nogal een verschil in consequent zijn en hard aanpakken.
Zie titel van dit topic.

Ik denk dat je beter consequent kunt gaan rijden i.p.v. aanpakken. Kost misschien meer tijd, maar vergeet ook niet dat dit gedrag opgebouwd is in een bepaalde tijd, dus neem dan minstens die tijd om het weer te corrigeren op een normale manier. Over oneerlijk gesproken.
Mensen zijn veel oneerlijker dan paarden.

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:55

runningkawa schreef:

Geweldige uitspraak Haha!

Leuk dat de pony vooruit gaat. Belker, veel plezier met hem!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:56

Runningkawa, veel mensen zien dat ook als trekken, maar ik zie dat het paard naar beneden loopt als verzet voor het werk. En mensen die al een paard gereden hebben die zo onderkruipt weten wel hoe moeilijk dat het oprichten is...

Gebeurt zoals ik al vertel niet op één dag spijtig genoeg

Anoniem

soms moet je bij een vereden paard eerst hard zijn, om daarna alleen consequent verder te kunnen gaan Lachen

Anoniem

Nadya schreef:
Laat ik het zo zeggen. Zeik niet dat ze commentaar krijgen.
Zo duidelijk? Tong uitsteken

Nou nee, ten eerste vind ik het woord zeiken nogal onbeschoft en ten tweede zie ik TS nergens zeggen dat ze het vervelend vind om commentaar te krijgen.

duodenum

runningkawa; daar ben ik het wel mee eens, mijn paard is ook echt een donderstraal 1e klas, en als je het te ver laat gaan moet je het soms op een wat hardere manier aanpakken.

beccieloeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:57

als ik dit zie...dan volgt er meteen een diepe zucht... pffffff.... weer iemand die de rijkunst niet echt begrijpt...alsjeblieft verdiep je eens in de kunst der rijden...en hoe je dan nog kan denken dat je paard hier goed aangepakt wordt!!! sorry maar dit vind ik schandalig... ik zie heir niets anders dan een paardje dat met harde hand naar beneden gedwongen wordt... een achterhand die niet het minste aantreed...wat een geluk dat een paard een zachtaardig beest is en zich dit laat welgevallen...moest ik dit paardje zijn, dan wil je niet weten waar die ruiter beland was!!! hier heb ik maar 1 woord voor => ONTSPANNING!!!
Leer ontspannen en dan pas kan je verder gaan en blijvend resultaat boeken...verdiep je in de echte rijkunst en leer hoe het moet... niet op deze manier...je kan er nog iets moois van maken...laat je paardje niet verknoeien...Het is op zich een mooi dier met mogelijk heel wat potentieel...dus aksjeblieft...denk nog eens na of dit echt wel de manier is waarop jij je paard aangepakt wil zien worden....

groetjes

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:58

runningkawa schreef:
Bets schreef:

De ts is niet consequent geweest
daardoor is het paard niet meer zo leuk en dan moet je wel eens hard zijn...
niet leuk, maar soms is het niet anders
Om daarna weer een blij paard te hebben, die weet waar de grenzen liggen

Nee heeft niets met hard te maken, TS is te zacht geweest, maar als je duidelijk aangeeft ja is ja en nee is nee. Dan komt je er wel, maar wil niet zeggen dat paardje zo op deze manier aangepakt moet worden. Tuurlijk moet paardje weten waar grenzen ligt en ruiter ook. Maar daar ligt dus ook vaak het probleem. Ik zeg niet dat je paardje nadat ze niet zo leuk doet, zo hardhandig (zo komt het op mij over althans) aan moet pakken. Consequent wil niet zeggen dat je je grenzen niet aangeeft, maar laat ik het zo zeggen, ik zou toch voor wat andere manier kiezen. Maar goed zoals jij weet zijn er meerder wegen naar Rome Knipoog