houding Topic.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:08

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Ja, ik weet. Ik reed toen helemaal fout: Van voren naar achter i.p.v van achteren naar voren en totaal geen achterhandgebruik. Ik hoop ook dat jullie door het passoa bit kijken, ik heb er nog steeds enorm spijt van dat ik het heb gebruikt. Op buitenritjes reed ik wel gewoon met een enkelgebroken bit :)

Filmpje is ongeveer van een halfjaar geleden:

http://www.dailymotion.com/video/x12czc ... en_animals

Ik zie zo vooral die verd*mmde pianohandjes -:(- Ik weet gewoon niet hoe ik er vanaf moet komen :n Mijn zit is ook vreselijk: stoelzit. Denken jullie dat het komt door mij, het zadel of moeten de beugels langer?
Laatst bijgewerkt door _Femkeeex op 05-04-14 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Kimmie25501

Re: houding Topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:13

Ik denk dat je gewoon veel moet oefenen, misschien kun je je handen nog wat hoger en verder uit elkaar doen, maar verder heel goed. (pianohandjes vind ik best meevallen)

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:22

Kimmie25501 schreef:
Ik denk dat je gewoon veel moet oefenen, misschien kun je je handen nog wat hoger en verder uit elkaar doen, maar verder heel goed. (pianohandjes vind ik best meevallen)

Dankjewel! Ik vind ze echt vreselijk :') Ik kan nu helaas niet oefenen: geen paard en geen maneges in buurt. Toen ik nog reed heb ik iets bedacht

Ik lette de hele tijd op m'n handen en zodra ik de neiging heb om weer terug te vallen, dan leg ik ze weer terug op hun plaatsen. Maar ja, het is echt heel vermoeiend om daar de hele tijd op te letten. Ohja mijn vader filmt ook zo nu en dan, ik kan het dus terug kijken en leren van mijn fouten! Iemand nog meer ideeën?

Lauke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 09:48

Femke, ik denk inderdaad dat je grootste werkpunt je handen zijn.
Je hebt ze helemaal naar beneden gericht. Probeer ze rechtop te houden!

Verder heb ik niet echt veel er op aan te merken :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 16:31

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 18:12

Ik kan de tweede en vierde foto niet zien, maar verder zeg je alles eigenlijk zelf al.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 20:44

Afbeelding
Tips?!

maaike_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 21:08

Meer een knik in je armen, dan ga je ook je handen automatisch hoger dragen. Verder erg netjes!

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 07:37

idd wat maaike zegt, en probeer je handen rechtop te houden.

celine_xx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 20:59

_Femkeeex : Wat er is op te merken heb je eigenlijk zelf al gezien en gezegd :) Je handen/armen zijn inderdaad een puntje en naar mijn idee moet je iets meer op je stuitje gaan zitten, iets meer in het zadel zeg maar, zodat je rug iets holler wordt en je meer rechtop zit, dan kijk je vanzelf ook minder naar beneden. Wel heel knap hoe stil je je handen en benen houdt

xx_Lyzet : Je zei het zelf eigenlijk ook al, proberen minder naar beneden te kijken en te buigen (dat duikelen wat je ook noemde) En je handen mogen iets dichter bij elkaar, hoger en rechtop, dan wordt vanzelf dat duikelen denk ik ook minder!

noaenkelly : Ik kan het niet heel goed zien op de foto, maar ik heb eigenlijk niets aan te merken :D Wat maaike zei klopt wel inderdaad, dan is die knik in je armen net iets mooier. En ik weet niet of ik het goed zie, maar de punt van je voet wijst volgensmij een beetje te veel naar buiten, misschien kan je onderbeen wel helemaal iets meer naar voren. Maar zoals ik al zei weet ik niet zeker of ik dat wel goed zie :)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-14 08:53

Bedankt maaike_j en Kimmie25501 en celine_xx_ !
Ik zal zeker meer op mijn handen gaan letten!
En van mijn been heb je ook gelijk in @ celine_xx_
Ik leg hem te ver naar achter. Daar zijn we nu ook druk mee aan het oefenen.
Maar dus wel goed gezien ;)

Kyralicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 22:49

Eindelijk een nieuwe foto!
Blijf vriendelijk please =D

Afbeelding

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-14 09:29

Tenen iets verder naar binnen, iets verder achterover zitten, handen rechtop en naar voren kijken.
Het is nogal wat, maar ik denk dat het ook een momentopname is.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 15:26

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Helaas eigenlijk de enige beetje foto.. Pony is pas net onder het zadel dus nog niet veel fotos die mijn houding een beetje weergeven. Krijg vanaf komende week hopelijk weer les want voor mijn gevoel is er veel aan mijn houding te doen. En dan niet eens zo erg in been of handhouding maar voor mijn gevoel echt in het recht zitten en niet inknikken in mijn heupen e.d.

maaike_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 23:33

Ik kan de foto niet zien.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 03:27

Hij zou nu zichtbaar moeten zijn, hoop ik haha..

maaike_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 12:49

Nope...

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 16:21

nee, helaas nog steeds niet.

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:31

Afbeelding

Beetje groot.. Tips?

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:38

mooi paardje! Misschien kan je je tenen nog wat meer naar binnen draaien en iets rechterop zitten

maaike_j

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:39

Tenen meer maar binnen, ellebogen aan je zij waardoor je handen ook mooier recht op gaan staan ( en gelijk ) en naar voren kijken. Maar verder mooi! :D

JudithKaneau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 23:41

Thanks dames! Ik zal er op gaan letten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 12:50

xBandit schreef:
Thanks dames! Ik zal er op gaan letten :)

Je kunt niet zo je tenen naar binnen draaien en daarna het probleem opgelost hebben, zo te zien komt het bij je bekken vandaan. Je zit iets gekanteld met je bekken en nu zit je wat op je doos :+ waardoor je automatisch je bovenbeen wat indraait en met je onderbeen moet compenseren dus je tenen naar buiten zetten anders zou je voorover vallen. Dat zie je ook in je bovenlichaam, je onderrug is iets te hol en daardoor is je bovenlichaam iets teveel naar voren, het helpt ook niet dat je naar het knappe hoofd van je pony zit te kijken ;)
Ga dus meer op je zitbeenknobbels zitten. Dit kun je thuis oefenen door een stoel te pakken en daarop zijwaarts voor een spiegel te gaan zitten, voeten voor je op de grond en je knieen ongeveer 2 vuistbreedtes uit elkaar. Probeer je buikspieren aan te spannen en daardoor je bekken te bewegen, kruis wat optrekken en dan aanspannen en ontspannen, dan ga je voelen waar je zitbeenknobbels zitten en kun je je rug goed recht gaan houden. Probeer te zien en te voelen wanneer je rug recht is en wanneer je goed op je zitbeenknobbels zit.
Als je gaat rijden, probeer te gaan leren voelen wat er onder je gebeurd en kijk om je heen waar je naar toe gaat ipv naar het hoofd van je pony. Door te kijken waar je in de wending naartoe gaat kun je wat meer met je lichaam gaan sturen en leren om met 2 handen en 2 benen de wending te rijden.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:09

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/ ... 6166_o.jpg
Kyralicious: het lijkt alsof je heel erg naar voren zit, of naar voren valt. Probeer je hakken ook wat meer uit te drukken. :)

xBandit: ziet er naar mij gevoel wel netjes uit :)

noaenkelly: Netjes, geen op of aanmerking van mij
Laatst bijgewerkt door coldsummers op 09-05-14 17:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 17:43

Ik kan je foto niet zien, maar het kan ook zijn dat je geen foto wilde sturen, en dan heb ik niks gezegd!