Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
marshmellow schreef:Heb nog niet de tijd gehad om overdag te rijden met de paarden naast de wei.
Maar heb hem zaterdag avond wel even goed alle hoeken van de bak laten zien..
Ze waren naast de bak bezig met een trekker, hoop kabaal, mensen over het grind rennen wat hij allemaal wel hoorde maar niet kon zien.
Dus meneer ging weer flink te keer..
Heb hem meteen in galop gezet, veel voltes, wissels enz. gereden om hem maar bezig te houden.
Daarna in draf weer alleen maar steeds overal wendingen enz. rijden.
Toen na een half uur eindelijk tot rust leek te komen en ik weer iets meer ontspannen ging zitten, ging meneer wéér 180 graden draaien en aan de kletter.. Dus gelijk weer precies het zelfde herhaald tot hij weer rustig was.
Stal eigenaar stond er ook bij te kijken en tips te geven, die vond dat ik super bezig was en het echt wel gewonnen had van hem op het eind
randalinpony schreef:Fijn om te lezen!![]()
Maar nu ik weer hoor dat ie ook van trekkergeluiden/grind aan de kletter gaat en uit interesse in je crosstopic heb gekeken (gave fotos trouwens) en daar weer lees dat ie ook van gespetter van andere paarden hysterisch kan worden, vraag ik me toch eens af of je niet eens met oorproppen moet proberen te rijden, gewoon om te kijken of dat verschil maakt.
Interessant ook van je hoofdstel, ga eens kijken of dat voor mijn merrie wat is.
Mijn merrie is ook extreem overgevoelig (ook op haar lijf, zo blijft ze beenbeschermers, singels en hoofdstellen vervelend vinden), alleen bij haar is het in het rijden voornamelijk visueel. Bij jouw paard lijkt er een extreme overgevoeligheid voor prikkels op zijn gehoor te zijn.
Daar moet hij natuurlijk op den duur mee om leren gaan, maar een hulpje om de ontspanning erin te krijgen kan ook wel eens lekker zijn.
marshmellow schreef:Heb nog niet de tijd gehad om overdag te rijden met de paarden naast de wei.
Maar heb hem zaterdag avond wel even goed alle hoeken van de bak laten zien..
Ze waren naast de bak bezig met een trekker, hoop kabaal, mensen over het grind rennen wat hij allemaal wel hoorde maar niet kon zien.
Dus meneer ging weer flink te keer..
Heb hem meteen in galop gezet, veel voltes, wissels enz. gereden om hem maar bezig te houden.
Daarna in draf weer alleen maar steeds overal wendingen enz. rijden.
Toen na een half uur eindelijk tot rust leek te komen en ik weer iets meer ontspannen ging zitten, ging meneer wéér 180 graden draaien en aan de kletter.. Dus gelijk weer precies het zelfde herhaald tot hij weer rustig was.
Stal eigenaar stond er ook bij te kijken en tips te geven, die vond dat ik super bezig was en het echt wel gewonnen had van hem op het eind
hwn schreef:@Jolliegirl, dit filmpje is hier ook al gepasseerd. Blijkbaar doet ie het in het springen meestal niet, behalve ook als er andere paarden in de buurt zijn.
Maar wat bedoel je dat het probleem verder ligt? Denk je aan iets medisch? Want mij zou dit eigenlijk verwonderen, gezien de souplesse van zijn bokkesprongen.
hwn schreef:Maar wat bedoel je dat het probleem verder ligt? Denk je aan iets medisch? Want mij zou dit eigenlijk verwonderen, gezien de souplesse van zijn bokkesprongen.
Jolliegirl schreef:Niet het gehele topic doorgelezen,
Heb n.a.v jouw filmpjes eens zitten youtuben omdat ik er meer tegenkwam
[ Video ]
Dit ben jij toch ook?
Ik zie hier geen rennende paarden de hele tijd maar wel hetzelfde gedrag? Zelfs in een parcours en op buitenrit!
Hoe kan dit?
Ik denk dat dit probleem verder ligt dan de meeste denken.
Je probeert je paard alleen maar tegen te houden met je teugels..
Misschien zou je de rollen moeten omdraaien, en vooruit denken?
Maar nogmaals, ik denk dat er bij dit paard meer speelt dan alleen geklier.