essie_blue schreef:Sorry maar ook ik vind het een hoop gepiep en getrap naar de knhs. Ze hebben destijds aparte bitloze wedstrijden georganiseerd, daar was weinig animo voor en ook het niveau lag erg laag. Ook kenmerkt dit topic zich ontzettend door allemaal ongefundeerde uitspraken, zo veel dingen die hier gezegd worden kloppen al niet. Zorg gewoon dat je weet wat wel en wat niet mag voor er hele handtekeningenacties georganiseerd worden, zo moeilijk is het niet om de regels door te nemen. Ik snap best dat de knhs voor de klasses vanaf de M het bitloos nog niet toelaten. Begrijp me niet verkeerd, ik reed op mijn pony ook vaak bitloos en wil het op mijn zz-z paard ook wel weer eens proberen. Maar het verkrijgen van oprichting en gedragenheid die wel nodig is in de M zie ik bitloos zelden tot nooit voorbij komen. Op de vorige pagina plaatst iemand foto's van een clinic met haar schimmeltje, ontzettend ontspannen en fijne foto's hoor, maar imo echt een B/L dressuur houding. Hiermee zeg ik overigens ook niet dat het niet mogelijk is, het is aan jullie om dat te laten zien. Jullie hebben dus nog mooi een jaartje om te knallen, op naar de Hippiade en dat bitloos.ben het dus ook vooral met de uitspraken van Suelza eens.
Met deze logica kan de hele wedstrijdsport afgeschaft worden: de correct gereden paarden in een klasse op een wedstrijd zijn vaak op één hand te tellen.
Stijve, scheve paarden in het Z zijn absoluut geen uitzondering.
Ik vind het niet best dat men denkt dat je alleen met een bit oprichting en gedragenheid zou kunnen krijgen, geeft wel weer wat er fout gaat in de sport. Daarnaast kan jij zeggen dat het een B/L houding is, maar waarom geven juryleden dan winstpunten? Welk recht heeft een bit ruiter meer om te mogen groeien dan een bitloze ruiter?
Waarom kan men überhaupt bitloos HC starten in de M(en wp's rijden), wanneer dit volgens dezelfde organisatie niet zou kunnen?
De mensen die reageren met ''organiseer dan iets'', maar stuur geen mailtjes naar de KNHS.... financieren jullie het?
Als de mailtjes al niet eens fatsoenlijk gelezen en beantwoord worden, dan is het imo een kwestie van niet willen.