Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hns

Re: Artikel Amazone: Alexander Nevzorov.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 15:02

Visconti schreef:
niet helemaal want er zit een bit tussen Pling

Paarden hebben een gedeelte dat tandloos is dus de mond kan gesloten blijven.
Maar waar ik altijd zo van gruwel zijn die brede glimlachen als het paard een bit in de mond heeft.
Hoe zou jij je voelen als er een stuk ijzer in je mond wordt gestopt die jou mondhoeken laten ´glimlachen´ en het toppunt ervan is dat er ook nog aan wordt gefrutselt!!
Rechts. links, naar achter ( waar de tong naar achter wordt geduwd).
Dat ze slecht kunnen ademen is onzin.
Ze hadden hier een test over gedaan en er was haast geen verschil in de uitslag of je nou met een bit rijdt over zonder, het paard wordt niet in de ademhaling belemmert.
Maar het paard was wel rustiger zonder bit dan met Pling

Ohja anatomisch gezien past een bit ook helemaal niet in de mond van een paard Pling
Ik zei anatomisch hé..

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:27

Er blijven enkelen hier in details hangen, niet erg maar Hoge school is iets wat punctueel dient te gebeuren, Nevzorov toont dat het punctueel kan. Maar hoe? Met alleen lief doen tegen je paard krijg je niet zo gauw een piaffe voor elkaar onder het zadel. Of wel?
Gaat het alleen om het bit ja of nee, en eerlijk gezegd ben ik erg benieuwd waar Visconti de info vandaan haalt? Ben je er geweets, en zo ja, please vertel ons eens iets meer. Ik ben bv erg benieuwd naar de huisvesting van de paarden en of alles daar echt zo afgesloten is?

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:29

nee ik ben er niet geweest
Heb me gewoon aangemeld op het forum en als je dat een beetje doorspit kun je er heel veel info vinden Ja

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:43

Oh wat interessant.

Misschien moet je de topics van Sergey eens rustig doorlezen, daar staan erg interessante dingen in. Mogelijk wel iets meer filosofisch maar ik denk wel dat je het interessant zal vinden.

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:45

Volgens mij heb ik die al allemaal gelezen Clown Nagelbijten / Gniffelen
mooi verhaal in je profiel!

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 22:58

Qimm schreef:
horseyfries schreef:
Haha! Iedereen met bit rijdt met druk op de teugels maar als ze dan plotseling overschakelen op bitloos rijden dan kunnen ze ook opeens helemaal zonder druk op de teugels rijden..... Sigaar Tong uitsteken

Jawel Bloos

Waarom zou je sowieso nog teugels aan een paard hangen als je helemaal zonder druk rijdt Verward

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 00:28

voor op de weg is het wel een goed idee. Wij komen een heel eind zonder hoofdstel, maar ik waag me er niet aan om mij zo in het verkeer te begeven. En ik rij maximaal 1x in de week zonder hoofdstel, gewoon omdat het kan, omdat ik het geweldig vind dat zij naar mij luistert terwijl ze dat op die manier heel makkelijk kan laten. Maar ik hou van het maken van een sprongentje en wat intensiever dressuurmatiger bezig zijn. Ik rij zonder hoofdstel dan ook niet geweldig dressuurmatig ofzo, maar we kunnen een hoop figuren en overgangen maken. Ik vind het een fijne bevestiging dat ze goed aan mijn hulpen is.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:06

Je bent de eerste wijze die ik tref, op straat zonder teugels is als geblinddoekte de snelweg (4-baans) oversteken met een paard.
Jezelf in gevaar brengen, nou ja, maar je paard erbij.

Erg leuk om te lezen dat de overgangen en figuren lukken, voelt het anders voor je. Hiermee doel ik op hoe minimaal je ineens wordt als je teugels niet meer in handen hebt.
Ook denk ik dat de afwisseling die je beschrijft precies is waar het om gaat. Voor het paard interessant en voor de mens ook.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:08

ik ga toch ook maar eens dat forum van dichtbij bestuderen, als ik zo zie hoe jullie zonder hoofdstel rijden denk ik 'dat wil ik ook' Ja

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:20

Paardentango schreef:
Je bent de eerste wijze die ik tref, op straat zonder teugels is als geblinddoekte de snelweg (4-baans) oversteken met een paard.
Jezelf in gevaar brengen, nou ja, maar je paard erbij.

Erg leuk om te lezen dat de overgangen en figuren lukken, voelt het anders voor je. Hiermee doel ik op hoe minimaal je ineens wordt als je teugels niet meer in handen hebt.
Ook denk ik dat de afwisseling die je beschrijft precies is waar het om gaat. Voor het paard interessant en voor de mens ook.

Het is gewoon heel gaaf om te merken dat zij al die dingen voor mij wil doen. Dat zij begrijpt van mij wat ik wil. Ach maar het gaat niet altijd helemaal geweldig hoor, soms word ze in galop wat heter en dan kan ik er geen volte meer uit krijgen (gewoon weer terug in draf is geen probleem, ze is dan geen ongeleid projectiel dat de bak rondvliegt ofzo hoor). Maar dat geeft niet, al het andere gaat gewoon goed en het is leuk zo met je paard bezig te zijn.

Ik doe trouwens niet aan NH, parelli, emile voest(?) of zoiets in die geest hoor, gewoon op eigen houtje op de vertrouwens basis die wij in de loop der jaren hebben opgebouwd.

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 10:36

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:05

ohw post die ook ff bij naturals dan alsjeblieft, bij ´natural horsemanship´

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-06 11:07

Ja zeker de moeite waard !

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-06 22:28

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 08:54

hns schreef:
Die trailer vind ik toch wat minder indrukwekkend. Ik dacht overigens dat hij helemaal niet meer aan tuig deed? Zie hem nog wel een paar keer met zadel rijden. Overigens vind ik 'm erg slecht zitten in dat galopje (op 45 sec).

Wat is verder het nut van dat links-rechts laten springen met de voorhand? (op 30 sec).

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:13

Hij rijd wel degelijk met zadel, op zijn site staat nog een hele uitleg er over Ja

Waarschijnlijk het zelfde nut al de andere kunstjes Bloos

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:24

Terre a terre ...

QQQQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:26

Paardentango schreef:
Terre a terre ...
Verward Daarbij moet je toch niet van links naar rechts zwaaien??

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 09:30

grinnik, lees je theorie nog eens door....

Je hebt geen ongelijk, ik weet het ook niet en dacht een beginsel te zien omdat Nevzorov zijn praktijk op de oude Rijkunst heeft gebaseerd en afgestemd. Dus ik interpreteerde het als een basis oefening voor terre a terre, in elk geval vind ik het een knap staaltje werk.

ZKD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:57

[quote="QQQQ]
Wat is verder het nut van dat links-rechts laten springen met de voorhand? (op 30 sec).
[/quote]

Ik heb Mario Luraschi dit ook wel eens zien doen met een paard, Nevzorov is een leerling van Luraschi. James Fillis beschrijft in Breaking & Riding deze oefening als 'Rocking the Forehand' (Rocking the Haunches wordt ook beschreven). Oefening om controle over voorhand of achterhand te krijgen, ligt een beetje in de lijn van Spaanse Stap/Draf etc.

Zherebenok

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:54

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 08:44

Waarom is het zo nodig die slechte beelden te tonen? We weten allemaal dat iets onvriendelijks toch geen goede kan prestatie geven? Knipoog

Als deze man dit niet zo extreem naar voren zou brengen, zou ook niemand naar hem omkijken. Dit is gewoon propaganda en daar alleen al door word ik sceptisch.

Paardentango

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 16:59

't is dat je het zelf zegt... zucht... leuk dat je er weer bent, en fijne waardevolle bijdrages lever je aan topics.

Dogmatisch, cliche en verschrikkelijk hautain

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:01

SuperPepeijn schreef:
Waarom is het zo nodig die slechte beelden te tonen? We weten allemaal dat iets onvriendelijks toch geen goede kan prestatie geven? Knipoog

Als deze man dit niet zo extreem naar voren zou brengen, zou ook niemand naar hem omkijken. Dit is gewoon propaganda en daar alleen al door word ik sceptisch.

Neeheé waarheid!!!
Waarheid en feit wordt getoond.
Veel mensen die aan NHE doen en succes hebben máár hier schrikken ze altijd terug en zeggen JA Nevzorov DIE heeft een eenmalige gave EN erbovenop heeft die ook de goede paarden ervoor.
Maar de big question now is....
Hebben die velen NHE´rs dan ook deze ´eenmalige´ gave en ook toevallig de juiste paarden?
OF proberen hun het gewoon, volgen zijn regels en principes en zijn bereid om hard aan zich zelf te werken en opnieuw te beginnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 21:21

SuperPepeijn schreef:

Zulke slechte beelden en zo extreem is het niet hoor. Clown
Pak je camera en ga naar een willekeurige manege, pensionstal of wedstrijd. Zet je foto's online en je hebt hetzelfde 'schrik-effect'.